Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko 15v. vahtia yön lapsia 2v. ja 4v.?

Vierailija
29.04.2011 |

Kysymyksessä siis olisi tilanne jossa vanhemmat(en itse) laittaisivat lapset nukkumaan ja lähtisivät vappuna juhlimaan. 15v. jäisi lasten kanssa yöksi ja aamulla vielä sen verran että ainakin toinen vanhemmista varmasti nousee ylös lasten kanssa.

Omasta mielestäni tuo on ok, entäs muiden??

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
29.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ajatellut, ettei lasten äiti kehtaa sanoa sinulle suoraan ettei nyt ole kiinnostunut lähtemään ryyppäämään kanssasi? Ettei hän ole ehkä täysin varma siitä, miten tuo sukulaistyttö lasten kanssa pärjäisi?

Ehkäpä unohdan asian ja ensikerralla kun alkaa taas harmitella kuinka ei koskaan pääse minnekkään muistutaan tilaisuudesta joka olli vappuna. On vaan niin tossukoitunut sinne kotiin jo että välillä tekis mieli raahata väkipakolla se ihmisten ilmoille :/

AP

Vierailija
22/33 |
29.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystävälle hänen paljon kaipaamaansa irtiottoa arkeen. :) AP

osaa sen irtioton hankkia jos sitä kaipaa, kai sillä on mies, voihan hän sillekin jättää lapsensa milloin vaan, mun käsittääkseni? Vai onko joku avuton tapaus?

ja toisille se irtiotto arjesta voi olla vaikkapa hotelliyö miehen kanssa ei vappuaattona kännäämistä, teiniä leikkien.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
29.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoitteluni :)

AP

Vierailija
24/33 |
29.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaa sen irtioton hankkia jos sitä kaipaa, kai sillä on mies, voihan hän sillekin jättää lapsensa milloin vaan, mun käsittääkseni? Vai onko joku avuton tapaus? ja toisille se irtiotto arjesta voi olla vaikkapa hotelliyö miehen kanssa ei vappuaattona kännäämistä, teiniä leikkien.

Mies on totaali kaappijuoppo ja en jättäisi edes kouluikäistä hänen huollettavakseen. Siksi ei saa irtiottoja koskaan kun ei voi miehelleen lapsia jättää.

AP

Vierailija
25/33 |
29.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ajatellut, ettei lasten äiti kehtaa sanoa sinulle suoraan ettei nyt ole kiinnostunut lähtemään ryyppäämään kanssasi? Ettei hän ole ehkä täysin varma siitä, miten tuo sukulaistyttö lasten kanssa pärjäisi?

Ehkäpä unohdan asian ja ensikerralla kun alkaa taas harmitella kuinka ei koskaan pääse minnekkään muistutaan tilaisuudesta joka olli vappuna. On vaan niin tossukoitunut sinne kotiin jo että välillä tekis mieli raahata väkipakolla se ihmisten ilmoille :/

AP

Jos hän ei ole innokas jättää lapsia vieraan hoitoon, niin miksi et pyytäisi häntä vaikka istumaan iltaa/syömään/parille joskus yksinään kanssasi? Niin, että lasten isä jäisi hoitamaan lapsia?

Mun mielestä on tyhmää alkaa muistuttamaan "olisithan silloinkin päässyt", jos toinen ei vain halua jättää lapsia vieraan hoitoon. Ja ylipäätään, tarviiko sitä riekkua yömyöhään? Lähtekää lenkille tmv. :)

Vierailija
26/33 |
29.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaa sen irtioton hankkia jos sitä kaipaa, kai sillä on mies, voihan hän sillekin jättää lapsensa milloin vaan, mun käsittääkseni? Vai onko joku avuton tapaus? ja toisille se irtiotto arjesta voi olla vaikkapa hotelliyö miehen kanssa ei vappuaattona kännäämistä, teiniä leikkien.

Mies on totaali kaappijuoppo ja en jättäisi edes kouluikäistä hänen huollettavakseen. Siksi ei saa irtiottoja koskaan kun ei voi miehelleen lapsia jättää. AP

kuka urpo sellasen kanssa meni lapsia hankkimaan, vieläpä kaksi kappalein?

Vierailija
27/33 |
29.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP

Jos hän ei ole innokas jättää lapsia vieraan hoitoon, niin miksi et pyytäisi häntä vaikka istumaan iltaa/syömään/parille joskus yksinään kanssasi? Niin, että lasten isä jäisi hoitamaan lapsia?

Mun mielestä on tyhmää alkaa muistuttamaan "olisithan silloinkin päässyt", jos toinen ei vain halua jättää lapsia vieraan hoitoon. Ja ylipäätään, tarviiko sitä riekkua yömyöhään? Lähtekää lenkille tmv. :)

Siksi ihmettelen vielä enemmän, että meinaisit pariskunnan pyytää ryyppäämään kanssanne?

Vierailija
28/33 |
29.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pariskunnan toinen osapuoli, eli mies on tässä tapauksessa kaappijuoppo, niinpä semmoinenhan keksii jokatapauksessa syyn ryypätä, joko ap kanssa samassa porukassa, omassa porukassa tai vaikka yksin. Ei kai nyt ap:tä tarvitse syyllistää siitä että on pyytänyt kaverin miehen ryyppäämään. En kyllä tainnut niin tarkkaan ketjua lukea että oisin siitä huomannut mitään mainintaa.

