Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauheaa, taas toivon, että voisin pyytää äitienpäivälahjaksi

Vierailija
28.04.2011 |

sitä, että mieheni lähtisi jonnekin lasten kanssa koko päiväksi. Että saisin olla yksin. Ei tarvis yhteen päivään kuunnella kenenkään kiljumista ja tappelua, siivota sotkuja tai olla siivoamatta ja siivota kahta kauheammin seuraavana päivänä. Leipoa itselleen kakku ja saada joku täysin turha viime hädässä ostettu äitienpäivälahja, siivota edellisenä päivänä että olisi juhlan tunnelmaa.

Viime vuonna jo ajattelin tätä. Tunne vain vahvistunut tämän auvoisen kotiäitivuoden aikana. Olen tosi väsynyt tähän perhejuttuun, koska se ei tarjoa minulle mitään kivaa.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitit avusta! Eikohän näillä neuvoilla pärjää. Aikataulut on vähän tiukat katotaan jos joku kukka ehtii pakettiin tulla.

Vierailija
2/27 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanha tilitykseni taas täällä! Hah. Onneksi olen päässyt töihin ja pois tästä paskaläjästä, mitä kodiksi pitäisi sanoa. Nyt ei haittaa sotkut, kun ei haittaa ketään muutakaan ja kun ei tartte kokea olevansa velvoitettu niitä siivoamaan, koska ei ole "vain" kotona.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes kokeilemaan perinteen rikkomista ihan tietoisesti. Jos se on ahdistavampaa kuin perheily, niin eiköhän sinulla niitä äitienpäiviä vielä tule olemaan. Et voi tietää, jos et kokeile.

Vierailija
4/27 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano miehellesi, että paras äitienpäivälahja nyt olisi päivä omaa aikaa, kun et sitä muuten koskaan saa. Kerro toivomuksesi miehellesi ihan kunnolla, koska miehet eivät ymmärrä vihjeitä. Sano siis suoraan, jos haluat, että ovat jo kaukana kotoa, kun heräät. Tai kerro yhtä suoraan ,jos haluat, että herättävät sinut laululla, lahjalla ja kahvilla ja häipyvät sen jälkeen nopeasti tiehensä.

Ehkä sinun tapauksessasi paras lahja olisi se, että lähtisivät jo heti illasta pois, että saisit nukkua heräämättä seuraavana aamuna.

Pyydä, hyvä ihminen, pyydä!

Vierailija
5/27 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele nyt mikä loukkaus koko perheelle ja lapsille, ettei äiti halua nähdäkään heitä äitienpäivänä.

Vierailija
6/27 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

edellisen kanssa! Olet ansainnut ihan oman päivän ja jotta sen saat se pitää suoraan pyytää, miehet ei tajua suoraviivaisiakaan vihjeitä.

Vierailija
7/27 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa. Ja 3 kommenttiin. Se on äitien päivä! eikö äitien pitäisi saada juuri sitä mitä haluavat. Ja varmasti perhekin on tyytyväinen kun äiti on kerrankin levännyt kunnolla ja rentoutunut. Mielestäni voit hyvin pyytää vielä jonkin ihanan hemmottelun itsellesi. Hieronnan tai kasvohoidon tai jonkun vastaavan.

Vierailija
8/27 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olette sitten ilman kakkua. Huolehdit siitä, että ainakin äitienpäiväviikonloppuna miehesi ja lapsesi kantavat päävastuun siivoamisestakin (ja jatkossakin osallistuvat siivoamiseen enemmän)

Vierailija
9/27 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksin tuntuu loukkaukselta muuta perhettä kohtaan voithan pyytää "lahjakortin" jossa luvataan koko päivä yksin ja miehesi vie lapset vaikka seuraavana viikonloppuna johonkin, vaikka koko viikonlopuksi.

Vierailija
10/27 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele nyt mikä loukkaus koko perheelle ja lapsille, ettei äiti halua nähdäkään heitä äitienpäivänä.

Ja silloin äiti kai saa kerran vuodessa päättää, mitä itselleen haluaisi. Jos se on omaa aikaa, niin eikö nyt perhe voi sen suoda, kun muuten varmaan se äiti huolehtii heistä koko ajan.

Ei ne lapset pety, jos niille asian kertoo etukäteen. Joku haluaa lahjaksi lelun, joku toinen omaa aikaa.

Vierailija
11/27 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot miehelle, että siinä on lhajaa tarpeeksi, ja kun saat levätä lauantain, olet sunnuntaina hyväntuulinen ja seesteinen.

Tai ehdota jos menisivät anoppilaan la-su väliseksi yöksi, ja tulisivat su iltapäivällä kotiin, niin anoppi saa ekstraa ja sinä lepoa. Ja kuitenki lapset saavat viettää kanssasi äitienpäivää kortteineen ja kakkuineen.

Luovuutta peliin!

Vierailija
12/27 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vapaa päivän. Itsekin mietin ihan saamaa kuinka ihanaa saada äitienpäivä lahjaksi hetki itsensä hemmotteluun vaikka ihan vaan saada mennä yksin uimaan ja siellä saunomaan. Mutta jotenkin ei vaan kehtaa ainakaan äitienpäivänä tuota tehdä.

Vierailija
13/27 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset varmaan viettää äitienpäivää eri tavoin. Meillä kotona se oli aina sellainen perhepäivä. Olisin itse lapsena ollut tosi pettynyt ja järkyttynyt, jos äiti ei olisikaan halunnut olla meidän kanssa äitienpäivänä.

Jos en siivoa ja leivo, ei kukaan muukaan siivoa eikä leivo. Sitten en saa itse kakkua, enkä pysty nauttimaan. Oravanpyörä siis ja omien odotusteni takia. Minulla on mielikuva siitä, millainen äitienpäivän pitäisi olla, mutta en jaksaisi millään toteuttaa sitä. Jos en toteuta, niin petyn kumminkin.

ap

Vierailija
14/27 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viettää koko äitienpäivää perheen kanssa. Jotakin tietty täytyy tehdä, mutta loppupäiväksi miehen lapsen voi passittaa pariksi tunniksi jonnekin, vaikka Hoploppiin.

Vierailija
15/27 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset tekee mulle aamupalan ja se saatetaan tarjoilla vuoteeseen tai sitten ei, kortti mukana. Se on sitten siinä se. Mitä ihmeen kotkotusta tuo nyt oikeen tarvitsee, mokoma juhla.

Vierailija
16/27 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivä niinkin vietettyä. Ostakaa kakku tms. jos tuntuu, että on pakko olla makeaa. Miksi pitää siivota äitienpäiväksi?

Minusta äitienpäivä on siksi, että lapset saa hössöttää äidin takia yhtenä päivänä. Ja se hössötyskin on sitä, että lapsista on kivaa tehdä kortit ja sanoa äidille, että olet maailman paras. Minä halaan ja sanon, että te olette maailman parhaita lapsia ja tiristän sen kyyneleen kortteja lukiessani. Sen jälkeen päivä jatkuu normaalisti. Joko menen töihin tai olen vapaalla.

Mutta tuosta omasta ajasta. Sano suoraan miehelle. Olin nuorena katkera miehelle kun mies ei antanut minulle vapaata lastenhoidosta. Siis ajattelin, että kun tässä odotan tarpeeksi kärsivällisesti, mies sitten sanoo, että nyt vietä oma viikonloppu ja lepää. Meni joku vuosi, ennen kuin tajusin, että ei miesten aivot toimi niin. Nykyään sanon, että olen väsynyt, haluan omaa aikaa ja lähden tästä viikonlopuksi jonnekin. Mies on tyytyväinen kun uskallan sanoa, koska olen väsynyt ja olen itsenäinen ja hoidan itse oman vapaa-aikani.

Voi ap. haluttaisi tästä asiasta enemmänkin sinulle jutella, mutta pitää lähteä töihin. Suu auki reippaasti ja vietä se vapaa viikonloppu joskus muulloin kuin äitienpäivänä. Ja osta valmis kakku, äläkä siivoa:)

Vierailija
17/27 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tarvitset ja olet ansainnut päiväsi.

Pyydä mieheltäsi hyvissä ajoin, että hän järkkää lapsille (ja itselleen) jotain kivaa ja sinä saat viettää äidin oman päivän juuri niinkuin haluat. Kyllä on rakkaus äitiin heikoissa kantimissa ellei onnistu.

Ja ihan aamusta iltaan juuri niinkuin sinä haluat. Ei mitään hikistä parituntista kun mies on lasten kanssa ulkona. 364 päivää sinä menet heidän ehdoillaan, luulisi riittävän perheelle. Jos lapset pettyvät niin ei voi mitään, tuskin on ensimmäinen tai viimeinen kerta heidän elämässään. Ja heidän pettymyksensä riippuu siitä miten sinä ja miehesi asian heille lanseeraatte.

Ihmiset varmaan viettää äitienpäivää eri tavoin. Meillä kotona se oli aina sellainen perhepäivä. Olisin itse lapsena ollut tosi pettynyt ja järkyttynyt, jos äiti ei olisikaan halunnut olla meidän kanssa äitienpäivänä.

Jos en siivoa ja leivo, ei kukaan muukaan siivoa eikä leivo. Sitten en saa itse kakkua, enkä pysty nauttimaan. Oravanpyörä siis ja omien odotusteni takia. Minulla on mielikuva siitä, millainen äitienpäivän pitäisi olla, mutta en jaksaisi millään toteuttaa sitä. Jos en toteuta, niin petyn kumminkin.

ap

Vierailija
18/27 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ovat kyllä olleet kotona, mutta mies on pyörittänyt huushollia ja minä olen maannut päivän sängyssä lukemassa romaania.

Mutta jos teillä äitienpäivä on jotenkin pyhitetty perheen kanssa olemiselle, niin pyydä ihmeessä lahjaksi joku toinen päivä tai vaikka koko viikonloppu ilman perhettä!

Vierailija
19/27 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyyda viela lahjakortti etta saat siivoojan kaymaan vaikka ennen aitienpaivaa. Kakun hommaat kaupasta.

Nain saat lepoa SEKA olla perheen kanssa aitienpaivana.

Isille jarjestettiin isainpaivana joku risteily, monta sataa isaa laivalla. Miks se on niin hurjaa jos aiti haluaa olla yksin hetken edes kerran vuodessa.

Vierailija
20/27 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niissäkin on ihan hyviä, semmoisen minäkin saan mieheltä.

Siivoa jo tänään kunnolla ja vain järjestelet paikkoja lauantaina.

sunnuntai-iltana järjestelett paikat yhdessä, jos nyt joka päivä tarvitsee siivota.

Toisaalta voisit opetella ottamaan rennommin tuo ainaisen puunaamisen sijaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan