Miten olette ratkaisseet sen, että teinillä on koko ajan nälkä?
Meidän 10v marisee parin tunnin tai useammin välein syötävää. Alkaa olla yhtä pomppimistä hänen pillinsä mukaan kokkailut tässä perheessä. Joten miten rakaisisi ongelman, jotta kestää seuraavaan ruokailuun asti. Syö sitten hyvin ruokailuissakin, taitaa olla jokin kasvupyrähdysaika menossa.
Jotain jota hän voisi itse napsia suihinsa, hedelmiä hän ei syö, koska on tosi laiska kuorimaan, eikä suostu syömään leivänsiivuakaan huikopalaksi välillä.
Kommentit (7)
jos ei jaksa banaania kuoria nälkäänsä tai ottaa voileipää.
Mä nostaisin näkkäripaketin ja margariinin pöydälle ja ilmoittaisin, että siitä voi voidella j asyödä, jos on nälkä, ennen ruokaa.
Omenia ei ole pakkko kuoria, lapsi voi pestä ne vaan hyvin.
no älä anna sille mitään! jos on nälkä niin on "teini" hyvä ja laittaa ite.. ei kyl mielestäni 10 v ole teini vielä, mutta kasvupyrähdys on menossa... jos on laiska niin syö sitten kun ruoka on valmista! miksi ihmeessä tanssit sen pillin mukaan ja sitten valitat? hölömö olet! :D
Antamalla säännöllisesti ruokaa. Ruokaväliä ei saa päästää liian pitkäksi.
10v muuten ei ole vielä teini
Ruoka-ajat ovat säännöllisiä, silloin syödään. Jos välissä on nälkä, saa ottaa porkkanaa, kaalia, kukkakaalia, tuorekurkkua tai vaikka omenaa/mandariinia. Eli naposteluun on tarjottu vihanneksia ja kohtuudella hedelmiä, ei mitään mättöjä.
Kyllöä se kuoriminen alkaa maistua, kun on tarpeeksi suuri nälkä. Vaihtoehtoisesti voit itse tehdä vihanneslohkoja jääkaappiin jo aamulla ison kulhollisen. Ainakin se on parempi vaihtoehto kuin lapsen uhkaava ylipaino, jos sellaista ilmenee.
5 lasta on syötetty meillä näin
Meillä laitetaan ruuat ruokaikaan ja jos välillä tulee nälkä niin jokainen ottaa ITSE MITÄ TAHTOO JA LÖYTÄÄ. Jos on oikea nälkä niin kyllä tosiaan leipäpalanen hyvin kelpaa. Taitaa olla vaan mielitekoa ja pomputtamista. Sanot vaan että jääkaapista löytyy, ota sieltä jos et seuraavaan ruokaan jaksa odottaa. Jos marisee nälkää niin mariskoon,kyllä oikeassa nälässä aina jotain syötävää löytyy jos tahtoo.
-neljän yh
10-vuotias perheen ruokailuja.
Safkaa on silloin, kun yleensäkin on, ja jos ei kuorimaveitsi pysy kädessä syödäkseen hedelmiä välillä, ei se nälkäkään niin kamala voi olla.
Voi jeesus on ihmiset naurettavia paapojia. Ja 10-vuotias ei ole teini, se on lapsi.
Ja 10-vuotias ei ole teini. 13-19v ovat. Jos tarjoilut ei kelpaa niin sitten valituksen täytyy loppua.