taaperon käyrät pikkusormet=)
Mistä voi johtua, että tytölläni 2v on syntymästä ollut ihan hivenen "käyrät" pikkusormet? Siis tavallaan tuosta pikkusormen nivelten välisestä kohdasta niin, pikkusormen pää ihan hivenen kääntyy nimettömään päin. Ei siis todellakaan mitenkään häiritsevä, tuskin huomaa, mutta siis aina ollut. Ja muuten ns.normaali=)
Kommentit (7)
Katsokaapa vanhemmat, että kun laitatte omat pikkrillinne yhteen, niin kummalla lähtee pikkurillit kaareutumaan muihin sormiin päin? Se on yksi periytyvistä piirteistä. MInulla ja isälläni kaartuu, äidillä ja veljelläni on suorat pikkurillit.
Minun toisella tyttärelläni on samanlainen, kuten myös itselläni. Muistaakseni geeni oli väistyvä. Sormet näyttävät vauvana huomattavasti käppyräisemmiltä kuin myöhemmin. Mutta ihan on joko sinulta tai mieheltäsi sen syntymälahjaksi saanut.
Syntymä"vika" se on. Itselläni on keskisormet vinossa nimettömiin päin.
Tytölläni ei. Ja olen taiteellinen, olen kuullut että voi olla yhteyttä, mutta enpä tiedä;). Ja parempi sisään kuin ulospäin;D
on nyt 1.5 v ja olen huomannut saman ihan syntymästä lähtien. Ihan normaalisti on kehittynyt ja suloinen pikkutyttö kaikin puolin mutta nuo sormet on hauskan näköiset.... :)itselläni ihan ehkä tositosi vähän kaartuu molemmat pikkurillit, mutta tuskin huomattavasti, isällään on ihan suora pikkurilli. Hassua :)
Kyseessä on joltain viikingiltä perinnöksi saatu vahvasti periytyvä ominaisuus. Esim Yorkin kaupungissa Englannissa tämä näkyy väestössä edelleen, vaikka viikikien 200-vuotisesta herruudesta siellä on kulunut hyvä tovi. Vanhemmiten pikkusormeen ja nimettömään kehittyy niitä koukkuun jäykistävä tila, jota voidaan leikkauksella korjata. Sormiin tulee myös pahkuroita. Haittaavaa vasta iän karttuessa.
on meidänkin poitsulla ollut syntymästä asti, eikä kukaan ole ainakaan sanonut, että asialle pitäisi jotain tehdä =D