Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko "ei-kielipäätä" omaavan mahdotonta oppia puhumaan ranskaa?

Vierailija
01.05.2011 |

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on altistaa itseään kielelle mahdollisimman paljon. Tietenkään ei nyt jokaisen kohdalla voi sanoa, että opit kuin vettä vaan, mutta ei se mahdotonta ole.

Mulla on kielipäätä kyllä, mutta puhumaan olen oppinut vain semmoisia kieliä, joille olen altistunut kunnolla.

Vierailija
2/11 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mene aikuisten kielikurssille ja asu isäntäperheessä niin varmaan opit !

Esim. speak&fun

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jotenkin se ranska menee kuin musiikkia. En kauheasti mieti sanoja ja kielioppia, vaan annan mennä. Se kieli on sen verran sointuva, että opin sen "laulamisen" kautta. Muut kielet varsinkin ruotsi on ollut mieletöntä pakkopullaa sanajärjestysongelmineen. Ja ranskan olen oppinut vasta aikuisena.

Vierailija
4/11 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jotenkin se ranska menee kuin musiikkia. En kauheasti mieti sanoja ja kielioppia, vaan annan mennä. Se kieli on sen verran sointuva, että opin sen "laulamisen" kautta. Muut kielet varsinkin ruotsi on ollut mieletöntä pakkopullaa sanajärjestysongelmineen. Ja ranskan olen oppinut vasta aikuisena.

Vierailija
5/11 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinulla ei ole kielipäätä. Kukahan senkin on saanut päähäsi iskostettua? Kaikki kykenevät oppimaan vieraita kieliä.

Vierailija
6/11 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin sitä kaksi vuotta koulussa. En oppinut mitään.

Olen yrittänyt opetella sitä itse, tilannut cd:itä yms.

Syksyllä kävin kurssin.

Ei ainakaan minun huonolla kielipäälläni onnistu. Ei sitten millään. Vaikka halua olisi. Rakastan ranskaa ja Pariisia. Ja olen siellä monesti ollut.

Vierailija
7/11 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on selkeä kielioppi ja suhteessa hyvin vähän sanoja, sikäli sen oppii siinä missä muutkin kielet tai jopa helpommin. Moni vaan pelkää sitä tärisevää r-kirjainta, joka lienee koko kielen ainoa hankala asia...eli KYLLÄ!

Vierailija
8/11 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat tosin helpompia kuin Suomen mutta kyllä niitä saa tankata ja opetella ulkoa. Mutta ranska on opiskelemistani kielistä toiseksi helpoin ruotsin jälkeen. Itse en meinaa saada saksaa opittua vaikka mulla on kyllä kielipäätä.

Vierailija
9/11 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestani ranska ei ole kieliopiltaan helppo, esim. verbien taivutuksen on englantiin verrattuna tosi arsyttavia. englanti on kieliopiltaan paljon helpompi. mutta kylla ranskan oppii kun opettelee, ja etenkin asuu ranskankielisessa maassa.

Vierailija
10/11 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos motivaatiota on tarpeeksi niin opit kyllä, ei se ranska sen vaikeampi ole kuin muutkaan kielet.

Vierailija
11/11 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieliä voi opiskella ja oppia siinä missä muitakin uusia asioita. Hyvä motivaatio, ja oikean, juuri sinulle sopivan opiskelutekniikan löytäminen auttavat tavoitteeseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi