Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tässä minä arvostan USAa enemmän kuin Suomea. (linkki)

Vierailija
29.04.2011 |

http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/Tunnustus%20ei%20paljon%20auttanut%2…

Suomessa tämä pari olisi todennäköisesti selvinnyt,-jos ei nyt ihan ehdonalaisella- niin ehkä parin vuoden lusimisella.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
29.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mun mielestä Suomessa saa liian pieniä tuomioita etenkin seksuaalirikoksista, mutta toisaalta vankilassa pitäminen maksaa yhteiskunnalle aivan älyttömät summat rahaa. Yhdysvalloissa kovemmat tuomiot eivät ole vähentäneet rikollisuutta, ei myöskään 3rd strike -käytäntö. Yhdysvalloissa rikoksen uusimista on havaittu vähentävän se, jos vanki suorittaa vankilassa jonkun tutkinnon (esim. high schoolin päästötodistuksen) tai oppii lukemaan.

En nyt tuohon kyseiseen tuomioon ota kantaa, mutta Suomessa rikollisten tausta on erittäin homogeeninen - epävakaat kotiolot, joihin kuuluu väkivalta ja päihteet. Mun mielestä rikoksia voisi ehkäistä paremmin sillä, ettei rahaa käytettäisi pitempiin tuomiohin vaan nimenomaan ennaltaehkäisevään työhön.

Mutta tää onkin vaan mun mielipide.

Vierailija
2/5 |
29.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kirjoitus, 2.

Luin tossa justiin Hesarin mielipideosastoa, jossa pyydettiin äitien ideoita asioista, joiden pitäisi muuttua. Itse olen vasta tuleva äiti, mutta henkilökohtaisesti soisin, että että tähän syrjäytymisen ehkäisyys OIKEASTI panostettaisiin, eikä siitä vain puhuttaisi.

Syrjäytymisen ehkäisy on ollut viime vuosina kovasti tapetilla, mutta onko sen hyväksi tehty mitään olennaista? Olen viimeisen vuoden aikana lukenut lehdistä, miten vaikeaa psyykkisesti oireileville nuorille on saada apua, koska tukitoimet ovat hajallaan (ts. ei ole mitään tahoa, joka vastaisi nuoren edusta koko prosessin ajan) ja ne ovat hyvin lyhytkestoisia.

Mun mielestä viimesyksyinen Kakola-sarja onnistui näyttämään hyvin sen, millaisia ovat ne nuoret, jotka päätyvät rikoksen poluille, ja millaisia keinoja voisi olla heidän auttamisekseen.

Olen sen verran lällyhumanisti, että en voi olla ajattelematta, että ne paatuneet rikollisetkin ovat olleet joskus jonkun vauvoja.

En sano, että rangaistukset olisi unohdettava, sanon, että ennaltaehkäisevään työhän satsaaminen voisi vähentää rikollisuutta. Samoin vankeinhoidossa tehtävä koulutustyö. Liian moni vanki ei osaa rikollisuuden lisäksi mitään käytännön hommia. Vapaaksi päässyt vanki voi joutua ongelmiin, koska ei osaa maksaa laskuja, tai päätyä tekemään keikan, koska ei osaa hakea toimeentulotukea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
29.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä oli mielestäni todella inspiroiva juttu ihmisestä, jonka elämän suunnan tuo vankilassa saatu koulutus todella muutti täysin.

Olen kanssasi aivan samaa mieltä.

Vierailija
4/5 |
29.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko lukenut huhtikuun kuukausiliitteen? Siellä oli mielestäni todella inspiroiva juttu ihmisestä, jonka elämän suunnan tuo vankilassa saatu koulutus todella muutti täysin.

Olen kanssasi aivan samaa mieltä.

Olen tosi kiinnostunut vankeinhoidosta ja siihen liittyvästä työstä, ja harmittelen, kun en tajunnut tätä kutsumustani aiemmin. Nyt valinnat on jo tehty ;)

Vierailija
5/5 |
29.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tuohon kyseiseen tuomioon ota kantaa, mutta Suomessa rikollisten tausta on erittäin homogeeninen - epävakaat kotiolot, joihin kuuluu väkivalta ja päihteet. Mun mielestä rikoksia voisi ehkäistä paremmin sillä, ettei rahaa käytettäisi pitempiin tuomiohin vaan nimenomaan ennaltaehkäisevään työhön.

Mutta tää onkin vaan mun mielipide.

[/quote]

kyllähän fakta on se että Suomessa pedot sunmuut raiskaajat saavat pöyristyttävän lyhyitä tuomioita. Ja tämä on myös minun mielipiteeni. Talousrikokset on suhteessa asian vakavuuteen ainoa asia, josta Suomessa tuomitaan isommilla tuomioilla.

Ennaltaehkäisevää työtä täytyy lisätä, mutta valitettavasti me ei olla koskaan siinä tilanteessa että jokaiseen ihmiseen tämä ulottuisi/toimisi halutulla tavalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi