Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten noi vuokratyöfirmat toimii?

Vierailija
02.05.2011 |

Valitseeko ne sopivan työntekijän, vai toimittaako tiedot kyseiselle firmalle, joka sitten päättää ketä palkataan?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä jälkeen esittelee soveltuvat hakijat toimeksiantajalle, joka tekee lopullisen valinnan.

Vierailija
2/9 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ja toimeksiantaja maksaa korvauksen vuokratyöfirmalle, ja vuokratyöfirma maksaa palkan työntekijälle.

Työsuhde siis vuokratyöfirmaan. Vuokratyöfirmahan on välistävetäjä, ja työntekijä häviää, isomman palkan saisi toki suoraan työnantajfirmalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kuinka se palkka olisi suurempi suoraan siltä firmalta, jossa on töissä??

Vierailija
4/9 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ollaan siinä tilanteessa, että työ on parempi kuin työttömyys.

Vierailija
5/9 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat siis joka tapauksessa vähintään tes:n mukaista palkkaa. Totta kai kannattaa mennä töihin, ei ne mitään riistäjiä tai hämäriä firmoja ole!

Vierailija
6/9 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi kalliiksi pitkällä tähtäimellä, koska välitysfirma ottaa n 1.8 kertaista palkkaa työnantajalta kuin mitä maksaa työntekijälle..

Vierailija
7/9 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat siis joka tapauksessa vähintään tes:n mukaista palkkaa. Totta kai kannattaa mennä töihin, ei ne mitään riistäjiä tai hämäriä firmoja ole!

Jep, ja ainakin oma työnantajani on palkannut monia aluksi vuokratyöfirman kautta pestattuja sittemmin suoraan työsuhteeseen. Tee siis duuni hyvin :)

Vierailija
8/9 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksetaan vuokrafirmassa usein joka tilissä ja sitten palkallista lomaa ei kerry, ellet itse säästä.

Vierailija
9/9 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

90% mun paikkakunnan työpaikoista on näitä vuokratyöpaikkoja ja mä en vaan kässää näitä. Siis onko se työpaikka jossain teityssä paikassa esim. Lidissä, vai voiko se vaihdella sen mukaan mihin tarvitaan myyjää tuuramaan? Tarviiko olla auto? Paikkakunnallani on pitkät matkat, bussilla ei pääsee joka kolkkaan. Ja miten tuo palkka? Jos mä oon pari päivää kuukaudessa töissä, niin eihän se palkka ole kuin muutaman kympin??

Sit miksi kaikki tuo salamyhkäisyys? Miksi molissa ei kerrota missä se työpaikka sijaitsee? Ei saa ottaa yhteyttä kysyäkseen lisää?!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi