Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä järkeä pienen Suomen oli mennä eu:iin?

Vierailija
25.04.2011 |

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..vaan se passitarkastuksiin jonottaminen. Ihan niitä REHELLISIÄKIN se saattaa ketuttaa.

jossa ihmiset voivat liikkua vapaasti

Kumma juttu, että REHELLISENÄ ihmisenä minua ei koskaan haitannut passin näyttäminen rajalla.

minä matkustan viikottain ja passia saa näyttää ja turvatarkastuksissa jonotella jopa ennemmän kun aiemmin, mutta tietysti Tallinnasta viinan haku on varmaan helpottunut.

Vierailija
2/19 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://europa.eu/abc/12lessons/index_fi.htm

Sivuista vastaa Euroopan komission viestintäosasto, ja sivut ovat ihan suomenkieliset. Hyvin tiivistetty ja selkeä paketti, suosittelen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksassa pitkään asunut nainen Suomen liittyessä sanoneen, että tyhmiä olitte, kun liityitte.

Ja näinhän se on ollut.

Vierailija
4/19 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euroopan kokoinen vapaa markkina-alue, jossa ihmiset voivat liikkua vapaasti, alhainen korkotaso ja vakaa valuutta, esimerkiksi.

Vierailija
5/19 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euroopan kokoinen vapaa markkina-alue, jossa ihmiset voivat liikkua vapaasti,

Kerjäläiset voivat liikkua vapaasti!

Vierailija
6/19 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma juttu, että REHELLISENÄ ihmisenä minua ei koskaan haitannut passin näyttäminen rajalla.

Vierailija
7/19 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen hyötynyt mm. vakaasta taloudesta, alhaisesta korkotasosta, ulkomaankaupan helpottumisesta, matkustamisen ja ulkomailla työskentelyn helpottumisesta. Olisi aika kauhea ajatus jos Suomi olisi jättäytynyt kaiken tämän ulkopuolelle.

Vierailija
8/19 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOs sun mielestä Suomi on tehnyt tyhmästi liittyessään EU:iin niin perustele miksi näin sun mielestäsi on.

Saksassa pitkään asunut nainen Suomen liittyessä sanoneen, että tyhmiä olitte, kun liityitte.

Ja näinhän se on ollut.

Vierailija
9/19 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..vaan se passitarkastuksiin jonottaminen. Ihan niitä REHELLISIÄKIN se saattaa ketuttaa.

Vierailija
10/19 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vapaa liikkuvuus ei tarkoita pelkästään sitä, kysytäänkö rajalla passeja vaan sitä, että voi mm. vapaasti valita, missä opiskelee ja tekee töitä...

Vierailija
11/19 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOs sun mielestä Suomi on tehnyt tyhmästi liittyessään EU:iin niin perustele miksi näin sun mielestäsi on.

Ja näinhän se on ollut.

No, tässä ketjussa on tullut jo minun mielipidettäni hieman muuttavia kantoja. Aika pienen ihmisen näkökulmasta tämän oman mielipiteeni sanoin.

Lähinnä kaikki se kallistuminen mikä euron myötä alkoi (toki tällä hetkellä siihen on vaikuttaneet muutkin asiat.

lisäksi esim. maatalous asiat ovat eu-lakien ja säädösten myötä tehneet monen tuttavani elämästä tukalaa.

Suomella myös pienenä maana tuskin ovat kovin vahvat neuvotteluasemat eussa, tai sitten lienee taidoissa vikaa, mitä en osaa sanoa:)

Vierailija
12/19 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä pienen Suomen oli mennä eu:iin?

vissiin devalvaatioita ja hirmuisia korkoja -jopa 17%...

Äkkiä se vaan unohtuu. Vai ovatko ihmiset niin tyhmiä?

Vierailija
13/19 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan suurelta osin myös siihen, että Suomi ei pelkästään liittynyt Euroopan Unioniin, vaan myös euroalueeseen.

Pelkästään vakaa valuutta ja aivan poikkeuksellisen alhaiset korot ovat tuoneet valtavasti etua verrattuna aiempaan markka-aikaan, jolloin korot pyörivät välillä lähellä 20 prosenttia ja pienyrittäjät ja asuntovelalliset joutuivat jopa kymmenien vuosien velkavankeuksiin.

Näen, että Euroopan Unioniin liittyminen antoi Suomelle myös uudenlaisen turvallisemman aseman suhteessa ehkä jossain määrin epävarmaan Venäjään.

Vierailija
14/19 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

maasta toiseen, maatalous on ahtaalla.. Nää ei ainakaan ole hyviä juttuja.

Vierailija
15/19 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oma lukunsa on nämä velkatakuujutut. Meidän pitäis tukea niitä velkaantuneita maita, hohhoijaa.

Vierailija
16/19 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka eivät kuulu EU:hun. Myös ulkomailla työskentely on kyseisille kansalaisuuksille yhtä helppoa.

Itse olen hyötynyt mm. vakaasta taloudesta, alhaisesta korkotasosta, ulkomaankaupan helpottumisesta, matkustamisen ja ulkomailla työskentelyn helpottumisesta. Olisi aika kauhea ajatus jos Suomi olisi jättäytynyt kaiken tämän ulkopuolelle.

Vierailija
17/19 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun emme ole omavaraisia. Meidän elinkeino on kiinni kansainvälisestä kaupasta ja ilman eu:hun kuulumista kaupankäynti olisi vaikeaa.

Persut varmaan haluaa että jokainen viljelisi omat ruokansa ja kasvattaisi lihansa...

Vierailija
18/19 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tästä asiasta oli sillon kansanäänestys..että ei ollu minkää hallituksen päätös.

Vierailija
19/19 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että EU on talousliittona on hyvä, mutta sen enempää integraatiota ei tarvita.

Miten ihmeessä joku Romania ja Suomi pitäisi väkisin änkeä samaan liittovaltioon?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan