Onko ketään paikalla, jolla pisara sinistä verta suonissaan? Miltä häät tuntuivat?
Nyt ei ole enää kuninkaallisia kun jo toisessa polvessa tavikset puolisoiksi!
Jos varat vielä takavarikoitaisiin niin kuin joiltakin niin homma loppuisi.
Mutta kuka haluaisi niitä tavallisiin töihin, joita ei itse rahoita?
Kommentit (15)
Minulla on Ruotsin kruunun verta sukujuurten mukaan sitten 1800 luvun alkupuolelta, joku kuninkaan pikkuserkku tänne Suomeen eksynyt...
Mutta mitäs tuosta, kiva noita häitä on katsella. Ja mahtavat perinteet ja historia tuolla Isossa-Britanniassa on. Voinen sanoa, että tänään olen erityisen ylpeä siitä, että olen naimisissa britin kanssa.
Mulla on ripaus siniverisyyttä, tosin mooonen sukupolven takaa...Ja pitää mennä satoja vuosia taaksepäin.Mut hianoa, että se näkyy kummiskin sit sukupuussa, jos ei missään muualla... Ja tietty samalla mun siniverisyys laajenee lähes kaikkiin kuningashuoneisiin just sen takia, että opvat ristiinnaineet toisiaan vuosisatojen ajan:)))
Tuntui häät ihan kuin kenestä taviksesta tahansa.
Olen tyytyväinen ihan koko juhlaan, kaikkeen mitä palstallakin on puhuttu :) Morsian oli todella kaunis! Ja mitään ala-arvoisia panetteluja en edes lue.
Jos mä kertoisin mun jutuista niin teistä EI KUKAAN USKOISI! Täällä asustaa ylläri!
Mutta miesta ei voisi koko haat vahempaa kiinnostaa. ;-) Ja kylla suurin osa aatelistosta on nykyaan juurikin ihan "tavallisissa toissa".
Jos mä kertoisin mun jutuista niin teistä EI KUKAAN USKOISI! Täällä asustaa ylläri!
oon ehkä melkein siniverinen, kun mun kädet usein sinertää pakkasella. Tuntui kyllä häät ihan kuin olisi oma sisko ollut kyseessä. :)
aatelisverta suonissani, periytynyt naislinjassa. Hienot häät! Vaikkakin huomattavasti muodollisempaa meininkiä kuin ruotsalaisilla.
Mun tarina löytyy kyllä tosta ketjusta: Kumpi on helpompaa: taviksesta kuninkaallinen vai kuninkaallisesta, aatelisesta tavis...etsi siitä jotain pisaroita sitten...
Kumpi on helpompaa tehdä: taviksesta kuninkaallinen vai kuninkaallisesta tavis?
Koko homma on mennyt ihan päälaelleen kun kaikki kuninkaalliset ovat menneet naimisiin tavisten kanssa. Ja Katen kohdalla on oikein koko ajan korostettu, että hän ei siirry ylempään sosiaaliluokkaan vaan jää sinne minne on syntynyt vaikka meneekin prinssin kanssa naimisiin. Pääsee prinssin kanssa naimisiin...näin ollen voisi kuvitella, että luokkataistelu siirtyy sitten perheen sisään ja feministit tarvitaan paikalle, jos nainen tuntee, että ei ole tasa-arvoinen miehensä kanssa. Tasa-arvoiseksi tuntemisen lähtökohtana on kyllä, että tullaan suurinpiirtein samoista taustoista. Tässä William sai kurtisaaninsa. Pakkoavioliitto, johon oli pakko lähteä, sillä eihän hän naistaan voi jättää. Aivan pattitilanne ja siihen näyttävät kaikki kuninkaalliset perheet ajautuneet tämän viimeisen sukupolvensa myötä. Kamalaa olla kuninkaallinen lapsi nykypäivänä: lapsena saa kaikenlaista huomiota, mutta oletettavasti aikuisena vaipuu enemmän tai vähemmän unholaan, jos ei tule joksikin erittäin merkitykselliseksi jossakin asiassa. Mutta onkos kenestäkään niin merkityksekästä tullut???
Ei yliopistokoulutus missään paina. Ei kuninkaalliset mitään yliopistokoulutusta tarvitse!
Miksi opiskeli taidetiedettä? Ihan turha aine naiselle, jonka tarkoitus on elättää joskus itsensä jollakin. Vain harva taidehistoriaa tai taidetiedettä opiskellut voi sillä elättää itsensä. Siis millä tämä joku Kate oli ajatellut itsensä elättävänsä. Moni prinsessa on lukenut taideaineita, mutta sitten ne on kuitenkin jotakin muutakin, aika moni taitaa olla ekonomi.
Valtiomuoto “tasavalta” poisti Ranskasta aateliset jo ennen kuin Ruotsi sai Bernadottekuninkaan! Näin ollen vähän hassulta tuntuvat varsinkin nuo Ruotsin kuninkaalliset. Minne Ranskan aateliset joutuivat, ne joita ei laitettu giljotiiniin tai jotka jotenkin pääsivät ulos maasta? Päätyivätkö ehkä monet Pietariin? Entä minne ne sieltä menivät / minne päätyivät kun sinne tuli Venäjän vallankumous 1917? Ajatelkaa - jotkut suvut ovat kokeneet kaksi vallankumousta henkilökohtaisesti! On ihme jos heidän jälkeläisensä eivät tunne jotain häpeää omista juuristaan kun aina jahdataan siksi, että on se mikä / kuka on. Eikös näiden joukossa ole noiden englantilaistenkin sukulaisia, joista eivät taida enää tietää yhtikäs mitään. Englanti ei halunnut pelastaa sukulaisiaan vallankumouksen jaloista kun pelkäsi, että vallankumous tulee sinnekin. No, nyt ne naivat itse itselleen vallankumouksen. Se tulee sisältäpäin ja kaikki menee. Parissa sukupolvessa heilläkään ei ole enää montaa pisaraa sinistä verta. Mitäs sitten tulee? Jäljelle jää vain jotain tavallisia ihmisiä, joilla on varakkuutta. And that is it! So what?
Onhan Euroopassa sukuja, jotka eivät enää ole kuninkaallisia ja siihen on ollut sopeuduttava.
Niin, häät olivat aika jäykät ja tylsät. Perheestämme vain minä, jolla sitä sinisyyttä ei ole, jaksoin katsoa.
Toisessa polvessa tavikset puolisoiksi?
Diana ei ollut tavis, vaan aatelinen.
Mulla on just varmaan kans se yks tippa vielä sinistä.. ukkini äiti on Ruotsin kuninkaallista sukua.. Voi mitä ihania yläluokkaisia tarinoita äitini on kertonut mumminsa hälle kertonee. Mut tosiaan, en kyllä itse katsonut noita häitä.
* katselee ympärilleen *
Entinen työkaveri on nainut aatelisen, ainakin sukunimessä on von, niin että olen melkein aatelinen, eiks niin.