Kyllä 15v pärjää yön yli tuon ikäisten lasten kanssa jos lapset ovat jo nukkumassa ennen kuin aikuiset lähtevät. Kunhan vaan lapsille kerrotaan ja lapset ovat tietoisia asiasta, niin kun ilmeisesti ovat. Kyllä minuakin harmittaisi jos kaveri ei ikinä pääsisi mihinkään, yrittäisin pyytää mukaan, mutta en ruikuttaisi enkä painostaisi. Kysyisin ja vähän houkuttelisin.

Toisaalta tämä voisi pienillä muutoksilla olla niin kuin meillä, eli nainen ei pääse ikinä juhlimaan kun miehestä ei ole lapsen hoitajaksi. Ja kyllä silloin pitäisi mennä jos siihen tarjoutuu kerrankin mahdollisuus.

Vierailija
29/33 |
29.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

monet on yrittäneet eikä mene perille. Ryyppäämään siksi että mies lähtee jokatapauksessa dokaamaan ja tällä tavoin olisi ystävänikin voinut olla mukana. Sillä jos ei lähde mukaan niin istuu sitten yksin lasten kanssa vappua viettämässä, enkä nyt sano että se olisi mitenkään huono asia. Olin vain ajatellut että olisi ollut kiva saada hänet mukaan kun ei yleensä missään käy, mutta ehkä olin tosiaan hieman itsekäs.

AP

Vierailija
30/33 |
29.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pariskunnan toinen osapuoli, eli mies on tässä tapauksessa kaappijuoppo, niinpä semmoinenhan keksii jokatapauksessa syyn ryypätä, joko ap kanssa samassa porukassa, omassa porukassa tai vaikka yksin. Ei kai nyt ap:tä tarvitse syyllistää siitä että on pyytänyt kaverin miehen ryyppäämään. En kyllä tainnut niin tarkkaan ketjua lukea että oisin siitä huomannut mitään mainintaa.

Kyllä 15v pärjää yön yli tuon ikäisten lasten kanssa jos lapset ovat jo nukkumassa ennen kuin aikuiset lähtevät. Kunhan vaan lapsille kerrotaan ja lapset ovat tietoisia asiasta, niin kun ilmeisesti ovat. Kyllä minuakin harmittaisi jos kaveri ei ikinä pääsisi mihinkään, yrittäisin pyytää mukaan, mutta en ruikuttaisi enkä painostaisi. Kysyisin ja vähän houkuttelisin.

Toisaalta tämä voisi pienillä muutoksilla olla niin kuin meillä, eli nainen ei pääse ikinä juhlimaan kun miehestä ei ole lapsen hoitajaksi. Ja kyllä silloin pitäisi mennä jos siihen tarjoutuu kerrankin mahdollisuus.

Mä ajattelin asiaa siltä kantilta, että jos mies on juoppo ja ryyppää usein, niin haluaako ap:n ystävä itse lähteä hänen kanssaan nimenomaan ryyppäämään? Voisin olettaa, että jos puoliso käyttää paljon alkoholia niin oma käyttö on aika minimissään... Haluaisko ap:n ystävä lähteä juhlimaan tietäen, että seuraavana päivänä joutuu itse mahd. huonossa kunnossa hoitamaan lapsia koska selväähän se, että juoppo mies nukkuu koko päivän...

Mielestäni ap oli siis hieman itsekäs halutessaan itselleen juhlimisseuraa tuossa tilanteessa olevasta ystävästään. Yrittäisin tosiaan ap:nä keksiä jotain muuta menoa, kai sen 15-vuotiaan voisi pyytää joku ilta tunniksi-pariksi leikkiseuraksi lapsille?

Vierailija
31/33 |
29.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

15-vuotias on liian nuori. Pärjää tiettyyn pisteeseen asti, mutta hätätilanteita ei voi ennakoida.

Vierailija
32/33 |
29.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu onhan se toki niinkin että haluaako ystävä lähteä juopon ukkonsa kanssa otille, mutta ei me tiedetä että minkalainen ukko on kännissä. Se tuli minullekkin mieleen että jos tämä ap:n ystävä ei juo edes paljoa, kun tietää ukkonsa ja seuraavan päivän, niin toisaalta hänhän olisi varmaan ok kunnossa myös yöllä jos lapsenvahdilla tulisi tilanne päälle. Minä toivon että ap saisi ystävänsä edes vähäksi aikaa pitää hauskaa kanssaan. Ei varmasti tekisi ystävättärelle pahaa päästä ulos, eikä tekisi ystävyydellekkään pahaa :) Eikä tuo oikeasti kuulosta vastuuttomalta kun mitä luultavammin lapset nukkuvat yönsä. Ja kun, no ap kuvailun mukaan, tuo 15v vaikuttaa kunnon tytöltä.

Vierailija
33/33 |
29.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varautua siihe, jos lapselle nousee yöllä korkea kuume, tulee oksennustauti. Toimintamalli mitä lapsenvahti tekee ko. tilanteissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä