G: Kenellä meistä täällä suurin asuntolaina?
Minä aloitan: 322900 euroa. Se on nyt muutaman tonnin pienempi, mutta tammikuussa otettu laina.
Kommentit (38)
ei taida kehä kolmosen ulkopuolella asuvilla olla hajuakaan paljon täällä asunnot maksaa! Kyllä joo jossain Pirkanmaalla saa 10 000eurolla uuden omakotitalon, mutta täällä ei saa edes 200 000eurolla kerrostalokolmiota....... Ja mä mielummin kieriskelen velkavankeudessa ku asun jossain kuusimetsässä!!! (ja joo meillä on as. velkaa VAAN jtn 140 000euroo, mutta ollaan ottamassa lisää -> ostamassa isompaa asuntoa.)
sen takia muutettiinkin pois sieltä kehä kolmosen sisäpuolelta.
Terv. se alle 70 000 asuntolaina
ei taida kehä kolmosen ulkopuolella asuvilla olla hajuakaan paljon täällä asunnot maksaa! Kyllä joo jossain Pirkanmaalla saa 10 000eurolla uuden omakotitalon, mutta täällä ei saa edes 200 000eurolla kerrostalokolmiota....... Ja mä mielummin kieriskelen velkavankeudessa ku asun jossain kuusimetsässä!!! (ja joo meillä on as. velkaa VAAN jtn 140 000euroo, mutta ollaan ottamassa lisää -> ostamassa isompaa asuntoa.)
se on sitten eri asia, jos ei tartte töitä tehä. Mutta valitettavasti töitten takia me joudutaan asumaan pääkaupungissamme.
se on sitten eri asia, jos ei tartte töitä tehä. Mutta valitettavasti töitten takia me joudutaan asumaan pääkaupungissamme.
sulle, vaan vastasin siihen, kun väitit, ettei kehä III ulkopuolella asuvilla ole hajuakaan siitä, mitä kämpät siellä maksaa.
Töitä tehdään, muttei tarvitse tehdä niin paljon, kun lainakin on pieni.
ja lukea osataan...sinä et sen sijaan taida tietää,että ei Tampereellakaan rahaa saa mukaan kun asunnon ostaa...eikä tarvi asua kuusimetsässä,toki moni HALUU asua
Taidan olla palstan lainakuningatar. Jos täällä siis huomioidaan kaikki asuntolainat. Meidän ok-talosta mun osuus on n. 200 000, mutta sitten mulla on hm.. n. 500 000 lainaa paria muuta asuntoa varten. En jaksa tarkistaa tarkkoja lukuja. Onko tämä nyt sitten jotenkin kummallista? Ja joo, on mulla säästöjäkin, mutta aika kauan saa säästää ennen kuin pääkaupunkiseudulla ostaa yhtään mitään autoa suurempaa.
KUNHAN VAIN HIUKKA LEVEILEN,EIKS JOO....
Niin, minusta isossa lainassa ei ole mitään kummallista, eikä siinä ole mitään leveiltävää tai kadehdittavaa. Kommenttini näytti kuitenkin osuvan:-D Sen takia kommentoin, koska täällä usein kauhistellaan noita muutaman sadan tonnin lainoja. Kaikki riippuu niin monesta asiasta, lainan koko yksin ei kerro vielä mistään mitään.
Seuraavaksi kisataan varmaan siitä, kenellä on suurin rinnan ympärys tai eniten läskiä!
tai rumimmat peräpukamat. Kuvia kehiin !
En kyllä kadehdi elämää PK-seudulla. Omasta päivittäisestä "vapaa-ajasta" menee leijona-osa autossa istumiseen.
Häviän takuuvarmasti, ei ole ollut asuntolainaa kummastakaan asunnosta enää neljään vuoteen.
Minä aloitan: 322900 euroa. Se on nyt muutaman tonnin pienempi, mutta tammikuussa otettu laina.
pistän paremmaksi.
325k on vielä jäljellä.
Luulin, että meillä paljon: 260 000 e, josta muutama tonttu vielä nostamatta.
360 100 euroa on enää jäljellä. Alkuperäinen lainasumma alkoi 4:lla.
mulla on vaan 100007 ja rapiat.
On tuossakin yksin maksamista,
elätettäviä on 3.
Olen itse maalta ja asunut monessa suomalaisessa kaupungissa, mutta vasta Helsingissä viihdyn. Muualla Suomessa ei ole laajaa valikoimaa ravintoloita, keikkoja, leffoja, lastenkulttuuria, harrastusmahdollisuuksia, lentokenttä lähellä jne.
tästä syystä käytämme suurimman osan palkastamme asumiseen - sillä saa elämänlaatua!
Talomme on ihanalla, viihtyisällä alueella, jolla hyvät kulkuyhteydet. Työmatka kestää 20-30 minuuttia.
Säästössä oli niin paljon, ettei lainaa tarvinnut ottaa.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2011 klo 06:36"]
ole väliä, jos siihen on varaa. Esim. kaksi erikoislääkäriä ansaitsee niin hyvin, että 400 000 on ihan inhimillisen oloinen laina. Sen sijaan hitsaaja + kampaaja pariskunta kieriskelee vaikeuksissa jo 100 000 euron lainan kanssa.
Kertokaa myös perheen NETTOtulot/kk. Vasta sen jälkeen voi taivastella lainan suuruutta suhteessa maksukykyyn.
Ja joo, mä olen ihan luuseri tässä gallupissa. Asuntolainaa enää 65 000 jäljellä. Tosin 3,5 vuotta sitten sitä oli 220 000 eli ihan kivalla vauhdilla on saatu maksettu pois =)
[/quote]
Olet siis 3,5 vuodessa lyhentänyt lainaa 155 000€ eli melkein 50 000€ vuodessa? + KOROT???!!! Eli lainanhoitokuluihin menee kuukaudessa n. 5000€??? Tyypillistä av:ta.... IN YOUR DREAMS.
Meillä on asuntolainaa (yhteen asuntoon) aika tarkkaan 500 000 € eli taisin viedä voiton! Yhteenlasketut nettotulot reilu 8000 €/kk. Eli ei tuo laina tee edes tiukkaa, jää hyvin rahaa muuhunkin.