Mihin laitan munkkien paistorasvan? Jäteongelma siis:-)
kiitos!
Kommentit (21)
kuumana ja kuumaa vettä päälle. Asun ylimmässä kerroksessa, joten tukos ei minua haittaa. En muutenkaan pidä alakerran asukkaista.
ja kaadoin muovipulloon tratin avulla ja pistin roskiin. =D
Käytä mitä tahansa astiaa, pulloa, maitotölkkiä tai vast. Öljy ei ole biojäte, vaan kuuluu sekajätteisiin. Näin olen oppinut.
Käytä mitä tahansa astiaa, pulloa, maitotölkkiä tai vast. Öljy ei ole biojäte, vaan kuuluu sekajätteisiin. Näin olen oppinut.
Ei se nyt kauhean rakentavaa ole sitä kaatopaikalle kantaa, siellä se sitten lilluu muovipullossa ties kuinka kauan.
Olisiko se pitänyt sitten biojätteisiin lorotella?
Toisekseen meillä on niin alkeellinen taloyhtiö, että biojäteastia lojuu asukastoimikunnan puheenjohtajan varastokopissa!
Jep, vuokralla asutaan ja ei täällä mikään muukaan toimi kuten pitäis.
Viemäriin ei saa kaataa, tukkii putket pahasti ja kuormittaa vedenpuhdistusta. Viemäriin ei kuulu tuollaiset ongelmajätteet (ei lääkkeet eikä muutkaan).
Olisiko se pitänyt sitten biojätteisiin lorotella?
Toisekseen meillä on niin alkeellinen taloyhtiö, että biojäteastia lojuu asukastoimikunnan puheenjohtajan varastokopissa!
Jep, vuokralla asutaan ja ei täällä mikään muukaan toimi kuten pitäis.Viemäriin ei saa kaataa, tukkii putket pahasti ja kuormittaa vedenpuhdistusta. Viemäriin ei kuulu tuollaiset ongelmajätteet (ei lääkkeet eikä muutkaan).
tai viemäristä mitään, vaan ihan maahan kaatamisesta. Rasva imeytyy kyllä hetkessä.
vien ulos kunhan lähdetään lenkille.
Meillä menee sekajätteeseen, koska kaatopaikka- ja energiajätettä ei täällä eritellä.
itse jäähdytän tiskipöydällä ja sit kippaan tiskipöydän siihen reikään
sekajätteeseen kuuluu
myös maahan kaatamista. Kyseessä on kuitenkin biohajoava tuote joka ei saastuta maaperää.
myös maahan kaatamista. Kyseessä on kuitenkin biohajoava tuote joka ei saastuta maaperää.
mitä rasva tekee maaperälle? Koska siinä kohtaa seuraavan kerran kasvaa mitään? Kysyn siis uteliaisuuttani.
Mietin, että jos meidän taloyhtiön 55 perheestä tänä viikonloppuna 20 uppopaistaa munkkeja, 10 tekee ranskalaisia perunoita ja viisi friteeraa muikkuja ja kaikki kaataisi öljylitransa pihanurmelle, istutusten sekaan tai leikkipaikalle (maatahan sielläkin on) niin mitä tapahtuisi?
mitä rasva tekee maaperälle? Koska siinä kohtaa seuraavan kerran kasvaa mitään? Kysyn siis uteliaisuuttani.
Mietin, että jos meidän taloyhtiön 55 perheestä tänä viikonloppuna 20 uppopaistaa munkkeja, 10 tekee ranskalaisia perunoita ja viisi friteeraa muikkuja ja kaikki kaataisi öljylitransa pihanurmelle, istutusten sekaan tai leikkipaikalle (maatahan sielläkin on) niin mitä tapahtuisi?
Tohon oon kaadellu nurmikolle suht samaan kohtaan, eikä mitään ole tapahtunut.
laita takaisin pulloon ja jääkaappiin. Tuon rasvan voi käytää uudelleen kerran tai pari munkinpaistoon. Sitten sekajätteisiin.
on kyllä ihan semmonen kuutio mikä ei ole pullossa ollutkaan. Mutta juu ei siis missään nimessä viemäriin herranen aika sentään!!
Ja tiedän että jotkut paistaa öljylläkin.
Haloo!! Ainoa oikea tapa on kaataa tyhjään maitotölkkiin, muovipulloon, tms. ja viedä roskikseen, sekajätteeseen!!!
Ne viimeiset munkit voi paistaa todella pienessä määrässä rasvaa! Loput menee kompostiin.
Minä liruttelen rasvantähteet kirrien ruokiin. Sinne menee, moniin pöperöihin pitäisikin lorauttaa vähän ruokaöljyä.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2011 klo 08:47"]
kuumana ja kuumaa vettä päälle. Asun ylimmässä kerroksessa, joten tukos ei minua haittaa. En muutenkaan pidä alakerran asukkaista.
[/quote]mä teen samoin