Aidon makuista kaupan simaa?
Onko olemassa muita kuin Kössin tilan sima?
Ihmiset näyttivät ostavan paljon simaa tänään Prismasta...
Kommentit (16)
just oli iltalehden sivulla simat testissä:
Kumpi maistuu enemmän kotona tehdyltä simalta, tuo Kössi vai Wanha fabriikki?
[quote author="Vierailija" time="30.04.2011 klo 19:10"]Prosentteja 0,8% ja tosi kotisiman makuista. Riittoisa pullo.
[/quote]
IL:n testissä sai vain 1,5 pistettä. "Arvio: Oudon parfyyminen, eikä hyvällä tavalla. Kuin ruusuvettä joisi. Ei maistu simalta. Ei juurikaan poretta. Epämääräinen." Uutisjutun kommenteissa tuota simaa kuitenkin kehuttiin ja sanottiin kotitekoisen makuiseksi. Ketä voin uskoa? :D
Mistä tuota Iltalehden testin voittanutta Amican simaa voi ostaa? Myydäänkö ruokakaupoissa vai pitääkö ostaa yliopisto- tai työpaikkaruokaloista? Entä Kössin Sima?
se porvoolainen vajaa viiden euron pullo olisi hyvää. Ite en raaskinut ostaa.
No päätin sittenkin tehdä siman itse, niin saa varmasti hyvää...:) T. 7, 8 & 10
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 15:29"]
Mistä tuota Iltalehden testin voittanutta Amican simaa voi ostaa? Myydäänkö ruokakaupoissa vai pitääkö ostaa yliopisto- tai työpaikkaruokaloista? Entä Kössin Sima?
[/quote] Täällä Turussa Kössin simaa myydään ainakin Wiklundilla ja Citymarketissa
On se kele kumma kun kukaan ei tunnu tietävän että pitääkö tana matkustaa jonnekkin hiton Amigaan 100 km jos tahtoo ostaa sitä simaa. ...ittu! Teen sittenkin ite ja laitan kunnon hiivat jotta tulee vähintäänkin 16%.
Onko todella totta että Kössin simaa ei valmisteta tänä vuonna ? Näin kuulin
Ei kössin simaa saatavilla tänä vuonna? Ja just kun olin oppinut, ettei tarvitse käydä itse siman laittoon kun kaupasta saa aidon makuista valmiina. ☹️
Olen kerran onnistunut tekemään "kunnon" simaa, vahingossa tuli ihan kunnolla prosentteja siihen kun tein siman panimohiivalla ja panimosokerista+fariinisokerista. En pihinä raskinut normi hiivaa ja sokeria ostaa kun noita olin kaverilta saanut. Ihmettelin vain kun kummasti alko hihityttään simapullon jälkeen.
Kössin tila tekee edelleen aitoa kotisimaa. Sitä ainakin Turun seudulla joistain cittareista ja muista k-kaupoista.
Wanhan Porvoon Fabriikilla näkyy olevan nyt myös luomusimaa, jossa ainesosalista on mukavan perinteinen ja lyhyt. Onko joku maistanut sitä?
Suosittelen Kössin simaa. Maistuu kotitekoselta