Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä ihminen on saamaton ja laiska, jos ei omaa kotiaan viitsi siivota

Vierailija
03.05.2011 |

vaan siihen tarvitsee palkata siivooja

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toisekseen siivoojan palkkaaminen on itse asiassa hyvä juttu. kyllä tässä työllisyystilanteessa kannattaa toimia työllistäjänä jos vain on siihen resurssit. Hyvä, että valtio tukee asiaa myös kotitalousvähennyksen muodossa.

Vierailija
2/57 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käy joka perjantai siivooja.

Sen lisäksi itse imuroin lattiat ehkä kerran pari viikossa, siistin paikkoja joka päivä, pyyhin pölyjä, haen kaupasta ruokaa viidelle hengelle sekä kahdelle koiralle ja kokkaan päivittäin (meillä ei syödä eineksiä), pesen ja kuivaan pyykkiä keskimäärin yhdeksän koneellista viikossa, hoidan lukuisia vanhan talon muita askareita, teen pihatöitä ja kyydin lapsia harrastuksiin.

Lisäksi minulla on jokseenkin vaativa työ, ja paljon työmatkoja ulkomaille.

Olenko laiska ja saamaton?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käy joka perjantai siivooja. Sen lisäksi itse imuroin lattiat ehkä kerran pari viikossa, siistin paikkoja joka päivä, pyyhin pölyjä, haen kaupasta ruokaa viidelle hengelle sekä kahdelle koiralle ja kokkaan päivittäin (meillä ei syödä eineksiä), pesen ja kuivaan pyykkiä keskimäärin yhdeksän koneellista viikossa, hoidan lukuisia vanhan talon muita askareita, teen pihatöitä ja kyydin lapsia harrastuksiin. Lisäksi minulla on jokseenkin vaativa työ, ja paljon työmatkoja ulkomaille. Olenko laiska ja saamaton?

Vierailija
4/57 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle ei. Koen, että siivous on asia, jonka joku muu osaa minua paremmin. Minä hoidan lapseni, laitan erittäin hyvää ruokaa ja teen osaamani työn hyvin sekä opiskelen lähes täyspäiväisesti siinä rinnalla.

Toki voisin esim. siirtyä eineksiin, mutta kotiruokaa minulle ei laita kukaan muu. Tai ainakin sen ulkoistaminen tulisi kohtuuttoman kalliiksi.

Vierailija
5/57 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten niin pedantteja nipoja, etteivät kykene uskoa, että joku muukin osaa siivota heidän kotinsa kuin he itse

Vierailija
6/57 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ma olen laiska ja saamaton .

Mun mielesta sa olt koyha ja kateellinen.

Vierailija
7/57 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mä vähä oonki, oon (vaan) kahden muksun kotiäiti ja siivooja käy kerran viikossa. Mut mukavaa on.

Vierailija
8/57 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pieni koti, mutta nyt en meinaa jaksaa sitä siivota. En saa nukkua! 6kk heräilee 1-2h välein koko vuorokauden läpi, 1,5v on korvatulehduksessa ja herää yskään muutaman kerran yössä. Sitten päivällä puolivuotias ei viihdy missään juuri nyt yksin, tai jos viihtyy niin isosisko käy antamassa sille selkään. Niinpä siivoaminen pitää tehdä lasten nukkuessa yhtä aikaa (ehkä 30min päivässä, jos hyvä tuuri käy, ainut aika åpäivässä kun itse saisi hengähtää), tai vauva kantoliinassa. Ryökäle vain painaa 9kg ja sätkii ja potkii koko ajan. On tosi hankalaa imuroida iso vauva kantoliinassa.

Näiden syiden takia houkuttaisi siivooja tosi paljon. Ei meillä silti ole siihen varaa, luulen. Tehdään sitten niin, että siivotaan miehen kanssa vuorotellen kun mies tulee kotiin.

Vierailija
9/57 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoa eurooppalainen maa, jossa siivoojan käyttöä arvostellaan?

