Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä verenluovuttajia?

Vierailija
27.04.2011 |

Siis säännöllisesti luovuttavia? Kuinka usein käyt? Mikä hemoglobiini? Itsellä vihdoinkin elämässä sellainen tilanne että voisin säännöllisemmin luovuttaa, koko aikuisikä on mennyt vain neljällä luovutuksella.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hb vaihtelee välillä 134-146.

Vierailija
2/13 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hb oli aika nippanappa, 126, mutta pääsin ja olen iloinen. Seuraavaksi ajattelin harkita munasolujen luovuttamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta aina eivät hyväksy luovuttajaksi. Hemoglobiini on 120-140 välillä. Viimeksi oli 140 ja sain luovuttaa. Sitä ennen kun yritin niin hemoglobiini oli vaan 122, en saanut luovuttaa.

Veriryhmäni on B-, joten yritän luovuttaa aina kun on mahdollista.

Vierailija
4/13 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

imetyksen aikana. Sittemmin ollut myös matkustamisen takia. Mutta pääsääntöisesti olen 2-3 kertaa vuodessa käynyt. Hb on 142-157 yleensä, enkä tarvitse mitään rautavalmisteita korjaamaan tilannetta.

Vierailija
5/13 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hemoglobiini normaalisti 156, nyt viimeksi oli 2 kk:n väli ja hemoglobiini oli 140, eli otan ainakin liuskan rautatabletteja nyt.

Tero

Vierailija
6/13 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli siitä lähtien kun tulin täysikäiseksi. Kahden raskauden ja pitkien imetysten takia luovuttaminen oli paussilla, mutta nyt käyn taas säännöllisesti. Nykyäänhän sieltä tulee kännykkään muistutus kun saa taas luovuttaa (naisille suositellaan luovutusta 1-3/krt vuodessa)

Veripalvelun sivuilta näkee myös helposti eri veriryhmien varastotilanteen.

Vierailija
7/13 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin usein kuin saa, pari pidempää taukoa on tullut lääkekuurien tai matkojen takia. Hb aina vähintään 140, usein yli 150. Olen luovuttanut siitä saakka kun täytin 18, eli 17 vuotta.

Vierailija
8/13 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

90 vrk välein, eli n. 4krt/v. Hb on 160-170.

Vierailija
9/13 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun veriryhmä on kaikille sopiva O-, joten mulle tulee aika äkkiä tekstiviesti, kun vaaditut 3 kk ovat kuluneet.

Hemoglobiini on aina ollut hyvä, mutta kai sitä rautaa pitäisi silti muistaa syödä.

Vierailija
10/13 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta aiemmin kävin toista kymmentä kertaa aina, kun liikkuva veripalvelu kävi kotikaupungissani. Noin 2-3 kertaa vuodessa luovutin. Hemoglobiini on yleensä n. 135, pientä heittoa puoleen tai toiseen.

Vierailija
11/13 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

emme käy säännöllisesti.

Jossakin vaiheessa mieheni kävi säännöllisesti luovuttamassa plasmaa. Näitä plasmaluovutuspyyntöjä tuli välillä aika nopeallakin varoitusajalla tyyliin "pääsetkö tulemaan heti/välittömästi".

Vierailija
12/13 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt ei pysty enää kun psoriasis pahentunut

Vierailija
13/13 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäisen ja toisen lapsen saannin ja imetyksen välissä. Silloin hemoglobiini oli 158, ja kovasti suositteli, että voisin kyllä useamminkin käydä luovuttamassa, tekisi kuulemma verellekin hyvää.

Nyt on kuopuksenkin imetyksen loppumisesta jo aikaa, joten suunnitelmissa olisi mennä taas luovuttamaan verta. Reilun viikon päästä näyttää meidän kylällä olevankin tilaisuus, sinne siis!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän