Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oppivatko lapset vierasta kieltä vain TV:tä kuuntelemalla?

Vierailija
27.04.2011 |

Tuli mieleen vain, kun kaksi nuorinta on katsonut Ruotsin TV:n ohjelmia suomalaisten ohella aina, eivätkä tunnu panevan lainkaan pahakseen kielen vaihtumista. Voivatko jotenkin "ymmärtää" myös ruotsia nyt 5- 6-vuotiaina? (en voi kysyä, kun eivät puhu itse mitään ;)

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja erottaa sanat parhaiten, eli pystyy aika lyhyessä ajassa sanomaan kuka lausuu oikein ja kuka väärin, sekä kieli jää "päähän". Eli ihan varmasti jää sun lapsille muistiin. Omat lapseni joutuivat katsomaan 80-luvulla pelkästään sen aikasta erinomaista Children's Channelia, ja niiden ääntäminen ja kirjoittaminen on ihan eri luokkaa, kun 90 luvulla syntyneiden sisarusten. Kolmasluokkalaisemme ei taas ole katsonut telkkaria ollenkaan, ja kauhukseni on niin kankea englannin puhumisessa, että tekee pahaa, ja syy on vielä minun! I

Vierailija
2/4 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitin vieraan kielen opinnot ruotsilla 3. luokalla. En osannut silloin suomen lisäksi mitään muuta tuolloin. Englannin aloitin 5. luokalla ja osasin silloin jo paljon, telkkaria katsomalla olin oppinut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan opi kielta pelkastaan telkkaria katsomalla! Ehka pari sanaa mutta ei nyt kielta missaan tapauksessa.

Kolmen kolmikielisen lapsen aiti

Vierailija
4/4 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja käyvät ko. nettisivuilla. Ei ole ongelmia.

Siskoni oppi englannin telkkarista.