Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

17-vuotias poika vinkuu koko ajan että on aikuinen

Vierailija
24.04.2011 |

ja aikoo muuttaa pois kotoa, luettelee oikeuksiaan ja kertoilee, miten elättää itsensä opintojensa ohessa ihan itse ja vakuuttaa kypsyyttään ja vahvuuttaan. Viime jouluna kuitenkin suuttui siitä, kun en ostanut hänelle joulukalenteria kuten pienemmille sisaruksilleen ja nyt märisee jo toista tuntia siitä, kun ei saanut suklaamunaa ja kadehtii ja kiusaa pienempiään. Mies antoi sille vitosen ja käski mennä huoltsikalle ostamaan suklaamunan niin poika alkoi kitistä ettei siellä ole Kindereitä...

No, vikaa on varmaan meissäkin mutta ei tultu sitten ajatelleeks että AIKUINEN joka teini koko ajan höpöttää olevansa, tarvitsisi joulukalenterin tai pääsiäisyllärin....

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki muutkin pääsee. Ei kyllä osannut luetella yhtäkään samanikäistä, vanhempia tyttöjä nimesi kyllä muutaman. Sitten kävikin yllättäen niin että bileitä ei ollutkaan kun Fanni ei päässyt.... ups.... siis Fannilla oli muuta menoa =)

Nyt hän pokkana yrittää vakuuttaa että hänen pitää päästä 2kk poikaystävänä olelleelle yöksi.

Vierailija
2/35 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D Heh, ihanan tyypillistä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä minä olen ostanut joulukalenterit ja pääsiäismunat oikeastikin aikuisille lapsilleni.

Ettekö te halua koskaan ilahduttaa toista ihmistä, ei pääsiäismunan syöntiin ole ikärajaa.

Vierailija
4/35 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

4

Vierailija
5/35 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan muka niin aikuisia ja vaaditaan aikuisten oikeuksia. Sitten seuraavassa sekunnissa ollaankin 8-vuotiaan tasolla itkemässä tikkukaramellin perään. Kyl se siittä :)

Vierailija
6/35 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän kapinoi nyt sitä, että te unohditte sen, ei sitä, että haluaa just sen munan. Aikuinenkin älähtää epäoikeudenmukaisuudesta.

Vierailija
7/35 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä aika epäreilua olla ostamatta kalenteria tai suklaamunia, kun monet aikuisetkin sellaisia ostavat. Ainakin minä ja mieheni vaikka ollaan yli kolmekymppisiä molemmat. Rahan antaminen tuossa tilanteessa on ihan tyhmää, kun poika varmasti halusi vanhempien huomiota kuten nuoremmatkin sisarukset.

Ja 17-v on lähes aikuinen. En tajua ap:n pointtia. Haluatko jotenkin rankaista poikaa kohtelemalla epätasa-arvoisesti muiden lasten kanssa? Etkö haluaisi, että hän aikuistuu?

Vierailija
8/35 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta juhlayllätyksiä ja -iloja tarvitsee jokainen, niin lapset kuin aikuisetkin :)

Vierailija
9/35 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

murrosikä jatkuu sitten vieläkin, kun todellakin loukkaantuisin, jos en saisi pääsiäismunia. Joulukalenterikin on meillä joka vuosi.

Ap:lle: Jos menisin juhliin ja kaikille muille olisi tarjoilut, mutta isäntäväki antais mulle vitosen ja käskis snägärille, niin kokisin kyllä tulleeni väärin kohdelluksi, vaikkei nälkä olisikaan.

