Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsille ikäeroksi yli kuusi vuotta.

Vierailija
02.05.2011 |

Paha vai hyvä?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten kannalta paha :( ainakin siinä vaiheessa kun toinen vielä olisi leikki-iässä ja vanhmepaa kiinnostaa jo muu. Aikuisena voi sitten taas "ystävystyä" kuten minulle ja 5,5 v vanhemmalle siskolleni kävi.

Vierailija
2/6 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tartte tapella samoista leluista ainakaan. Ja ei sisarukset parin vuoden ikäeroillakaan välttämättä toistensa kanssa niin hirveästi leiki, vaan kummallakin olis omat kaverinsa. Meillä ikäeroa 8,5v ja voi miten vauva on isoveikalleen tärkeä:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vieraiksi ollaan jääty toisillemme.

Vierailija
4/6 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ja vanhimmalla siskollani on 19v ikäeroa ja ollaan tooosi läheisiä.

Ihan vieraiksi ollaan jääty toisillemme.

Vierailija
5/6 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikähaarukka oli nuorinnan syntyessä 16 v. välillä.

Nyt nuorimmainen on 6v. ja paras suhde on reilut 12v. vanhempaan isoveljeen, joka täyttää kohta 19v.

Joka viikko käy yökylässä isoveljen luona. Soittelee ainakin joka toinen päivä. Jos pikkuveli ei itse kysy päästä yökylään, soittaa isoveli että tuletko?

Kaikki ikäerot on hyviä. Koulunaloitus ikäinen on sellaisessa kehitysvaiheessa, että vauvat ei ehkä kauheasti kiinnosta. Itsellä on menossa tuolloin selkeästi itsenäistymiskausi, kun alkaa koulutie ja tulee paljon uusia asioita ja sen iso kasvunpaikka. Myöhemmin ainakin meillä nuo nyt 6v. ja kohta 13v. ovat olleet paljon yhdessä. Pihaleikit ja pelit sujuu hyvin. Jopa kaveriporukkaan mahtuu hyvinkin eri-ikäisiä lapsia. Meillä kaikki lapset ovat poika, joten ehkä sekin vaikuttaa yhteiseloon?

Vierailija
6/6 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat 6v. ja 18v, ovat olleet alusta lähtien läheiset. Isoveli odotti innolla vauvan syntymää. On hoitanut pikkuveljeä antaumuksella aina. Voisi muuta kuvitella että murrosiän kynnyksellä oleva teini, ei niin vauvoista piittaisi, mutta olen selittänyt tätä suhdetta itselleni, että teinin oli helppoa näyttää kiintymyksen tunteita vauvaan. Se oli "helppo kohde" kaiken muun mustavalkoisuuden keskellä.