Vierailija
10/57 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätkö sinä, alkuperäinen, joskus jotain yksityisen tai julkisen sektorin palveluja rahaa vastaan?

Paikkaatteko kengät itse?

Ompeletteko vaatteet itse?

Hoidatteko auton huollot ja korjaamiset itse?

Kasvatatteko kaiken ruuan itse, oletteko siis täysin omavaraisia?

Kampaaja, opetustoimi, lääkäri?

Jos ostatte jotain näistä, olet kyllä varsin laiska ja saamaton.

Vierailija
11/57 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä itse kasvata ruokaansa (eli viljele viljaa ja jauha siitä jauhoja, hoida sikapossusia, lahtaa näitä ja valmista ruuaksi). Laiska on sekin, joka ei kudo kangasta ja nikkaroi huonekalujaan.

Vierailija
12/57 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee kyllä kaikki arvostus ihmisestä, joka kertoo palkanneensa siivoojan siivoamana kotinsa. Poikkeus 80+ eläkeläiset.

Vierailija
13/57 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vihaan siivoamista.

JA vielä vähemmän tekee mieli siivota 12h työpäivän jälkeen.

Niistä jotka friikkaa siivouksen suhteen, sanotaan että niillä ei ole kaikki kunnossa ja ne tavallaan siivoaa päänsä sisältöä.

Vierailija
14/57 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskuus ongelma, ellei kotihommat suju.

Vierailija
15/57 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätkö sinä, alkuperäinen, joskus jotain yksityisen tai julkisen sektorin palveluja rahaa vastaan?

Paikkaatteko kengät itse?

Ompeletteko vaatteet itse?

Hoidatteko auton huollot ja korjaamiset itse?

Kasvatatteko kaiken ruuan itse, oletteko siis täysin omavaraisia?

Kampaaja, opetustoimi, lääkäri?

Jos ostatte jotain näistä, olet kyllä varsin laiska ja saamaton.

Meillä käy siivooja, koska pystyn hyödyntämään siihen menevän ajan paremmin muissa tehtävissä yksityisyrittäjänä.

Mutta ylläoleva vertauksesi ontuu kyllä todella pahasti, kun luettelet kasan tehtäviä (mm. lääkäri?!), jotka vaativat erityisosaamista, johon tavallinen kotisiivous ei kuulu.

Vierailija
16/57 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei ne ole laiskoja ja saamattomia, haluavat käyttää vapaa-aikansa muuhunkin. siinä samassa saa yksityisyrittäjä töitä :) eräskin vanha asiakas muisti siivouspäivän väärin eikä ollut muistanut siivota vaatteita ja muita "roinia" piiloon..

Vierailija
17/57 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole pääasia että ihminen sentään pitää kotinsa siistinä, vaikka sitten siivouspalvelun avulla ja jakaa niitä askareitaan sellaisiin jotka ehtii tehdä ja niihin jotka on hyvä antaa muiden tehtäväksi? Oma jaksaminen on ihan helvetin tärkeää.

Itsekin ottaisin mielelläni siivoojan jos olisi varaa. Olen itse pari vuotta tuota työtä tehnyt ja siten aivan lopen kyllästynyt siivoamiseen. Kuitenkin vielä jaksan jollain lailla hoitaa kotini siisteyden, täällä ei siis haise eikä tiskit loju paria päivää pidempään altaassa. Olen todella pedantti ihminen ja tuo pienikin epäsiisteys vaivaa paljon. Siinä ehkä osasyy sairastumiseeni.

Tällä hetkellä olen siis sairaslomalla henkisen tilani vuoksi, kuitenkin kuntoutumassa jo mutta tuo siivoaminen tökkii yhä.

Kannattaako rehkiä itsensä tähän kuntoon? Ei, sanon minä.

Vierailija
18/57 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nyt itse tehdä jotakin niin tympeätä.

Vierailija
19/57 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meinaatko, että sen ajan kun siivooja on meillä niin minä vaan makaan sohvalla?

Vierailija
20/57 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tee edes tiukkaa myöntää, että olen saamaton ja laiska. En viitsi niin en viitsi.