Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön kotiäiti?

Vierailija
30.04.2011 |

Miten te, jotka haluatte olla työttöminä ja saada työkkäristä rahaa (ja olette samalla kotiäiteinä) onnistutte siinä? Siis, ettette joudu töihin tai karenssiin tms.? Vinkkejä kaipailen! ;)

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mun lapset on yli 3-vuotiaita eli en saa kotihoidontukea enää! :) Haluaisin siis työttömäksi päivärahojen takia, kauhea minä!

t. ap

Vierailija
2/21 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mun lapset on yli 3-vuotiaita eli en saa kotihoidontukea enää! :) Haluaisin siis työttömäksi päivärahojen takia, kauhea minä!

t. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. ap

Mitätön summa ellet sitten saa ttt lisäksi, mutta jos ukollas on edes keskitulon palkka, et saa sitäkään.

Vierailija
4/21 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Siis mun lapset on yli 3-vuotiaita eli en saa kotihoidontukea enää! :) Haluaisin siis työttömäksi päivärahojen takia, kauhea minä! t. ap"

Jos itse hankkii itselleen potkut tai irtisanoo itsensä, ei ole oikeutettu työttömyyskorvaukseen. Työkkäri/Kela/Työttömyyskassa saattaa pyytää työnantajalta selvityksen, miksi työtä ei enää ole. Jos on jättäytynyt tahallaan työttömäksi, ei ole oikeutettu päivärahoihin.

Vierailija
5/21 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ihan suoraan vaan mennä sossuun ja sanoa, etten mene töihin vielä. Onkohan ihan älyvapaa suunnitelma? En halua laittaa 3-vuotiasta hoitoon."

Sossu voi alentaa sun perusosaa 40 %, jos tahallaan kieltäydyt työstä. Jää tosi vähän rahaa sitten. Miten sillä elät?

Vierailija
6/21 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mikä on ttt?"

Vierailija
7/21 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Siis mun lapset on yli 3-vuotiaita eli en saa kotihoidontukea enää! :) Haluaisin siis työttömäksi päivärahojen takia, kauhea minä! t. ap"

Jos itse hankkii itselleen potkut tai irtisanoo itsensä, ei ole oikeutettu työttömyyskorvaukseen. Työkkäri/Kela/Työttömyyskassa saattaa pyytää työnantajalta selvityksen, miksi työtä ei enää ole. Jos on jättäytynyt tahallaan työttömäksi, ei ole oikeutettu päivärahoihin.

tulee vaan karenssi 3kk ja kyllä sossusta saa ttt=toimeentulotuki, mutta vähemmän perusosaa...

Vierailija
8/21 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös 3 kuukauden karenssin jälkeen saa rahaa työkkäristä, vaikka itse irtisanoutuukin?

t. ap

Vierailija
9/21 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miten te, jotka haluatte olla työttöminä ja saada työkkäristä rahaa (ja olette samalla kotiäiteinä) onnistutte siinä? Siis, ettette joudu töihin tai karenssiin tms.? Vinkkejä kaipailen! ;)"

Työkkärillä on oikeus vaatia, että lapsilla on päivähoitopaikka, jotta työnhakija on oikeasti työmarkkinoiden käytettävissä. Yleensä tosin päivähoitopaikka on vain puolipäiväinen.

Vierailija
10/21 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te, jotka haluatte olla työttöminä ja saada työkkäristä rahaa (ja olette samalla kotiäiteinä) onnistutte siinä? Siis, ettette joudu töihin tai karenssiin tms.? Vinkkejä kaipailen! ;)

tekisin jos en olis hoitaja...

Vierailija
11/21 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun otat sen vastaan, sitoudut menemään työttömyyskoulutukseen jos työkkäri päättää että sun on mentävä.

Vierailija
12/21 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekisin jos en olis hoitaja...

Vierailija
13/21 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutamaa työpaikkaa on pitänyt hakea, mutta en ole niihin päässyt vaikka hainkin.

Vierailija
14/21 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun otat sen vastaan, sitoudut menemään työttömyyskoulutukseen jos työkkäri päättää että sun on mentävä.

ei tule kuin taas karenssi... kandee sekin ottaa ja sitten kieltäytyä turhista kursseista...saa edes joskus rahaa

Vierailija
15/21 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tule kuin taas karenssi... kandee sekin ottaa ja sitten kieltäytyä turhista kursseista...saa edes joskus rahaa

koulutuksesta tai työhön osoituksesta. Ja kun tarpeeksi monta kertaa kieltäytyy, työvoimatoimisto tulkitsee ettet ole työmarkkinoiden käytettävissä ja epää oikeuden työttömyyspäivärahaan. Työttömyyspäivärahan saaminen edellyttää että ko. henkilö on työmarkkinoiden käytettävissä tavalla tai toisella.

Vierailija
16/21 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet työkkäriin ja teeskentelet pöljää, kai se auttaa. Sulle ei tarjota työpaikkoja, etkä itse osaa niitä etsiä.

Oma tilanteeni on se, että olen koko lapsenhoidon ajan tehnyt kotona hyvin pienimuotoista työtä, olematta yrittäjä vaan freelancer. No, kun mieheni jäi työttömäksi ja menin työkkäriin, niin sain lausunnon, etten saa karenssia, MUTTA en myöskään saa korvauksia koskaan, koska työllistyn itse. Joo, siis alle 3000 euron vuosituloilla! Tällähän sitä perhe eletetään. Jokin tässä systeemissä mättää.

Vierailija
17/21 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet työkkäriin ja teeskentelet pöljää, kai se auttaa. Sulle ei tarjota työpaikkoja, etkä itse osaa niitä etsiä.

Oma tilanteeni on se, että olen koko lapsenhoidon ajan tehnyt kotona hyvin pienimuotoista työtä, olematta yrittäjä vaan freelancer. No, kun mieheni jäi työttömäksi ja menin työkkäriin, niin sain lausunnon, etten saa karenssia, MUTTA en myöskään saa korvauksia koskaan, koska työllistyn itse. Joo, siis alle 3000 euron vuosituloilla! Tällähän sitä perhe eletetään. Jokin tässä systeemissä mättää.

Kuinka pöljiä ihmisiä tällä palstalla oikein on...

Vierailija
18/21 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Menet työkkäriin ja teeskentelet pöljää, kai se auttaa."

Näin pääset kuntouttavaan työtoimintaan, pussittamaan nauloja.

Vierailija
19/21 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sekä itsellesi että lapsellesi parempi että menet vaan sinne töihin kuten kaikki muutkin. Itse et putoa pois työelämästä ja lapsestasi ei tule paapottu epäsosiaalinen minäminäminä-tissiposki.

Ei näemmä ole tuo tukien kuppaaminen naaman väristä kiinni, vaikka Persut kovasti muuta yrittävätkin väittää.

Vierailija
20/21 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan suoraan vaan mennä sossuun ja sanoa, etten mene töihin vielä. Onkohan ihan älyvapaa suunnitelma?

En halua laittaa 3-vuotiasta hoitoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi