Astmasta kysymys?
Otamme kotiimme kissanpennun ja tilanne on se että kun joudumme kuljettamaan kissan sitten mukaan mummoloihin missä lomillaan vaimoni sisko saattaa käydä. Vaimoni siskolla on astma ja muutakin hajuallergiaa ja kaikkea mahdollista. Kuinka paljon oireita aiheuttaa jos kissa ollut sisällä ja astmaatikko sinne tulee? Häipyykö se eläinpöly? Emme tietenkään kissan kanssa sinne mene kun sisko perheineen tulee käymään.
Kommentit (3)
aika paha allergia hänellä on kun saa oireita esim hyönteismyrkystä niitäkään ei pysty käyttämään eli kissa ei voi ottaa kait sitten mukaan toiseen mummolaan ollenkaan.
ap
mä olen kerran viettänyt yhden yön ulkotuvan saunan lauteilla kun mulle valehdeltiin että kissa ei ole koskaan oleillut sisällä. Sain heti pahoja hengenahdistusoireita ja sitten "muistivat" että ai niin tosiaan se kisulijoskus ollu täälläkin...kyse oli mieheni sukulaisista jotka vaan eivät tajunneet astman vakavuutta.
ei sitä kukaan ulkopuolinen voi arvailla. Joidenkin allergiat ovat niin vaikeita, etteivät voi mennä esim. vuokramökeille joissa jotkut ovat pitäneet eläimiä, jotkut voivat vaikka oleilla samassa huoneessa eläimen kanssa kunhan ei nyt ihan sylissä ole ja kaikkea tältä väliltä.
Ne eläimestä irtoavat allergeenit eivät häviä pelkän imuroinnin tai pesunkaan jälkeen. Ne ovat mikroskooppisen pieniä proteiinihiukkasia jotka leviävät koko asuntoon. Niitä on kaikkialla, seinissä, verhoissa, sohvissa ym. Joten herkimmät allergikot voivat saada niistä oireita. Suurin osa ehkä ei, mutta emme voi tietää tämän henkilön taudinkuvaa