Ärsyttää blogiarvonnat
Bloggaajat järkkäävät arvontoja lukijoille ja jakavat palkinnot toisille bloggaajille. Tuntuu että pelkät lukijat eivät voita mitään,jakavat keskenään palkintoja.
Kommentit (39)
Eihän niihin ole mikään pakko osallistua. Ja sit; "miksen mä koskaan voita, yhyy??" No ehkä siks, kun ne on arpajaiset, sattuma määrää. Ja kun sattuma määrää, niin ihan oikeasti joku voi voittaa silloin useamminkin...
Vitsit et te sitten olette vähän hönöjä :DDDD
Ei voi kuin nauraa tollaselle lapselliselle valitukselle! :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD LOL!!!
No minkähän takia anonyymejä heljeksitään? Siksi kun ne täällä haukkuu kaikki blogit läpeensä ja etsii oikein virheitä blogeista.
Sattui näköjään joku anonyymi-kriittinen blogisti linjoille... Vaikka olen "anonyymi" niin koskaan en ole haukkunut yhtään blogia/blogistia/blogistin lasta/kissaa/koiraa/kotia tai mitään muutakaan - en täällä enkä missään muuallakaan. Ja väitän, että "nimettömissä" lukijoissa on monia muitakin kaltaisiani. Minusta anonyymeille avoimet blogistit pitävät blogiaan kaikille kiinnostuneille - ne, jotka sulkevat anonyymit kommentoinnin ja muun osallistumisen ulkopuolelle haluavatkin vain pienen piirin pyörintää ja osakseen varauksetonta ihastelua. Mutta ei se mitään; jos ei lukijaksi ja arvontoihin osallistumaan anonyymisti kelpaa niin eihän sille mitään voi.
Arpajaisia käytetään kuitenkin mainostamis- ja myynninedistämistarkoituksessa, joten tarvittavat luvat on oltava kunnossa. Ja tietenkin virallinen valvoja.
No minkähän takia anonyymejä heljeksitään? Siksi kun ne täällä haukkuu kaikki blogit läpeensä ja etsii oikein virheitä blogeista.
Sattui näköjään joku anonyymi-kriittinen blogisti linjoille... Vaikka olen "anonyymi" niin koskaan en ole haukkunut yhtään blogia/blogistia/blogistin lasta/kissaa/koiraa/kotia tai mitään muutakaan - en täällä enkä missään muuallakaan. Ja väitän, että "nimettömissä" lukijoissa on monia muitakin kaltaisiani. Minusta anonyymeille avoimet blogistit pitävät blogiaan kaikille kiinnostuneille - ne, jotka sulkevat anonyymit kommentoinnin ja muun osallistumisen ulkopuolelle haluavatkin vain pienen piirin pyörintää ja osakseen varauksetonta ihastelua. Mutta ei se mitään; jos ei lukijaksi ja arvontoihin osallistumaan anonyymisti kelpaa niin eihän sille mitään voi.
itsekin, tosin asiallinen sellainen. Ja tuo hyljenksintä termi oli lainaus tästä aikaisemmasta kommentista " Itse luen paljon blogeja mutta ei minulla ole mitään tarvetta kommentoida jollakin nimellä tai nimimerkillä ja nykyään en edes viitsi lukea näitä anonyymejä hylkiviä blogeja. Omasta mielestäni olen lukija siinä missä kaikki muutkin... Nämä arvontoihin saadut "lahjukset" on tuskin annettu ehdoilla, että ne saa arpoa vain vakiolukijoiden kesken. Itsetehdyt tai hankitut palkinnot ovat toki asia erikseen mutta niitä on aika harvoin. "
olin kylläkin blogistin huutis-asiakas mutta ei hän sitä voinut nimimerkin perusteella tietää!
Nostaa karvat pystyyn!
Tekeekö muuten kalliit merkkivaatteet rumasta lapsesta söpömmän? No ei todellakaan!
Paitsi ei kukaan lapsi ole ruma. Se on rumasti sanottu. Pullero suominaama on Lyyli, kuten äitinsäkin.
on kyllä melkoinen snobi, eikä todellakaan olisi tarvinnut "tyyli"lyylilleen (, joka ei muuten ole erityisen söpö) enää yhtään lisää kalliita merkkivaatteita. Gantin vauvanvaatteet on naurettavuuden huippu.
Ja söpöjä ja kuvauksellisia blogilapsia on muuten paljonkin:
KPE, Saariston lapset, anana, Eeviskäinen...
(Tyyli-alkuisista niitä ei kuitenkaan löydy.....)
Nostaa karvat pystyyn!
Tekeekö muuten kalliit merkkivaatteet rumasta lapsesta söpömmän? No ei todellakaan!
ja ihan pienoista tutkimusta ollaan tehty yhden blogistiystäväni kanssa (joka taas on tuttu monelle blogistille mm. blogitapaamisista). Ollaan osallistuttu tosi moniin arvontoihin (eri aiheisissa blogeissa), yhtä monella arvalla, ja lopputulos tähän mennessä:
Ystävälläni 5 voittoa ja minulla ei yhtään
(tosin vasta kuukausi tehty tätä ja monta arvontaa vielä odottaa arvontapäivää, mutta todennäköisesti lopputulos ei toisinpäin käänny...)
Juu, en ole kateellinen, vaan testimielessä tätä teemme, kun tällaisesta vähän epäilyjä ollut...
...että olen järjestänyt paljonkin blogiarvontoja ja voittajissa on selkeästi enemmän täysin tuntemattomia anonyymejä kuin muita blogisteja. Että sori vaan.
Minulla on blogissani ollut arvontoja myös ja kerran on voittanut toinen blogisti, kaikissa muissa kerroissa lukija, jolla ei itsellään blogia.
Pidin nyt syksyllä ensimmäisen blogiarvonnan. arvonnan suoritti käsityön lehtori. Voittaja "EISKU" ei tietääkseni ole bloggaaja ja enkä varmasti häntä tunne ja hänestä on tullut uusi lukijamme :)
http://sinipellavainen.blogspot.fi/2012/10/lukijametsastys-ja-arvonta.h…
Sattuipa tämä vanha ketju silmääni ja voin sanoa että sama touhu jatkuu. Ei toki kaikissa blogeissa, osa bloggareista todellakin tuntuu ihan reilusti arpovan nuo voitot. Mietityttää, että ovatkohan nuo arvontapalkintojen lahjoitajat ihan mietineet tätä blogikumppanuuskuviota loppuun asti. Että onko sen tarkoitus tehdä tuotetta tunnetuksi isolle yleisölle vai pistää ihmiset miettimään, miten firmalla riittää rahaa jaella kamalasti lahjoina bloggareille ja sitten vielä arvontapalkinnot menevät jakoon toisille blogisteille. Vaikka blogistitkin saattavat olla innokkaita arvontoihin osallistujia, niin kummasti se tuntuu olevan usein joku tuttu bloggari jolle arpa osuu. Ja olen laskenut, ei niitä blogisteja osallistujissa siinä suhteessa ole, että se selittäisi tällaisen epäsuhdan.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2011 klo 00:11"]
joihin voivat osallistua "kaikki paitsi anonyymit". Eli varmistetaan ettei vaan "upea" palkinto pääse lipsahtamaan jollekin anonyymille. Ja voitto menee varmimmin jollekin toiselle blogistille, joka saa vielä lisäarvan siitä, että mainostaa arvontaa myös omassa blogissaan... =)
Itse luen paljon blogeja mutta ei minulla ole mitään tarvetta kommentoida jollakin nimellä tai nimimerkillä ja nykyään en edes viitsi lukea näitä anonyymejä hylkiviä blogeja. Omasta mielestäni olen lukija siinä missä kaikki muutkin... Nämä arvontoihin saadut "lahjukset" on tuskin annettu ehdoilla, että ne saa arpoa vain vakiolukijoiden kesken. Itsetehdyt tai hankitut palkinnot ovat toki asia erikseen mutta niitä on aika harvoin.
Jos arvonnan voittaa anonyymi, kenelle palkinto lahtetetaan???
Jos vaikka kolmekymmenta anonyymia osallistuu arvontaan, kerro miten palkinto saadaan oikealle anonyymille? Nimimerkilla arvontaan osallistuminen takaa oikeudenmukaisuuden ja helpottaa kaytannon toimintoja.
