Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä olisi kohtuullinen korvaus anopille kolmen viikon lastenhoidosta?

Vierailija
27.04.2011 |

Anoppi saa meiltä ruoat ja oman huoneen sänkyineen. Täytyy hoitaa kanssani 6 ja 4-vuotiaita lapsia kun olen viimeisilläni raskaana ja auttaa ruoanlaitossa ja siivoamisessa, sillä en taivu enää kaikkeen. Ja vauvan synnyttyä saa auttaa myös sen hoidossa. Mitä maksaisitte anopille vai saako tehdä työtä ilmaiseksi?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ette itse pärjää niiden kanssa?? Varmaan osaatte anopin kanssa sopia hinnasta... Onko sinulla tiedossa jokin vaiva vauvan synnyttyä, jkos et itse kykene hoitamaan lapsiasi ja kotiasi???

Vierailija
2/41 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvitsee tehdä lisää lapsia jos ei pysty niitä hoitamaan? Sithän se anoppi saa muuttaa teille kokonaan. Eikö tuon ikäiset lapset ole jo niin isoja, että ovat jo aika omatoimisia ja leikkivät keskenään eivätkä tarvitse kokoajan hoitamista? Entä lasten isä? Onko hän paikalla lainkaan? jos on niin mitä kummaa se anoppi siellä tekee? Sen ymmärrän jos anoppi hälyytetään hoitamaan noita lapsia siksi aikaa, kun tämä lapsi syntyy.

Meille jos pyytäisi anopin niin ei pyytäisi siitä mitään eikä suostuisi meiltä mitään rahaa ottamaankaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos olisin itse anoppi ja miniäni pyytäisi tuollaista apua, käskisin laittaa lapset päiväkotiin.

Parempi näin ihan perhesovun ja sukurauhan kannalta.

Vierailija
4/41 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt joku on apuna kun on viimeisillään raskaana ja jonkin aikaa vauvan syntymän jälkeen, niin mikä siinä on niin kamalaa?! Ei ihme, että tässä maassa on niin paljon synnytyksen jälkeistä masennustakin, kun naiset ja äidit jätetään yksin vastuuseen kaikesta. Hampaat irvessä teet tai itket ja teet, apua ei ole lupa pyytää tai saada. Ihan helkutin sairas asenne tuollainen.

Vierailija
5/41 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Saa oman huoneen sänkyineen" - ei siis tarvitse lattialla nukkua? Ja ruokaakin annetaan - valtavaa!

Sovi anopin kanssa korvaus - miten paljosta hän omassa elämässään (joka hnellä aivan varmasti on) luopuu auttaakseen teitä? Viikon, kahden loma etelässä?

Onko lapsillasi isä ja jos on, niin mitä hän tekee kun sinä et taivu ja vauva on syntynyt?

Vierailija
6/41 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt joku on apuna kun on viimeisillään raskaana ja jonkin aikaa vauvan syntymän jälkeen, niin mikä siinä on niin kamalaa?! Ei ihme, että tässä maassa on niin paljon synnytyksen jälkeistä masennustakin, kun naiset ja äidit jätetään yksin vastuuseen kaikesta. Hampaat irvessä teet tai itket ja teet, apua ei ole lupa pyytää tai saada. Ihan helkutin sairas asenne tuollainen.

Provolta tuo ehkä vaikuttaa mutta lähinnä ihmettelen noita muita vastauksia ja asennetta tuossa edellä. Mikä siinä tosiaan on niin hirvittävän kauheeta jos tosiaan joku on apuna on kun on viimeisillään raskaana ja synnytyksen jälkeen? Kertokaa mulle.

Vierailija
7/41 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksen molemmin puolin (ja muutenkin elämässä) on tärkeää että saa apua isovanhemmilta, ystäviltä, sukulaisilta, naapureilta. Ei siitä ole kysymys.

Avauksen sävy on vain mun mielestä niin kovin ikävä. Miniän pitäisi tuntea anoppinsa niin hyvin että osaisi kysymättä täältä korvata hänelle arvokkaan avun. Anoppi ei ole piika vaan lasten isoäiti.

