En halunnut läskiä vaimoa!
Vaimoni oli ennen lapsemme syntymää urheilullinen ja tosi timmissä kunnossa. Ja piti itsestään muutenkin huolta. Minulle tämä on ollut aina tärkeää ja vaimo on siitä tietoinen. Nyt kun ensimmäinen lapsemme syntyi, ei vaimolle tunnu olevan mitään väliä sillä miltä hän näyttää. Raskauskiloja jäi reilut kymmenen, eikä hän tee mitään asian eteen, vaikka synnytyksestä on jo puoli vuotta. Pikemminkin näyttää, että pulla ja suklaa maistuu ja perse leviää entisestään... Olen koettanut tarjota mahdollisuutta mennä jumppaan, että hoidan kyllä lasta sillä välin, mutta vaimoa ei kiinnosta. Lapsi nukkuu jo yöt läpi, vaimo ei enää imetä, joten laihdutus ja liikunta olisi mielestäni jo aika aloittaa. Suurin ongelma tässä on se, että pidän vaimoni pullataikinamahaa raskausarpieen vastenmielisenä, enkä koe minkäänlaista himoa häntä kohtaan. Ennen en voinut pitää näppejäni irti hänestä. Neuvoja?
Kommentit (52)
Puoli vuotta on erittäin lyhyt aika. Älä ole niin lapsellinen ja kärsimätön, että ajat suhteenne kriisiin PUOLI VUOTTA synnytyksestä jos on vielä läskiä jäljellä. Luultavasti parin vuoden kuluttua vaimosi on taas "entisellään".
Toiset meistä eivät koe omaa ulkonäköä pikkulapsiaikana tärkeäksi. Voisit tietysti kannustaa vaimoasi esim laittautumaan. Eli kehut aina jos hän on jaksanut esim meikata kivasti tai laittaa hiukset.
Voisitteko käydä esim yhdessä urheilemassa?
Oletan nyt tietenkin, että myös sinä olet urheilullinen ja tosi timmissä kunnossa jos nämä asiat on sinulle tärkeitä.
Vauva on aika pieni vielä, ja jos kerta ensimmäinen, voi olla vaikea jättää vauvaa. Uskoisin että halu ja kiinnostus liikkumiseen palautuu kyllä vielä, mutta se ei kyllä tule sitä kautta että sinä siitä "nipotat"
Mutta aika ikävää että koet raskausarvet noin, niille kun ei aina mitään pysty, jos lapsen haluaa ja ne ei liikunnalla lähde.
Ehdotan että jätät vaimosi, otat uuden, etkä hanki tämän kanssa lapsia
kaikki raskauden vaikutukset ei häviä naisen kropasta milloinkaan. Ja ikäkin vaikuttaa, että vaikka vaimos nyt laihduttaisikin itsensä anorektikoksi, kun 70v pamahtaa tauluun, kiloja olisi oltava jo ihan oman terveydenkin takia enemmän. Eli toi sun ongelmas ei ratkea kuin vaihtamalla: asennetta tai vaimoa.
Miltä luulet vaimostasi tuntuvan, kun vihjailet hänen kiloistaan? Itsehän hän ne kantaa..
Ja ne raskausarvet ei muuten kuntoilemalla katoa. Kokeiltu on.
Olen kyllä koettanut ehdottaa, että ostaisin juoksurattaat, että päästään yhessä lenkille. Turhaa rahanmenoa kuulemma. Minkäänlainen kannustus ei auta. Pitää kai siirtyä painostukseen?
Raskausarvet kai vaalenee kuitenkin? Ei ne niin paljoa haittaa, kuin se läski!
Miltä luulet vaimostasi tuntuvan, kun vihjailet hänen kiloistaan? Itsehän hän ne kantaa..
Itse kantaa joo. Mutta kyllä minäkin haluaisin haluta häntä! TUntuu pahalta kun oma vaimo vain ällöttää. En ole vihjaillut pahasti, koettanut kannustaa vain. Mutta nyt se alkaa jo ihmetellä, kun en ehdota seksiä. Katsoisi peiliin..
3 vuotta synnytyksestä ja 10 kg ylimääräistä vieläkin. Ei oo himoja ei.
Lapsi vaunuihin ja lähdette kävelylenkille joka ilta. Tehkää viikonloppuisin se kahdesti. Kyllä se vielä laihtuu. Puoli vuotta on vasta todella lyhyt aika.
