Ex pyysi uuden lapsensa kummiksi
Erosimme puoli vuotta sitten kun ex löysi työpaikalta elämänsä rakkauden. Ero oli sillä lailla siisti että muutin kodistamme lasten kanssa saman tien miehen kerrottua uudesta rakkaudesta enkä huutanut, raivonnut tms. Olin niin turta.
Meillä ei koskaan sellaista suurta rakkauden paloa ollut vaan menimme nuorina naimisiin oltuamme sitä ennen naapurukset lapsesta asti ja aina ystäviä. Nyt sitten mies löysi sen palavan rakkauden ja siinä meni se avioliitto.
Maanantaina kun ex palautti lapset pääsiäiseltä, kertoi että nykyisensä on raskaana ja että haluaisi minut, pitkäaikaisimman ystävänsä, lapsen kummiksi. Kun kerta olen niin hyvä kummi kahdelle kummilapselleni, ostan ajatuksella lahjat ja annan aikaani heille.
Nyt yhteiset lapsemme oireilevat kun uudesta vauvasta hössötetään koko ajan ja hoetaan että saatte söpön pikkusiskon. Ihan kuin sukupuolta voisi vielä tietää. Meillä on 3 poikaa.
Ei juma että olen raivona!
Kommentit (32)
Sain iltapäivällä puhelun tuntemattomasta numerosta ja vastasin. Siellä oli exäni nykyinen! Hän kuulosti oikein iloiselta ja ystävälliseltä (ja onkin kuulemma mukava ihminen, näin kertoi joskus vuosia sitten samassa paikassa työskennellyt kaverini) ja kyseli, mitä mieltä olen kummiasiasta. Sanoin aika kylmästi että en aio ryhtyä kummiksi. Nyxä oli ihmeissään ja kysyi, miksi en ollut suostunut tulemaan kyläänkään vaikka "Markku" on monta kertaa pyytänyt. "Markku" on siis mieheni eikä tosiaankaan ole pyytänyt heille kylään. Mulla meni hermo ja sanoin ettei kauheasti kiinnosta tulla kylään minua ainakin henkisellä tasolla pettäneen miehen ja tuon pettämiskumppanin luo.
Tästä nyxä oli ihan ihmeissään ja kysyi että miten niin pettäneen. Itsehän halusit eron jo vuosi sitten ja käskin miehen muuttaa alakerran erillisasuntoon. En voinut kuin haukkoa henkeäni, sillä vuosi sitten todellakin mies asui ihan täällä meidän kanssa yläkerrassa ja alakerrassa oli säilytyksessä miehen kuolleen sukulaisen tavaroita. Mies asui meidän kanssa ja olimme mielestäni onnellisessa avioliitossa siihen asti kun mies puoli vuotta sitten kertoi elämänsä rakkauden löytyneen!
Kerroin oman versioni tapahtuneesta ja lopulta nyxä löi luurin korvaan. En taidakaan olla ainoa jota on viilattu linssiin...
No, eipä taida enää kummikutsu olla voimassa!
Sain iltapäivällä puhelun tuntemattomasta numerosta ja vastasin. Siellä oli exäni nykyinen! Hän kuulosti oikein iloiselta ja ystävälliseltä (ja onkin kuulemma mukava ihminen, näin kertoi joskus vuosia sitten samassa paikassa työskennellyt kaverini) ja kyseli, mitä mieltä olen kummiasiasta. Sanoin aika kylmästi että en aio ryhtyä kummiksi. Nyxä oli ihmeissään ja kysyi, miksi en ollut suostunut tulemaan kyläänkään vaikka "Markku" on monta kertaa pyytänyt. "Markku" on siis mieheni eikä tosiaankaan ole pyytänyt heille kylään. Mulla meni hermo ja sanoin ettei kauheasti kiinnosta tulla kylään minua ainakin henkisellä tasolla pettäneen miehen ja tuon pettämiskumppanin luo.
Tästä nyxä oli ihan ihmeissään ja kysyi että miten niin pettäneen. Itsehän halusit eron jo vuosi sitten ja käskin miehen muuttaa alakerran erillisasuntoon. En voinut kuin haukkoa henkeäni, sillä vuosi sitten todellakin mies asui ihan täällä meidän kanssa yläkerrassa ja alakerrassa oli säilytyksessä miehen kuolleen sukulaisen tavaroita. Mies asui meidän kanssa ja olimme mielestäni onnellisessa avioliitossa siihen asti kun mies puoli vuotta sitten kertoi elämänsä rakkauden löytyneen!
Kerroin oman versioni tapahtuneesta ja lopulta nyxä löi luurin korvaan. En taidakaan olla ainoa jota on viilattu linssiin...
Niin aika kamala tilanne sinulle ja exän nykyiselle. Mutta varsinkin miehen nykyiselle on varmasti aika kauhea paikka, kun selviää noin, että mies on valehdellut. Ehkä hän oikeasti onkin tosi mukava ihminen, ja oli ajatellut, että voisitte tulla toimeen keskenänne, kun lapsiakin on teillä miehen kanssa. Tietysti tuo kummijuttu on vähän liikaa, mutta ehkä mies on onnistunut puhumaan asian tosiaan niin, että olette parhaat kaverit, ja koska olisit muutenkin heidän elämässään lasten takia, siksi hyväksynyt kummijutunkin?
Nyt exä soitti itkien että mitä olen mennyt puhumaan nykyiselleen kun on lähtenyt ja sanonut että mies korjatkoon kamansa asunnolta.
Joo-o, mun syytähän tuokin tietysti on!
ja hyvässä lykyssä saa vielä naiset tappelemaan keskenään. Ja lapset siinä keskellä.
Kyllä on peliä voi herttinen sentään.
Tässä tapauksessa ukko on pettänyt kahta naista ja kolmea poikaa + tulevaa lasta.
Pitäkää nyt pojat irti aikuisten asioista niin paljon kuin mahdollista. Ja todellakin vanha fraasi -hankkikaa uusi elämä pian:)
Odotan innolla jo seuraavaa siirtoa...
olisin otettu ja suostuisin! Mutta meidän ero ei mennytkään ihan näin kuin tässä tapauksessa.
Odotan innolla jo seuraavaa siirtoa...
jotain hupia jollekin mun tähän asti niin tylsästä elämästä, ehe ehe.
Tajusin just että en halua enää miestä takaisin. Tähän asti olin sitä vähän miettinyt että jos vielä joskus mutta tuo raskaus ja nämä valheet vihelsi pelin poikki.
En olisi kyllä miehestäni uskonut että osaa edes valehdella noin.
-AP
Kukaan ei ole vielä sanonut, että PROVO!!!!
Ihan kiva sellainen kyllä :)
Kysyin, onko puhuttu isin luo muuttamisesta ja esikoinen kertoi että mies on siitä hänelle puhunut ja luvannut uuden, ikioman huoneen (täällä nukkuu veljien kanssa), krossimopon ja kaikkea mahdollista. Poika sanoo minulle että ei halua muuttaa kun kaikki puhuvat vaan uudesta vauvasta ja ettei halua minusta ja pikkuveljistä eroon.
Yöllä jopa heräsi itkemään että eihän häntä pakoteta isin luo.
-AP
Itsekin rakastuin "varattuun" mieheen. En siis tiennyt hänen olevan varattu, koska omasta mielestään hän ei ollut. Ihmettelin kyllä, kun aina tavattiin minun luonani, vaikka miehellä oli omakin asunto...
Kerran sitten vastasin hänen kännykkään ja sieltä soitteli avokki, että missä mies viipyy. Olin aivan ällistynyt! Ei siis ollut tullut mieleenkään mikään avokin olemassaolo... :/
Kun miehelle asiasta kerroin, niin mies sanoi, että kyse on pikemminkin kämppäkaverista ja, että ovat muuttamassa erilleen. Tiedustelin, että nukkuvatko kenties vielä samassa sängyssäkin? Johon sanoi, että hän on kuulemma meidän tapaamisesta asti nukkunut sohvalla...
Jotenkin vain kuulosti niin valheiselta ja älyttömältä koko juttu. Ja itselleni tuli tosi paha olo tuosta jutusta vaikkei miehellä mitään lapsia tms. avokkinsa kanssa ollutkaan. Silti oli jotenkin älytöntä, että rupesin seurustelemaan miehen kanssa toisena naisena enkä edes tiennyt, että olen se toinen...
Vastaavia tarinoita on varmasti muillakin. Mikä lie saa miehet valehtelemaan tuolla tavalla...
En kyllä ymmärrä miten se, jos mieheni ei ollut kanssani onnellinen, oikeuttaa pettämään ja valehtelemaan. Olisihan tuo voinut ensin ottaa eron eikä pitää löysässä hirressä (tietämättäni) kuukausitolkulla.
En nyt jaksa enempää pohtia mutta uusia käänteitä ei ole. Ei puheluita tai sähköposteja mistään suunnasta. En tiedä missä on ex.
-AP