6

Provolta tuo ehkä vaikuttaa mutta lähinnä ihmettelen noita muita vastauksia ja asennetta tuossa edellä. Mikä siinä tosiaan on niin hirvittävän kauheeta jos tosiaan joku on apuna on kun on viimeisillään raskaana ja synnytyksen jälkeen? Kertokaa mulle.

Vierailija
8/41 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kolme lasta, joten pitäähän se kolmas vääntää vaikka väkisin.

Minä ihmettelen, että missä luuraa katraan ISÄ? Ja missä on isyysloma?

Vierailija
9/41 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja järkyttävät av-asenteet taas kukoistaa. Tuohon raha-asiaan en osaa kyllä sanoa mitään.

Vierailija
10/41 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli jos tuon lisäksi joutuu anoppi tekeen ruokaa ja siivoon, niin niina´kauan kun on vaaan kaksi lasta niin vähintään 600E VIIKOSTA PUHTAANA KÄTEEN ON ANNETTTAVA, lisäksi anopinmatkakulut teille, ruoka, herkut esim sipsit sun muut, ja vietävä johonkin hauskaan esim teatteriin väh kertaviikossa,, ja niin korkeintaan 6 tuntia päivässä saa töitä tehdä,

tv internet on oltava vapaassa käytössä hänellä,

TILANNE MUUTTUU KUN VAUVA SYNTYY, eli vauvasta lisäkorvaus ja vaativantyönlisää ja jos joutuu öisin anoppi herään niin yölisät yms,

voi voi kalliiksi tulee teille....

niin ja jso sä vadit kahvetta tms ja anoppi ne keittää niin siitä sit eri summa,

puhtaana käteen anopille kuussa sellanen 10000 e vois olla suht kohtuullinen, tuosta jo vähennetty se et on sukulainen ;))))

Vierailija
11/41 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av-mammat tuntuu olevan heti kateellisia jos joku saa apua lastenhoitoon! Miksi naisen pitäisi tehdä kaikki yksin? Kai sitä suomalaista sisua jokaiselta löytyy, mutta onko pakko tehdä kaikki silti yksin?

Minusta olisi ainakin ihanaa, jos joku tulisi auttelemaan viimeisiksi viikoiksi ennen synnytystä. Olisi koko ajan läsnä, veisi lapsia ulkoilemaan että voisin itse levätä, tekisi ruokaa... Lapset näkisivät mummiaan pitkän aikaa. Ei kaikilla mummot asu ihan naapurissa. Tässä on ehkä kyse sellaisesta anopista, joka tulee vähän kauempaa että jää siksi yöksi? Ja ehkä on eläkkeellä, että aikaakin saattaa olla. Ja lapsirakkautta!!! Eivät kaikki halua olla lastenlastensa kanssa mutta minusta on ihanaa, että jotkut haluavat!

Vaikea sanoa mitä anopille antaisi, mutta yrittäisin keskustella hänen kanssaan, ei ehkä huoli mitään, mutta sitten voisi vaikka ostaa kylpyläviikonlopun lahjaksi tms.?

Vierailija
12/41 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaavassa tilanteessa. Asuu toisella puolen maata ja halusi osallistua poikansa perheen elämään kunnolla. On itse eläkkeellä. Tämä vierailu/työreissu lähensi meitä kaikkia valtavasti.

Mitään palkkaa anoppi ei olisi huolinut, mutta "pakotettiin" se ottamaan vastaan lahjakortti kauneushoitolaan ja minä vein sen syömään ja teatteriin (ollaan tosi läheisiä ja meillä samanlainen maku kulttuurin suhteen) kun pääsin sen verran irrottautumaan vauvasta.

Eri asia, jos anoppi on vaadittu paikalle ja ottaa esim. töistä palkatonta lomaa. Sitten maksetaan anopin pyytämä korvaus.

Vierailija
13/41 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi itse tarjoutui tulemaan meille asustelemaan, on eläkkeellä ja hän rakastaa lapsiamme :) Meillä on vierashuone wc:llä ja televisiolla tyhjillään joten hän saa myös omaa rauhaa, iltaisinkin. Ja olenhan minä kotona, käyn vain synnyttämässä ja sen aikaa hän on yksin lasten kanssa.

Meillä on oma firma ja sen takia mieheni ei voi ottaa niin helposti isyyslomaa, mutta yrittää parhaansa.

Minusta on kiva, että anoppi haluaa tulla meille auttamaan. Ja hän asuu toisella puolella Suomea joten matkaa on... Hän on leski.

En näe syytä miksi pitäisi kieltäytyä avusta. Olisiko parempi sanoa että ei kiitos, teen mieluummin kaiken itse? Ei, ei, kyllä minulle apu kelpaa jos sitä on mahdollista saada :)

Vierailija
14/41 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi ihanaa, etta anoppisi tulee teille auttamaan.

Juttele suoraan anopin kanssa ja kysy mita han haluaa palkkioksi avustaan.

On hyvin paljon mahdollista,ettei han halua rahaa vaan tulee juuri siski etta haluaa auttaa ja olla lahella perhettanne. Siina tapauksessa voit antaa jonkin kivan lahjan - esim lahjakortti kylpylaa - jotain mista tiedat anopin pitavan.

Minakaan en pysty ymmartamaan naita kommentteja ja mentaliteettia talla palstalla.. aina ja kaikissa tilanteissa pitaa parjata yksin, apua ei saa kysya eika pyytaa..uskomatonta.

Minusta laheiset suhteet ja toistensa auttaminen on aivan normaalia ja hyva asia.

Vierailija
15/41 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitoittaa se lapsilukunsa kykyjensä mukaan. Jos ei 9 kuukauden varoajalla saa järjestettyä isyyslomaa, niin eipä ole kummoinen isä. Miten naisyrittäjät sitten kummasti onnistuu jopa synnyttämäänkin ne lapset...

Vierailija
16/41 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hänelle palkkaa pitäisi maksaa? Sukulaiset auttavat toisiaan korvauksetta! Varmasti ap:kin menee anoppia auttamaan tarpeen mukaan. Omat lapseni, kolme kappaletta, ovat jo parina kesänä viettäneet mummolassa kolme viikkoa. Palkinnoksi tuhansittain kiitoksia ja lahjakortti teatteriin tai kylpylään. Ei rahapalkkaa. Ja kaikki tyytyväisä ja seuraavan kesän hoitojaksoa (saako lapset tulla meille?) on jo kyselty.

Vierailija
17/41 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, mutta ei se isyysloman ottaminen ole niin helppoa, miestäni tarvitaan siellä joka päivä, viikonloppuisinkin. Ei tuo mielestäni rajoita lapsilukua.

Kyllähän minä jonkun lastenhoitajan saisin tai au-pairin mutta en halua vieraita meille. Eli jos anoppi kerran haluaa tulla niin minusta se on ihanaa ja maksaisin hänelle kyllä mitä pyytää, jos vaan ottaa rahaa. Jos ei rahaa niin sitten kylpylää, hierontaa, matkaa tms mukavaa. Teatteri on varmasti myös mieleinen :)

t. ap

Vierailija
18/41 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tasan on olennaisinta lapsiluvussa. Mies on siis töissä 7/7 viikossa ja sinusta hänen pitää pykätä lisää lapsia, kun ei edellisiäkään hoida.

Mikä ihmeen firma hänellä on? Nakkikiska?

Vierailija
19/41 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tälläinen elämäntyyli sopii oikein hyvin. Ei mieheni tarvitse "hoitaa" lapsia, minä voin tehdä sen aivan hyvin itse. Ja apua löytyy kyllä kun haluan, sitten vieraita jos anoppi ei olisi tarjoutunut. On siivoojaa ym. olemassa. Mutta mieluummin otan perheenjäsenen joka vielä omasta halustaan tulee! Kyllähän sitä yksinkin selviää kaikesta mutta en kyllä tajua miksi pitäisi tehdä kaikki yksin, kun helpommallakin pääsee.

Miten se firma nyt tähän liittyy, mitä väliä millainen se on? Suuri firma, paljon tehtävää ja miestäni tarvitaan siellä.

t. ap

Vierailija
20/41 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että väännät liukuhihnalapsia luuserille.

Sääli lapsia, joilla on keskenkasvuinen äiti ja olematon isä.