Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos ruoka on pahaa, se on tosi pahaa

Vierailija
01.05.2011 |

Onko muilla tämmöistä:



Poika maistaa kyllä suht ennakkoluulottomasti outojakin ruokia. Joskus ruuan ulkonäkö ei miellytä, mutta useimmiten suostuu silti maistamaan, kun sanon, että laittaa sit silmät kiinni, jos se ei näytä kivalta.



Mutta jos ruoka on pahaa tai tuntuu epämiellyttävältä suussa, ei hän pysty sitä kertakaikkiaan nielemään. Vähintään yökkäys tulee jo siitä, että ruoka on suussa ja jos yrittää niellä, oksentaa kaiken pihalle. Lääkkeiden kanssa erityisen hankalaa ja pahanmakuiset lääkkeet pistetään menemään alas suunnilleen lusikallisella sokeria tai karkilla tai jollain tosiherkulla. Ja silti meinaa puskea ylös väkisinkin.



Poika on nyt tasan 5v ja on ollut aina samanlainen. Vauvana oli oikein sihtikurkku ja söi mm. vielä 10kk ikäisenä 6kk tarkoitettuja soseita, kun yökkäsi kaiken vähänkään karkeamman, vaikka kuinka olisin pamixilla pistänyt sekaisin...



Oksurefleksi on tosin muutenkin aika herkkä. Ei esim. alle 3-vuotiaanakaan pystynyt olemaan vauvan lähellä, jos vaihdettiin kakkavaippaa... Yökkäs samantien. Ja joskus pienempänä oksensi sen takia, kun omaa kakkaa joutui vaipasta käteen. Nykyään tajuaa jo onneks mennä vähän kauemmas, jos vaikka koira oksentaa lattialle tai siskon vaippaa vaihdetaan...

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä en ole koskaan ymmärtänyt. Lapsi ei kuole, vaikka ei maistaisi mitään uutta ruokaa tai maistaisi vain silloin, kun itse haluaa.



Jotkut äidit nauttivat siitä, että lapsi oksentaa. Tätä en ymmärrä.

Vierailija
2/3 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä en ole koskaan ymmärtänyt. Lapsi ei kuole, vaikka ei maistaisi mitään uutta ruokaa tai maistaisi vain silloin, kun itse haluaa.

Jotkut äidit nauttivat siitä, että lapsi oksentaa. Tätä en ymmärrä.

Mistäs sen sit etukäteen tietää onko se ruoka ipanan mielestä pahaa, jos se yleensä suostuu sitä maistamaan enempiä kyselemättä. Tarjoan vain sitä tuttua ja turvallista tästä hamaan ikuisuuteen asti? Saattashan niistä uusista mauista joku olla tenavan mielestä tosi hyväkin, mutta eipä riskeerata kokeilemalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli pahaa tai ei. Muut saa sylkeä pois (roskikseen), jos meinaa yököttää.