Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isovanhemmille lastenhoidosta maksamisesta tuli mieleen ystäväni,

Vierailija
27.04.2011 |

jota pyysin yhtenä keväänä katsomaan 4v lastani sen aikaa, että pääsin yliopiston pääsykokeisiin.

Jostain idioottimaisesta syystä oletin, että koska hän oli ystäväni ja teimme toisillemme ties minkälaisia palveluksia koko ajan, hänelle ei tulisi edes mieleenkään pyytää mitään maksua.

Kuulin vasta jälkeenpäin toiselta yhteiseltä kaverilta, että oli ollut todella pettynyt, kun en ollut maksanut mitään.

Maksatteko te myös hyville ystävillenne tällaisesta? Siis ei mikään sukulaistyttö, jolle voisi maksaakin, tai vieraampi tms. Mutta että yksi parhaimmista ystävistä..

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen myös ihan ilmaseksi auttanut kaikkia läheisiäni. se on ihan normaaalia mun mielestä.

Vierailija
2/9 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä olettais että mun pitäis maksaa. Mutta kun täällä AVlla kysyt niin totta kai sun pitää maksaa ainakin se 300 e pv jotta matalapalkkaiset naisvaltaiset alat saisivat parempaa palkkaa....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksat, jos ystäväsi on esim vähävarainen opiskelija, muuten ei.

Vierailija
4/9 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen parhaan ystäväni lasta hoitanut useasti, en ole koskaan odottanut maksua :) Kun taas hänkin auttaa minua välillä :) Enkä maksa.

Vierailija
5/9 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä mulle ole maksettu. Ihme hommaa. Silloin kyllä maksaisin/pyytäisin maksua, jos olisit vieras kyseessä.

Vierailija
6/9 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toinen pyytää maksua, niin maksan, vaikka olisi kuinka ystävä. Minusta on kohteliasta aina kysyä, haluaako toinen maksua.

Vierailija
7/9 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn aina, miten voin korvata. Jos toinen pyytää maksua, niin maksan, vaikka olisi kuinka ystävä. Minusta on kohteliasta aina kysyä, haluaako toinen maksua.

myöskin jos toinen sanoo ei. Itse vastaan yleensä ettei tarvitse. Tekemällä palveluksia ja auttamalla mahdollisuuksien mukaan olen loppujen lopuksi saanut paljon enemmän takaisin. Milloin laitetaan värit kaverin hiuksiin, milloin on koira hoidossa tai auto lainassa lomanajan. Mulle on sattunut loistavat ystävät, kaverit ja tuttavat. Vastavuoroisuus toimii.

Vierailija
8/9 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tosi läheinen ystävä, niin en ymmärrä kuinka edes ajattelee ottavansa mitään maksua vastaan! Vai oliko hän enemmän pettynyt siihen, että et edes tarjoutunut maksamaan tai antanut jotakin pientä korvaukseksi hänen ajastaan?

Vierailija
9/9 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toistensa ohi tai elättelevät ties mitä oletuksia. Miksi ei voi sopia asiasta selvin sanoin? Sitten ei tarvitse kummankaan näyttää hapanta naamaa tai ruikuttaa jälkeenpäin vauvapalstalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme