Mistä johtuu hoitoalan huonot työolot?
Kiusaamista ja toisen aliarvioimista. Jätetään kertomatta asioita, tiuskimiset. Miksi hoitoalalla niin moni palaa loppuun tai vaihtaa alaa?
Kommentit (6)
on vielä perinteisen hierarkkinen ja moni pitää kiinni kynsin hampain siitä. Hoitoalalle hakeudutaan usein vääristä syistä; hoitajana voi käyttää helposti valtaa muihin ja se näkyy myös työilmapiirissä. Lisäksi vaikeat työolot (resurssipula, paskainen (kirjaimellisesti) työ, vuorotyö jne) ajaa ihmisiä väsymykseen ja se vaikuttaa myös käyttäytymiseen. JA pätkätyöt: ikuista kyttäämistä ja kyräilyä, kuka on parempi tai onko tuolla nyt enemmän osaamista kuin minulla ja saako se jatkoa ja minä en voi johtaa toisen mustamaalaamiseen jne.
Nimimerkillä muutamia vuosia hoitajana ja kiireesti alanvaihto
hyvin ja kunnioittavasti,eikä olla kovakouraisia jos AMMATTILAISET asialla.Olen vanhusten hoitajana,ja voin sanoa että olemme saaneet yli 90% kiitosta asiakkailta sekä omaisilta.
Surkealla palkalla,mutta sydämellä.
hyvin ja kunnioittavasti,eikä olla kovakouraisia jos AMMATTILAISET asialla.Olen vanhusten hoitajana,ja voin sanoa että olemme saaneet yli 90% kiitosta asiakkailta sekä omaisilta. Surkealla palkalla,mutta sydämellä.
Tämä on minunkin kokemukseni asiasta.
Kolmonen
hakeutuu alalle vääristä syistä? Luullaan, että halutaan auttaa, vaikka oikeasti syy olisikin jossain muualla.
ja paskanpuhumista tällä alalla tosiaan on! Ehkä se on juuri sen vuoksi kun on niin naisvaltainen ala. Aikoinani olin raksalla töissä ja ei siellä äijäporukassa jauhettu paskaa toisista selän takana. Lisäksi samaan työpaikkaan voi osua vaihdevuosivaivaisia naisia kunnon läjä ja seuraukset ihan sen mukaiset. Juuri tiuskimista, äksyilyä yms..Itse olen tämän kokenut!
Tai ehkä se tiuskiminen ja äksyily johtuu siitä et ollaan kateellisia sille kauniimmalle työkaverille, jota ne lääkärit puristelee takapuolesta siellä kansliassa! XD
Hoitoala on ainoa palveluala, jossa palveltavaa saa kohdella kuin saastaa. Ja palkkakin on törkeän korkea surkeasta työstä.