Missä menee epäkohteliaan ja suorapuheisen raja? Kaverillani se on hieman hukassa...
On muuten tosi mukava ihminen mutta välillä laukoo ihan käsittämättömän ilkeitä juttuja. Ei varmaan tiedosta sitä itse vaikka olen asiasta huomautellut, hän pitää itseään vain suorapuheisena.
Esim. eilen oltiin yhdessä viettämässä vappua paikassa jonne kaveri oli mut kutsunu. En meinannut päästä työkiireiden takia, mutta lopulta sain laitettua itseni valmiiksi ja pääsin juhlapaikalle. Kerroin kaverille hysteerisestä iltapäivästä johon hän vain sanoi "Aa, no ei se mitään vaik et oiskaa tullu, ois mul silti ollu ihan yhtä hauskaa". Joo ehkäpä, mutta ei sitä tarvitse ihan noin sanoa.
Muita sutkautuksia on esim. kun oltiin kauppoja kiertelemässä ja ihastelin yhtä mekkoa, niin kaveri kommentoi "Ihan kauhee, mut just sun tyylinen kyl" ja viime viikolla kun kaveri näki ekaa kertaa poikaystäväni ja hänen kaverinsa niin tokaisi (luojan kiitos vain minun kuulteni) "Ihan hirveen näkösii nää kaikki miehet".
Just just.
Kommentit (18)
onk se maalta, esim. Loimaalta, tai muualta Länsi-Suomesta tai mistä päin vaan korvesta?
Joku järjen riemuvoitto taas...
onk se maalta, esim. Loimaalta, tai muualta Länsi-Suomesta tai mistä päin vaan korvesta?
ihan Helsingistä on. Ja tiedän että se puhuu monelle muullekin noin, ei siis vain minulle. Ja silti tällä naisella on tosi paljon kavereita? Ei voi tajuta, alkaa itteäni pikkuhiljaa kyrsimään.
samat sanat takaisin, eikä loukkaannu, niinkuin samanlainen sukulaisemäntä.
Olen epäkohteliaan suorapuheinen, ajattelen kai lähinnä itseäni ensin. En vaan tajua edes jos toinen loukkaantuu jostain sammakostani. Ei mulla olekaan paljon ystäviä, vain ja ainoastaan muutama yhtä suorapuheisia kuin minä, jotka uskaltaa sanoa vastaan jotain eikä vaan ole hiljaa.
Sano suoraan sille takasin jotain, jos haluat olla kaverina vielä. Tyyliin, onneks meillä on eri miesmaku, tai vaatemaku. Tai että minä tykkään näistä punaisista vaatteista, ne sopii minulle, ei ne sulle sopiskaan. Mutta sunkin kannattais joskus kokeilla vähän vaihtaa vaateväriä, ettet aina osta samanlaisia.
Ei tarvi loukata suoraan, mutta voi sanoa takaisin. Vaikka mieluiten jotenkin huumorilla.
Tai vaihda kaveria jos siitä on kiinni.
että kestäisin tuollaista kaverilta. Jotenkin kuulostaa, ettei pidä sua minään. Ei sillä suorapuheisuudella voi ilkeilyä perustella.
samat sanat takaisin, eikä loukkaannu, niinkuin samanlainen sukulaisemäntä.
kamalan ryöpytyksen vaan saa jo yrittää.
Ja on myös helsinkiläinen, ettei vain olisi sama tyyppi?
Mutta toisaalta hän on myös tosi hauska välillä, on hyvä huumorintaju ja keksii ihan fantastisia juttuja, joista tulee hyvälle tuulelle.
Samalla mitalla hänelle ei kuitenkaan kannata täräyttää takaisin, siis suorapuheisesti. Kokeilin sitä kerran ja siitä tuli kamala riita.
Ja hän siis myös kehuu itse, että mä olen aina niin rehellinen ja kannatan suoraa puhetta, vaikka ei siis itsestään halua sitä kuulla.
samanlaisia kokemuksia. Ystäväni, joka on jo 20 vuotta ollut samassa työpaikassa ja ihan hyvät tulot, sanoi, että on se kumma, että hän tekee töitä vuosikymmeniä ja minä saan saman verran tekemättä mitään. Itse teen pätkätöitä ja onnistuin saamaan pitkän viransijaisuuden, jossa oli yhtä hyvä palkka kuin ystävälläni ja nyt sitten nautin ansiosidonnaista tuon 500 armoitettua päivää.
Monia muitakin tosi loukkaavia tokaisuja olen hänen suustaan kuullut. Joskus otan niitä puheeksi ja hän vain nenäkkäästi pyytää anteeksi ettei osaa pitää turpaansa kiinni.
Olen vähitellen kyllästynyt, koska itse olen aina hienotunteinen. Harmi vain, sillä hän on ollut minulle tosi hyvä ystävä, mutta ei ole kiva koko ajan pahoittaa mieltäkään.