Ei kai kukaan ole niin tyhmä, että luulee kaikkien anonyymien osallistuvan arvontaan nimellä "anonyymi"?? Jos anonyymit kelpuutetaan arvontaan, niin jokainen osallistuja kirjoittaa osallistumisviestiinsä nimen/nimimerkin tms. jolla anonyymit sitten voidaan erottaa toisistaan. Yleensähän arvonnoissa, joihin myös anonyymit kelpuutetaan, nimenomaan tätä pyydetään ("keksi itsellesi muista erottuva nimimerkki"). Tällä tavalla myös anonyymien osallistumisviestit voidaan hyväksyä rekisteröityneiden ohella eivätkä anonyymit sekoitu keskenään. Arvonnan päätyttyä voittajaa yleensä pyydetään ottamaan s-postitse blogistiin yhteyttä (rautalangasta väännettynä: blogisti ilmoittaa s-postisoitteen johon voittaja voi ottaa yhteyttä). Eli ei todellakaan ole mitään erityistä "syytä" pitää arvontoja vain rekisteröityneille lukijajäsenille.
No en oo kertaakaan tollaseen arvontaan törmännyt, vaan nimenomaan bloggaajat pyytävät osallistujia laittamaan kommenttinsa perään s.postiosoitteen, johon bloggaaja voi ottaa yhteyttä! Eihän siinä olisi mitään järkeä, että bloggaaja ilmoittaisi "nimimerkki mattimeikäläinen98 voitti arvonnan, ota yhteyttä!", ja sitten tulee 35 s.postiviestiä, jotka kaikki väittävät olleensa mattimeikäläinen98.
Vaikka onkin vanha ketju, niin jotenkin musta tuntuu, että varsinkin pienemmät blogit harrastavat tätä edelleen. :(
Juu, kyllä harrastaa. On muutamia aika paljon esillä olevia blogisteja joilla tuntuu aina käyvän tuuri joidenkin blogien arvonnoissa. Nytkin oli arvonta, jossa oli kolme palkintoa, yli 200 osallistujaa ja kaksi kolmesta palkinnosta meni bloggarille. Mistäs sitä tietää vaikka se kolmaskin keksitty nimimerkki olisi bloggarin tuttu, toisaalta. Mutta on myös blogeja, joissa reilusti ja oikeasti arvotaan, ja varmaan noissa "huijaavissakin" ainakin jos voitto ei ketään omaa tuttua kiinnosta :) Mutta lähtökohtaisesti ihmettelen sitä, että täytyykö niitä muita blogisteja vielä suosia niiden arpojen kanssa, vähän sellainen piiri pieni pyörii fiilis tulee. Joidenkin firmojen osalta, jotka yhtä aikaa heittävät porukkaa pihalle kun lahjovat bloggareita tavaralla niin voin sanoa että kääntyy tuo mainostus itseään vastaan
Rehellinen Arvonta blogissa! Tervetuloa kaikki osallistumaan !
http://aavikkoruusunen.blogspot.fi/2015/06/arvonta.html
Arvotaan 4 kpl. ilmaista (aihe vapaa) videoesitystä . 22.8 asti
mutta kyllähän tämä arveluttava järjestely oli. Varsinkin kun Annin tytöllä on ennestään montakymmentä paria tennareita. Tämän olisi voinut toteuttaa eri tavalla?
Ei kai kukaan ole niin tyhmä, että luulee kaikkien anonyymien osallistuvan arvontaan nimellä "anonyymi"?? Jos anonyymit kelpuutetaan arvontaan, niin jokainen osallistuja kirjoittaa osallistumisviestiinsä nimen/nimimerkin tms. jolla anonyymit sitten voidaan erottaa toisistaan. Yleensähän arvonnoissa, joihin myös anonyymit kelpuutetaan, nimenomaan tätä pyydetään ("keksi itsellesi muista erottuva nimimerkki"). Tällä tavalla myös anonyymien osallistumisviestit voidaan hyväksyä rekisteröityneiden ohella eivätkä anonyymit sekoitu keskenään. Arvonnan päätyttyä voittajaa yleensä pyydetään ottamaan s-postitse blogistiin yhteyttä (rautalangasta väännettynä: blogisti ilmoittaa s-postisoitteen johon voittaja voi ottaa yhteyttä). Eli ei todellakaan ole mitään erityistä "syytä" pitää arvontoja vain rekisteröityneille lukijajäsenille.