onko normaalia että hormonikierukan asennuksen jälkeen vuotaa 2 viikkoa
Kommentit (14)
minulla enemmän tai vähemmän koko ajan 10 kk. Sitten poistin kierukan.
Tiputteluvuotoa muutama viikko, sitten ei menkkoja viiteen vuoteen.
sen jälkeen alkaa 3 kk:n tiputtelu
Minulla tiputtelu (aluksi voimakas sellainen) jatkui lähemmäs vuoden. Sitten loppuivat vuodot täysin.
ja kerran kuukaudessa tiputtelun lisäksi normaalit kuukautiset.
mulla vuosi yhteensä 6 kk. alussa runsasta, sitten tiputtelua. sitten loppui. sitten alkoi tulla vaan kerran kuukaudessa normaalit menkat!
Tarkoitatko että vuoto siis yhtä runsasta kuin pahin menkkavuoto? Itselläni tiputteli kyllä aika kauan. Muistaakseni n.3kk. Pikkuhousunsuojalla pärjäsin pahimman ajan.
ei muistaakseni ollut edes alussa vuotoa. Ikinä ei tullut edes kuukautisvuotoa, mutta ovulaation aikoihin tuli aivan kamala kipu ja oksettava olo. Huh. Kestin kyl sen 5vuotta, mut uutta en ottanut.
vuoto voi kestää pitkäänkin. Mutta sitten seuraakin hyvät ajat ja menkkoja ei tule juuri lainkaan.
kuten usein tehdään, niin tyypillisesti vuoto jää jatkumaan tiputtelevana useiksi viikoiksi asennuksen jälkeen. Onko vuoto todella yhtä runsasta kuin kuukautisvuoto? Se ei ole ihan tavallista. Ota yhteyttä lääkäriin, joka asensi kierukan. Luultavasti asiat on kuitenkin ihan kunnossa.
vuoti melkein vuosi ja sitten hän sai tarpeekseen ja laitatti klipsit.
kierukkaa? Itse mietin muttei aikasempaa kokemusta.
Suosittelen ehdottomasti. Helppo ja edullinen (pitkällä tähtäimellä), sopinut mulle aivan loistavasti. Harmi ettei kaikilla näin hyvä..
Laitto sattui hiukan, otin kipulääkettä 1h ennen laittoa. Kipu kuitenkin ihan siedettävissä ja lyhytkestoista. :)
Oliko sulla vuotoa ennen kierrukkaa minkä verrran? Itselläni runsaat vuodot ja ottaisin kierrukan juuri sen takia.
sen jälkeen alkaa 3 kk:n tiputtelu