Miten noi vuokratyöfirmat toimii?
Valitseeko ne sopivan työntekijän, vai toimittaako tiedot kyseiselle firmalle, joka sitten päättää ketä palkataan?
Kommentit (9)
... ja toimeksiantaja maksaa korvauksen vuokratyöfirmalle, ja vuokratyöfirma maksaa palkan työntekijälle.
Työsuhde siis vuokratyöfirmaan. Vuokratyöfirmahan on välistävetäjä, ja työntekijä häviää, isomman palkan saisi toki suoraan työnantajfirmalta.
niin kuinka se palkka olisi suurempi suoraan siltä firmalta, jossa on töissä??
Nyt ollaan siinä tilanteessa, että työ on parempi kuin työttömyys.
Saat siis joka tapauksessa vähintään tes:n mukaista palkkaa. Totta kai kannattaa mennä töihin, ei ne mitään riistäjiä tai hämäriä firmoja ole!
tosi kalliiksi pitkällä tähtäimellä, koska välitysfirma ottaa n 1.8 kertaista palkkaa työnantajalta kuin mitä maksaa työntekijälle..
Saat siis joka tapauksessa vähintään tes:n mukaista palkkaa. Totta kai kannattaa mennä töihin, ei ne mitään riistäjiä tai hämäriä firmoja ole!
Jep, ja ainakin oma työnantajani on palkannut monia aluksi vuokratyöfirman kautta pestattuja sittemmin suoraan työsuhteeseen. Tee siis duuni hyvin :)
maksetaan vuokrafirmassa usein joka tilissä ja sitten palkallista lomaa ei kerry, ellet itse säästä.
90% mun paikkakunnan työpaikoista on näitä vuokratyöpaikkoja ja mä en vaan kässää näitä. Siis onko se työpaikka jossain teityssä paikassa esim. Lidissä, vai voiko se vaihdella sen mukaan mihin tarvitaan myyjää tuuramaan? Tarviiko olla auto? Paikkakunnallani on pitkät matkat, bussilla ei pääsee joka kolkkaan. Ja miten tuo palkka? Jos mä oon pari päivää kuukaudessa töissä, niin eihän se palkka ole kuin muutaman kympin??
Sit miksi kaikki tuo salamyhkäisyys? Miksi molissa ei kerrota missä se työpaikka sijaitsee? Ei saa ottaa yhteyttä kysyäkseen lisää?!
minkä jälkeen esittelee soveltuvat hakijat toimeksiantajalle, joka tekee lopullisen valinnan.