Itä-Helsingissä asuva, vanhemmat hyvin koulutettuja, asuu Itä-Helsingin hienostoaluella (en määrittele tarkemmin) tyttö 9.luokalla???
Siis eivät välttämättä edes tarkoita mitä sanovat. Esim. mun mies. Kommentoi päivittäin jotain tyyliin "ei mua haittaa että oot vähän ylipainoinen" ja tarkoittaa siis sanoa sen kohteliaisuutena, että hänestä olen ihan nätti, mutta kun painoindeksini on 20, niin koen sen hieman loukkaavana.
Myös yksi kaverini on samanlainen möläyttelijä. Olimme syömässä toisen kaverin luona, ja hän oli laittanut tosi herkullisen mutta yksinkertaisen illallisen. Ruoan jälkeen The Möläyttelijä tokaisi, että: "Kylläpä on vatsa täynnä. Herkullisen aterian jälkeen tekee mieli kahvia, mut nyt ei tee."
Tulkitsin tuon tarkoittamaan, että ruoka oli hyvää, mutta jostain syystä kahvi ei nyt maistu. Mutta aika helposti olisi voinut muutakin tulkita...
Itä-Helsingissä asuva, vanhemmat hyvin koulutettuja, asuu Itä-Helsingin hienostoaluella (en määrittele tarkemmin) tyttö 9.luokalla???
Itäisestä Suomesta on ;)
omasta mielestään suorapuheinen pelkästään....
Ottaa päähän sen jutut toisinaan.
Ne jotka kehuu olevansa suorapuheisia on yleensä aina epäkohteliaita.
Toisenlaisia, kivoja, suorapuheisia on sellaiset jotka sanoo suoraan jos eivät esim. halua mukaan johonkin hommaan, ilmaisevat rehellisesti mitä haluavat, mutta eivät turhaan päästele mitään epäkohteliaita mielipiteitään - eihän se oikeastaan edes ole suorapuheista vaan pelkästään epäkohteliasta
tuntuu kuin puhuisit minun kaveristani:D Esimerkkisikin olivat lähes suoraan hänen suustaan. Mutta olen tullut siihen lopputulokseen ettei ko. ihminen oikeasti tarkoita pahaa, päästelee vaan sammakoita suustaan.
Eräs kaverini oli myös tyyliä "suorapuheinen". Oikeasti jutut olivat vain ja ainoastaan ilkeitä. Sitten jauhoi aina, että "ei voi mitään, jos joku loukkaantuu siitä, että sanoo suoraan asiat niinkuin ne on". Eräälle ystävällemme sanoi, kun olimme menossa baariin, että "en mä kyllä tiedä kehtaako sun kanssa edes mennä mihinkään, kun oot tollanen yh, miehet näkee jo kauas, että sä oot epätoivonen". Siinä kohtaa oli pakko kysyä, että mistähän sen joku näkee? ...ei ehkä nähnyt, mutta kuuli, koska tämä kaveri huusi jokaisen kulman takaa, että "varokaa epätoivoista yh:ta!". Järkyttävää p*skaa...
Sanoo aina kaikille hiuksista, vaatteista, painosta... Aivan sama, vaikka itse ei olisi koko päivänä tehnyt omalle kuontalolleen mitään, olisi verkkareissa. Ja on aivan varmasti ylipainoisempi kuin kukaan, jolle huomauttelee...
helvettiäkö ootte tollaisten kavereita? Teidän velvollisuus suorastaan on opettaa niille, ettei tollaisia sanota kellekään. Tehän suorastaan kannustatte kiusaamaan, tuskin olette ainoita jolle aukovat päätään.
Entä jos lapsillanne on samanlaisia kavereita? Entä jos lapsenne kaverit sanovat yhtä rumasti jollekin kolmannelle, jos ei teidän lapsille? Ettekö opeta lapsianne nousemaan sitä paskapäätä vastaan?
Te olette sentään aikuisia, luulisi olevan rohkeutta näyttää, ettette hyväksy tuollaista käytöstä. Eiköhän ne opi, kun viimeinenkin "kaveri" kaikkoaa.
oli kans samanmoinen kaveri. Enää en jaksa olla hänen kanssaan tekemisissä, sen verran rasittava tapaus.
On mielestään rehellinen ja suorapuheinen, mutta mielestäni hän on ilkeä. Eikä todellakaan pysty itse ottamaan samanmoista "suorapuheisuutta" vastaan mitä itse harjoittaa. Loukkaantuu verisesti jos joku hänelle uskaltaa poikkipuolisesti sanoa. Onkin rikkonut välit moniin "ystäviinsä".
Hänen mielestään oli oikeutettua sanoa jos jonkun hänen ystävänsä miesystävä oli hänen mielestään homomainen, ruma, huonossa ammatissa jne jne. Minusta kaikkea ei tarvitse ääneen sanoa ystävillekään, vaikka kuinka pitäisi itseään suorapuheisena.