Miksi ihmiset eivät käy yhtiökokouksissa?
Meidän isohkossa taloyhtiössä (50+ asuntoa) oli tällä viikolla yhtiökokous ja paikalla oli taas vajaat 20 henkeä, sisältäen hallituksen ja isännöitsijän. Joka kokouksessa on samat naamat paikalla.
Mua ihan oikeasti kiinnostaisi tietää miksi ette käy yhtiökokouksissa? Ymmärrän kyllä, että aina joskus voi olla kertoja, jolloin kokoukseen ei pääse, mutta miten voi olla mahdollista, ettei _koskaan_ kokousaika sovi? Ettekö ole kiinnostuneita oman omaisuutenne hoitamisesta?
Esim. meillä on aika vanha talo, mutta sitä on korjattu jatkuvasti vähän ja se on hyvässä kunnossa. Kokouksessa päätetään isoista asioista ja valitettavan usein nämä poissaolijat sitten valittavat päätöksistä, sillä ne maksavat. Mikseivät olleet paikalla kertomassa mielipidettään? Yhtiökokouksessa olisi varmaan selvinnyt tuo toisessa ketjussa kysytty leikkialueasiakin..
Kommentit (22)
ne osakkaat, jotka eivät vaivaudu paikalle satojen tuhansien eurojen omaisuuttaan hoitamaan, mutta odottavat kuitenkin että naapuri hoitaa tätä ko. omaisuutta omalla ajallaan ja yleensä maksutta. Sitten vielä kehdataan valittaa.
Ei voi ymmärtää.
mutta muutama munkin naapuri on itse sanonut, ettei ole ikinä käynyt yhtiökokouksessa. Päätöksistä he kyllä jaksavat narista ja viime aikoina olenkin lopettanut ymmärtämisen ja sanonut vaan tylysti, että turha valittaa kun eivät olleet kokouksessa. Jos ei ole koskaan käynyt kokouksessa, miten voi edes tietää millaista siellä on? Meidän taloyhtiön kokoukset ovat nimittäin ihan sopuisia.
Itse olen joutunut olemaan 10 vuoden aikana pois pari-kolme kertaa ja se on harmittanut tosi paljon. Onneksi niillä kerroilla ei päätetty mitään sellaista mistä olisin halunnut esittää eriävän mielipiteeni.