Kannattaiskohan mun lähteä työttömänä työharjoitteluun kesäksi
Tilanne on se, että olen jäänyt huhtikuussa työttömäksi, kun hoitovapaa päättyi.
Vaihdan alaa, ja olen hakenut kouluun, joka alkaa syksyllä. Toivon todella pääseväni!
Kun kävin työkkärissä ilmoittautumassa, sieltä sanottiin, että voisin halutessani päästä kesäksi työharjoitteluun tälle haluamalleni alalle. Kokemusta siitä saisin, ja 8 €/pvä lisää rahaa (en muista tarkkaan) verrattuna siihen että olisin kotona.
Työharjoittelupäivät voisivat olla käsittääkseni 4-6 h pituisia.
Kiinnostaisi kyllä, ja olisi ihanaa päästä jo päivisin täältä kotoa jonnekin säännöllisesti, ennen syksyäkin.
MUTTA, mulla on kaksi lasta, pienempi sen ikäinen että saattaisin saada hänet päivähoitoon, mutta isompi on tokaluokkalainen. Mies töissä, joten mihin minä sen isomman lapsen laittaisin? Yksin kotiin joka päivä 4-6 tunniksi?
Mummot ovat kyllä olemassa, mutta kumpikaan ei asu ihan lähistöllä. Enkä tiedä, kehtaanko pyytää heitä joka päiväiseksi lapsenvahdiksi, ei sillä että tokaluokkalaisesta enää välttämättä paljoa vaivaa olisi, mutta silti...
Mitä tekisitte sijassani, lähtisittekö työharjoitteluun kesäksi, vai ette?
Kommentit (25)
pärjäisi tuon ajan itsekseen?
Menisin kyllä työharjoitteluun, voit saada siinä jalan ovenrakoon ja tulevan kesätyöpaikan ja mikä parasta alan työkokemusta käytännössä!! Tässä elämänvaiheessasi en katsoisi ylen paikkaa sen vuoksi, ettei makseta normaalia palkkaa. Eihän sinulla ole alasta kokemustakaan...
ilmaiseksi kyllä sitten syksylläkin, jos ei koulutukseen pääse. Pääsin koulutukseen.
Ei noin pientä lasta voi jättää yksin kesällä kotiin.
Nauti kesästä!
Ei TE-toimisto ole valintamyymälä, josta saa valita haluamansa. Sinne ilmoittautunut työtön menee harjoitteluun, jos sellainen löytyy ja sillä selvä. Kamala ajatella, että saa valita, makaako kotona ja saa vastikkeetonta rahaa vai tekeekö peräti töitä.
höpö höpö, ei ne työpaikat ota ketä tahansa harjoitteluun. Jopa niitä harjoittelupaikkoja haetaan.
Ei siinä enää paljon eroa ole, eli joka tapauksessa sulla on koulupäiviä plus ilmeisesti myös opintoihin liittyviä työharjoitteluja tulossa syksyllä. Onko se isompi lapsesi siis nyt tokalla luokalla? Kyllä sen ikäinen pärjää valoisaan kesäaikaan kotona siihen asti, että aikuinen tulee töistä. Syksyllä hänen pitää kuitenkin osata olla iso osa päivästä yksin, joten kesällä ehtisi harjoitella. Tai jos et haluaisi koko kesää olla harjoittelussa, niin kysy olisiko mahdollista tehdä loppukesässä kuukausi, puolitoista? Harjoitteluista on EHDOTTOMASTI apua työllistymisessä.