Ollaan muka niin aikuisia ja vaaditaan aikuisten oikeuksia. Sitten seuraavassa sekunnissa ollaankin 8-vuotiaan tasolla itkemässä tikkukaramellin perään. Kyl se siittä :)

Vierailija
10/35 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihme, että poika haluaa muuttaa omaan kotiin ja muutenkin kiukkuaa, kun teillä saa tuollaista kohtelua :(

Vierailija
11/35 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja monena vuonna on jo saanut munien sijasta rahaa jolla ostaa itse jotain herkkua. Ei ole välittänyt niistä lapsellisista munista mutta kotoa ei halua vielä muuttaa:)

Vierailija
12/35 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se varmaan olekaan siitä munasta kiinni, vaan eriarvoisesta kohtelusta ja sitten kun siitä huomauttaa, lyödään femma kouraan. Aika jäätävä meno...

ja monena vuonna on jo saanut munien sijasta rahaa jolla ostaa itse jotain herkkua. Ei ole välittänyt niistä lapsellisista munista mutta kotoa ei halua vielä muuttaa:)

Vierailija
13/35 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt hän pokkana yrittää vakuuttaa että hänen pitää päästä 2kk poikaystävänä olelleelle yöksi.

Onko joku erikoisempikin syy siihen miksi pitää 15v.:tä kiusata vai miksi ei voisi poikaystävänsä luo mennä?

Vierailija
14/35 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus 12-13v ehdottivat että antaisinko pääsiäismunien sijasta rahaa.

se varmaan olekaan siitä munasta kiinni, vaan eriarvoisesta kohtelusta ja sitten kun siitä huomauttaa, lyödään femma kouraan. Aika jäätävä meno...

Vierailija
15/35 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap vielä kommentoimaan? Miksi et ostanut pojalle pääsiäismunia, kun hän jo jouluna loukkaantui kalenterista? Olisihan tämän pääsiäis-pahanmielen voinut ehkä aavistaa joulukuun perusteella.

Murrosikä voi olla hankala juu, mutta ei kaikkea perheen riitaa voi senkään piikkiin yksin laittaa. Kannattaa kohdella lapsiaan hyvin, jotta h sitten tulevat vielä joskus kylään lapsuuden kotiinsa, mistä kohta pois muuttavat :)

Vierailija
16/35 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

etttä teillä asiasta sovittiin yhdessä eikä jätetty vain yhtä lapsista ilman mitään yllättäin.

joskus 12-13v ehdottivat että antaisinko pääsiäismunien sijasta rahaa.

Vierailija
17/35 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 30 ja mies 48. Ja mun äiti toi meille Fazerin mignonit :) Kivalta tuntui.

Vierailija
18/35 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun äiti on ostanut mulle ja mun miehelle myös suklaamunat, samoin sisarilleni ja minun lapselleni. Meistä kuitenkin neljä on ihan aikuisia ja mun lapsikin jo teini =).

Kannattasko oikeasti äidin katsoa peiliin ja sitten vasta ihmetellä, että miksi se teini oikein kiukkuaa ja haluaa muuttaa pois. Jos kohtelu on kotona muissakin asioissa tuota tasoa niin kyllä minäkin haluaisin muuttaa =/.

Vierailija
19/35 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä teinille voi tehdä, on laittaa kaikki hänen tekonsa ja mielipiteensä "murrosiän piikkiin". Vieläpä julkisesti ja hänelle päin naamaa sanoen. Omat vanhempani harrastivat tätä. Minulla ei tuntunut olevan ihmisarvoa lainkaan 13-17-vuotiaana, jolloin muutinkin kotoa. Sitten sain aikuisen arvon.

Ja muuten: äitini tuo minulle vieläkin pääsiäismunia ja välit ovat nykyisin onneksi korjaantuneet.

Vierailija
20/35 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekkin ja kyllä mulle tuo oma äitini vieläkin suklaamunan pääsiäisenä ja joulukalenterin jouluisin. Eihän se lapseksi tee jos näistä "ylläreistä" nauttii...

Tuon ikäisen teinin kuuluukin olla omasta mielestään aikuinen, mutta vanhempien huomitota hän silti tarvitsee. Ei aikuisen lapsen tarvitse jäädä vanhempiensa huomioimatta vaikka onkin aikuiseksi kasvanut... vai onko ap sitä mieltä että kun 18 täyttää ja on virallisesti aikuinen, ei tarvitse vanhempiinsa enää yhteydessä olla, vaan homma on siltä osin ohi??