Onko normaalia että vatsataudin jälkeen maha pörisee, turvottaa jne vielä päiviä?
Minulla oli todella raju oksennus/ripulitauti viime ke-to. Tyhjennyin aivan täysin ja vasta tänään jaksoin kävellä ulkona.
Ruokaa en pysty syömään isoja määriä koska heti tulee täysi tunne. Muu perhe kärsi saman taudin myös:(
Mutta se mikä hermostuttaa, on suoliston jatkuva pörinä. Ilma pörisee ja vatsaa turvottaa ja koko ajan pääsee pieruja. Alkaa jo häiritsemään.
Mikä ihme suolistossa on meneillään? Ja onko tämä normaalia taudin jälkeistä elämää. Muilla perheenjäsenillä ei tällaista pörinää ja jatkuvaa piereskelyö ole...
Kommentit (10)
Menee ajallaan ohi. Maitohappobakteerit voivat tosiaan auttaa.
ei hedelmiä, ei lihaa.
Ei kuitupitoisia ruokia. Hapanmaitotuotteita.
vastaava tauti ja nyt perjantaina oli vielä höntti olo. Nyt on normaali, eikä maha mulise enää.
Olen ottanut joka aamu V-siblin kuitujauhoa kaurapuuroon sekotettuna.. Syönyt kaurajugurttia...
Olen luuullut että ne auttavat:)
Miksi ei kuitupitoista ruokaa? Olen ottanut joka aamu V-siblin kuitujauhoa kaurapuuroon sekotettuna.. Syönyt kaurajugurttia... Olen luuullut että ne auttavat:)
kuitu teettää ylimääräistä työtä sairaalle suolelle. Toisaalta, kyllä se suoli aikanaan tasapainon saavuttaa, syöt sitten mitä tahansa. syö tosiaan maitohappobakteereja äläkä turhaan välttele suolaa ainakaan tässä vaiheessa.
Olen ottanut joka aamu V-siblin kuitujauhoa kaurapuuroon sekotettuna.. Syönyt kaurajugurttia...
Olen luuullut että ne auttavat:)
Vatsa saa rauhoittua rauhassa.
Yritänpä sitten huomen aamulla syödä vaikka rahkaa puuron ja kuidun sijasta...
Kiva saada tietää kaikkea uutta:)
AP
ti-pe jokainen vuorollaan :-( Aivan kammottava tauti joka veti ihan vedon veks koko porukalta. Ja kyllä - vatsa pörisi pari pv taudin jälkeenkin.
Tyhjät suolet kun et ole syönyt kunnolla niin suolet ovat tyhjät ja vatsa kurninta tuntuu enemmän
vaikka tabletteina. Ne rauhoittavat aika kivasti vatsan.