Pesetätkö lakanat pesulassa? Paljonko se maksaa?
Siivoan itse, mutta haluaisin helpottaa lakanoiden vaihtoa niin, että voisin vaan imuroida sängyt ja laittaa heti puhtaat, "hotellinsileät" lakanat sänkyyn. Mutta pesettäminen mahtaa maksaa, en kilohinnan perusteella osaa arvioda?
Kiitos!
Kommentit (7)
Juuri tuon takia, että on ihanan ylellistä mennä lakananvaihdon jälkeen nukkumaan sileihin, mankeloituihin lakanoihin ilman että huushollissa on liputus päällä.
Mä nostelen likaiset lakanat jätesäkkiin. Yhteen säkilliseen menee jotain 5 kg pyykkiä (yllättävän vähän!) ja sen pesettäminen maksaa noin 35 - 40 e.
Yhdessä äkissä on yleenä 7- 10 hengen pyykki, noin.
oon löytänyt täydellisen palvelun, asumme sen verran sopivasti että meiltä haetaan pyykki ovelta ja palautetaan siihen takaisin ilman erilliskorvausta :-)))
Oon niin onnellinen sileistä lakanoista, yleinen pesettämäni satsi on seuraava:
neljä yhden hengen pussilakanaa
neljä yhden hengen aluslakanaa
kaksi tuplapussilakanaa
kaksi tupla-aluslakanaa
kasa tyynyliinoja
Maksaa n. 30 e.
Välillä kun tahdon peitotkin pestäväksi, jätän ne vaan sinne lakanan sisään ja survon säkkiin. Tulevat täydellisenä takaisin.
Ja parasta on, jos on jotain ykätautia, ei tartte pyöritellä yhtään oksennuslakanaa. Ekaa kertaa kun pesetin oksennuslakanoita, soitin pesulaan ja kysyin, voiko sellaisia pesettää... Mulle naureskeltiin ja kerrottiin, että he nimenomaan ovat pesula :-D
Mä olisin kiikuttamassa lakanoita kahden viikon välein pesuun, koska meillä on kunnollisia lakanoita ainoastaan kahdet. Täytyykö pyykin säkissä olla samanväristä?
saan raikkaalle tuoksuvat petivaatteet. Silitän ne, ei tarvitse pesulaa.
kaksi tuplapussilakanaa
kaksi tupla-aluslakanaa
kasa tyynyliinojaMaksaa n. 30 e.
Punnitsin just, että 4 yhden hengen pussilakanaa, kaksi yhden hengen aluslakanaa ja kolme tyynynlinaa maksaisi Sol-pesulassa (meidän lähin) 25 euroa! Aika paljon mielestäni.
kaksi tuplapussilakanaa
kaksi tupla-aluslakanaa
kasa tyynyliinojaMaksaa n. 30 e.
Punnitsin just, että 4 yhden hengen pussilakanaa, kaksi yhden hengen aluslakanaa ja kolme tyynynlinaa maksaisi Sol-pesulassa (meidän lähin) 25 euroa! Aika paljon mielestäni.
koska ei oo mikään varsinainen liikelaitos, vaan jotain työkuntoutusta tms.
KODINTEKSTIILIT
http://www.sol.fi/index.php?p=Hinnasto
Liinavaatteet (min 4 kg)
5,70/kg
Helmalakana
33,20/kpl
Verho alk. m2
4,50/m2
Pöytäliina alk.
11,50/kpl
Peite alk.
15,70/kpl
Tyyny alk.
10,90/kpl
Parisängyn lakana painanee hyvinkin lähelle kilon. Yhtä lakanaa ei kuitenkaan kannata pesulaan kiikuttaa, vaan kannattaa kerätä niitä enemmän, koska yleensä kilopyykkiin on kilojen alaraja, esim 4 kg. Alle tämän lakanat menevät kappalehinnoilla, jolloin lysti tulee kalliimmaksi, kuin jos olisi keräillyt pyykkiä enemmänkin.
http://keskustelu.plaza.fi/ellit/koti/kodinhoito/1793850/paljonko-lakan…