Kerroit että vaimosi oli ennen urheilullinen ja timmi ja nyt hän oln lihonnut 10kg, etkä enää halua häntä. Jos timmi ihminen lihoo 10kg, niin ei hän silloinkaan vielä mikään läski ole.
ennen kuin alkoi liikunta kiinnostaa, revi siitä.
että aloituksen kirjoittaja on oikeasti nainen. Miehet eivät kirjoita tuolla tavalla.
t. Lingvisti
jokin sairaus tai onnettomuus tms. joka laittaa arvot uuteen järjestykseen. Ei sellaista muutosta saa aikaiseksi oikeastaan mikään muu. Eikä kaikilla sekään.
älä missään nimessä painosta laihtumaan. Anna positiivista palautetta kaikesta hyvästä mistä vaan voit.
Itse lähdin aikoinaan liian aikaisin jumppaan ja tein vatsalihasliikkeitä niin, että vatsalihakset erkanivat - tyräriski on kuulemma nyt kohtalainen, kiva vaan... harmittaa.
Osta terveellistä ja maukasta ruokaa - älä jupise että pitäisi syödä terveellisesti vaan tee sellaisia herkkuja itse.
Käykää jossakin pikku reissuilla perheenä, lähtekää ihmisten ilmoille, sekin piristää varmasti vaimoasi.
Ja sit ihan lopuksi, mieti kuitenkin omaa asennettasi. Ihmiset muuttuu ja vanhenee. Eiköhän se rakkaus kestä sen, jos se aitoa on.
etsi rinnallesi ihminen, jonka elämän tärkein asia on oma ulkonäkö. Olethan itsekin myös hyvännäköinen?
Jos olet ns. normaali mies ja haluat asiallisia vinkkejä, niin suosittelen antamaan vaimolle omaa aikaa muuhunkin kuin urheiluun. Itselläni ainakin on 6kk ikäinen lapsi ja pieni hetki yksin kaupoissa kiertelyä sai oloni tuntumaan taas itseltäni. En olisi ennen lapsen saamista uskonut, miten lapsi väsyttää nimenomaan henkisesti, vaikka aivan ihana onkin.
Joten teepäs niin, että lähdet lapsen kanssa iltaisin kävelylle pariksi tunniksi ja annat vaimollesi omaa aikaa. Kannustat häntä lähtemään yksin kotoaan tapaamaan ystäviään, shoppailemaan, ulkoilemaan, leffaan tms mitä hän tykkääkin tehdä. Kun hän taas huomaa olevansa ihan oma itsensä, yleensä entiset kiinnostuksen kohteetkin palaavat.
Oikeasti kannattaa katsella ja paijailla vaimosi mahaa, siinä on jälkiä siitä, että lapsi on vatsassa kasvanut, helli niitä merkkejä rakastavasti. Sinun pitää itse hahmottaa että raskaus, synnytys, imetys ja äitiys jättää jälkensä vartaloon ja myös henkisesti. Sinun pitää löytää himosi ihan itse. Ehkä et vain osaa yhdistää himoa, kun vaimosi on nyt äiti.
ootsä ite timmissä kunnossa vai löhöätkö sohvalla kaukosäädin kädessä?
että aloituksen kirjoittaja on oikeasti nainen. Miehet eivät kirjoita tuolla tavalla.
t. Lingvisti
3 vuotta synnytyksestä ja 10 kg ylimääräistä vieläkin. Ei oo himoja ei.
on viimeisimmästä synnytyksestä 5 vuotta ja ylimääräistä on enää 5 kg =D
Pahimmallaan sitä oli 20 kg :(
Mies on tukenut painonhallintaani ostamalla kuntopyörän.
Itse toivoin sitä lahjaksi, sillä ahdistuin itsekin painostani.
AP, pakko kysyä, olethan provo ???
Kymmentä kiloa sinne tänne ei kukaan edes huomaa, usko pois :)
Sitten eri asia jos olisi 30-40 kiloa ylipainoa, mutta tuollainen joku vaivaiset 10 kiloa ei käytännössä ole yhtään ylipainoa.
että vaikka hän laihduttaisikin, niin raskausarvet jäävät. Haittaavatko nekin sinua?