Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulevaisuuden eläkkeet jäävät todella alhaisiksi

Vierailija
26.04.2011 |

Se on helppo huomata eläkekertymäyhteenvedosta. Olen jo useamman vuoden sitä seuraillut ja havainnut, että nykysysteemin mukaan eläkettä kertyy huomattavasti pienempi määrä kuin mitä julkisesti puhutaan. Olen ollut säännöllisessä palkkatyössä niin nuoresta kuin eläkettä alkaa kertyä, pois lukien kolme vauvalomavuotta. Laskeskelin, että jos teen töitä 63-vuotiaaksi, jolloin olen ollut 40 vuotta vakitöissä, kertynyt eläkepalkkani on vähän yli 40% nykypalkastani. Siis joko laskelma ei kerro koko totuutta tai meitä suuria ikäluokkia nuorempia kustaan rankasti silmään: 60% eläketaso jää kauas.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä vaiheessa kun eläkepäätös tulee postista...

Vierailija
2/2 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei nykyisenlaista eläkejärjestelmää ole enää edes olemassa. Maksetaan siis ihan turhaa reserviin eläkemaksua palkasta, muiden käyttöön se menee kun systeemit puretaan tai kaatuvat itsestään.

Jokainen varautukoon itse vanhuuden päiviinsä, se on paras systeemi. Ne jotka eivät onnistu keräämään riittävästi omaisuutta ja varallisuutta, eläköön sitten sossun tukien varassa. Tosin niitäkään tuskin sitten enää on....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla