Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten erossa jakaa reilusti huonekalut ym?

Vierailija
29.04.2011 |

Mä uovuin koko irtaimistostani muuttaessani miehen luokse, mentiin myöhemmin naimisiin. Nyt ero taitaa olla edessä. Mulla siis ei ole oikeastaan mitään.

En halua mitään olitpa tyhmä-viestejä vaan että mitä tässä voi tehdä?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
29.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

no sitten vaan lusikat jakoon. Jaatte vaikka huoneen kerrallaan. Toiselle olohuoneen kalusteet, toiselle keittiön tms.

Vierailija
2/6 |
29.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

te itse tiedäette, mikä on reilua. Parasta olisi yrittää sovussa jakaa kaikki, esim. jotenkin niin, että mies saisi pitää omat, itselleen rakkaat tavarat, ja sinä saisit sitten vähän enemmän niistä, mitä olette yhedssäoloaikana hankkineet. Tai tehkää niin, että tehkää kumpikin lista niistä tavaroista, jotka ehdottomasti tahtoisitte itsellenne, ja jos sellainen tavara ei ole toisen listassa, niin se joka tahtoo, saa sen ja toinen saa valita jotain muuta suunnilleen yhtä arvokasta. Jos tavara on kummankin listalla, keskustelkaa ja yrittäkää löytää kompromissi, jos ei onnistu niin arpokaa kumpi saa sen. Ja aina kuin toinen saa yhden jutun, toinen saa valita jotain muuta saman arvoista.

Pikkutavarat, vähemmän arvokkaat tai joita kumpikaan ei erityisesti tahdo, voi jakaa vaikka niin, että valitseette niitä vuorotellen.

Tai ihan miten teille itsellenne parhaiten sopii

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
29.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sopia asiasta miehen kanssa reilusti.

Eihän se aina helppoa ole, mutta ei siihen mitään vippaskonstia ole.

Vierailija
4/6 |
29.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se joka jäi asumaan asuntoon sai pitää huonekalut pääpiirteissään, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta.

Mies maksoi sitten minulle (joka siis muutti pois asunnosta) tasoitusta jolla sain ostettua uudet huonekalut.

Toimi minulle hyvin. Meilläkin kaikki huonekalut oli yhdessä ostettua ja valittu just siihen asuntoon. Olisi ollut tyhmää niitä käydä sieltä raijaamaan pois, kun eivät kuitenkaan olisi sopineet mun uuteen asuntoon kunnolla. Enkä olisi niitä tahtonutkaan muistuttamaan menneistä.

Vierailija
5/6 |
29.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten sen mukaan, että huonekalujen arvo ja hinta lasketaan ja kumpikin saa sen mukaan yhtä paljon. Jos menee ihan älyttömäksi riidaksi, niin arpokaa kumpi saa ottaa mitäkin.

Vierailija
6/6 |
29.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tiukassa paikassa moottorisaha esiin. Tai kaksi kasaa ja arvalla. Jos olette puheväleissä niin kyllä te sen keksitte.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi