Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ilmoitatteko päiväkotiin jos

Vierailija
27.10.2005 |

lapsi pitääkin vapaa päivän? Jos vaikka nukutte pommiin ja päiväkodissa olis pitänyt jo olla niin soitatteko aina että tänään ette tulekkaan? Musta tuntuu että pitäs soittaa mutta toisaalta tuntuu ettei hoitajat kauheesti odota että soitetaan. Kerran multa on jäänyt ilmoittamatta eikä kukaan kysellyt tai huomauttanut mitenkään.

Meille sattuu aina välillä näitä pommiin nukkumisia kun esikoinen on eskarissa ja minä muiden kanssa kotona. Joskus kun itse herään siihen aikaan että ei enää millään ehditä ja kaikki lapset vielä nukkuu niin tekis mieli itsekkin vaan nukua siihen asti että lapsetkin herää. Siihen sitten heräilee lapsetkin kun mä nousen soittamaan sinne päiväkotiin. Ja onhan se noloa soitella että pommiin nukuttiin! :) Taas tämmönen aamu nyt takana ja hoitajaa nauratti kauheesti kun soitin. ;)

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt mitattiin autolla toi matka eskarille ja se onkin 1km eikä 500m ;) Eipä tuo nyt asiaan paljon vaikuta mutta kunhan tulin kertomaan. Outoa kyllä että joudutaan sinne koska tässä on lähempänä kolme eskaria (lähimpään ehkä 200m jos sitäkään) joihin haettiin mutta ei päästy niistä yhteenkään vaan meiät laitettiin tonne!? No kai nuo ovat sitten niin täysiä. Tuola eskarissa oli ainakin vielä joku aika sitten vapaita paikkoja.

ap

Vierailija
42/45 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ex päiväkodin työntekijänäkin tiedän että päiväkodeissa toivotaan ilmoitusta jos lapsi pitää vapaapäivän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vastaan siis alkuperäiseen kysymykseesi. Jos lapseni pitää vapaapäivän hoidosta, ilmoitan aina. Soitto on aika pieni vaiva....

Itsekin päiväkodissa työskentelevänä tiedän, että lapsen ryhmä voi olla lähdössä retkelle tms., ja on kurjaa odotella tuleeko yksi lapsi vai ei, kun ei mitään ilmoiteta. Meilläkin jaetaan niitä kuukausitiedotteita, mutta tosiasiassa tilanteet muuttuvat (esim. sairaslomien takia), ja ennakkoon sovittuja päiviä pitääkin muuttaa. Varsinkin eskari-ikäiselle onkin sitten kurjaa, kun huomaa ettei päässytkään mukaan sinne kivalle retkelle.

Ja onhan se mukavaa sille eskari-ikäisellekin opettaa niitä hyviä tapoja myös kotona?!?!

Vierailija
44/45 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kanssa ajttelin tänään taas keskustella. Tästä on niin monet kerrat keskusteltu ja kerran mies jo soitti yksityiselle aikaa, mutta kaikki psykiatrit oli lomalla ja aikaa ei saatu. Tää mun paha olo menee aina välillä ohi ja sitten taas iskee kun salama kirkkaalta taivaalta ja sen takia sitä aina ajatellaan että ehkä se nyt tällä kertaa helpottaa. Välillä jaksan tosi hyvin ja tuo eskarimatkakin tuntuu vaan mukavalta ulkoilu hetkeltä, mutta välillä (nykysin aika usein) ei jaksaisi edes vaatteita vaihtaa tai ruokaa laittaa. Nyt kun mietin niin nämä pommiin nukkumiset on just semmosia päiviä kun en todella jaksa enää yhtään mitään. Saatan herätä ihan ajoissa mutta en jaksa nousta ja joskus jopa odotan että kello tulis jo niin paljon että voisin soittaa ettei tänään tulla, muutaman kerran olen jopa pelänny että lapset herää aijoissa ja on pakko vaan mennä.

Asutaan pk-seudulla joten voitas mennä oikeestaan ihan minne vaan, mutta tuntuu ettei kukaan enää halua ottaa kaikkia kolmea lasta hoitoon. Hoitopaikkoja kun meillä ei oiken ole kun mummolat. Nyt lapset oliskin menossa viikonlopuksi anopille että mä saan siivota ja mies saa rauhassa tehdä lopputyönsä valmiiksi (se on ollu sillä lähes valmis jo pitkään), mutta siitäkin on jotenkin huono omatunto. Musta jotenki tuntuu että en halua laittaa lapsia muiden hoitoon kun se on niin kauheen raskasta! Vaikka eihän se varmaan niin raskasta ole kun eivät joudu kun harvoin päivän tai kaksi hoitamaan, mutta kuitenkin mummot alkaa olla jo lähes 60v niin eihän sitä samalla tavala jaksa. Sekin tuntuu pahalta jättää mies lasten kanssa kun hän tulee töistä kun itsestä tuntuu että se olis ihan kauheeta jäädä just sillon yksin lasten kanssa!

Eskariin ei oiken kukaan muu pysty viemään eikä sieltä hakemaan. Naapurissa ei asu ketään sen ikäisiä lapsia. Muutaman kerran on veli sattunu käymään just siihen aikaan että voin autolla yksin hakea, mutta hänkin opiskelee niin se on tosi harvinaista ja sattuman kauppaa. Jos mulla on ollu jotain menoja päivällä että en millään ehtisi niitä hoitaa kävellen niin olen saanut lainaan äitini autoa (hällä on 300m töihin), mutta sitäkin nolottaa usein lainaksi pyytää.

Olen sitäkin miettinyt että jättäisin kuopuksen vaan siksi aikaa nukkumaan että haen esikoisen, mutta ei oikein uskalla kuitenkaan kun menee niin rajoille että herääkö vai ei. Silloin voisin kipasta vaikka pyörällä keskimmäisen kanssa. Pelottaa jo nyt kyllä se että kun lähden sitten opiskelemaan niin jääkö viemiset edelleen yksin mulle!? Kaikki lapset ei pääse edes samaan päiväkotiin joten pitää moneen paikkaan lapset viedä ja sen lisäksi itse laittautua että kehtaa kouluun mennä. Hakeminen ainakin varmaan jää mulle koska miehen päivistä ei koskaan tiedä ja joka tapauksessa hän on pitempään kun minä.

ap

Vierailija
45/45 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä nukun mun mielestä ihan hirveesti!! Illalla nyt saattaa mennä välillä puoleen yöhön mutta kuitenkin 7-8 aikaan olen vielä ihan väsynyt. Viikonloppuna nukuin älyttömästi kun mies oli kotona. Mentiin illalla ihan suht hyvissä ajoin nukkumaan. Mies sitten herätti mut klo13 syömään ja mua väsytti vielä ihan kauheesti, meinasin pystyyn nukahtaa joten menin taas nukkumaan!!? Mies sitten taas herätti klo 17 mut uudestaan ja olin edelleen tosi väsynyt!! Illalla väsytti silti vaikka olin koko päivän nukkunu!?

Veret mulla oli tosi hyvät, jotain 140!! Noin hyvät veret mulla ei oo koskaan ollu! Verenpaine on aina ollu normaali, mutta korkeempi se oli nyt kun lääkärissä kävin mutta vielä normaalin rajoissa (ajattelin että jännitin vaan siel lääkärissä). Nyt välillä pää särkee ihan kauheesti (koskaan mulla oo päänsärkyä aikasemmin ollu) ja päässä kuhisee ihan ku olis verenpainetta!? Pitäs muistaa mitata se verenpaine kun käydään mutsilla ku sillä on mittari. Sille omalle lääkärille en vaan haluis enää mennä ku se aina hehkuttaa että mä olen aina niin positivinen ja iloinen ennen ku ehdin mitään vaivoja sanoa. Mä vaan oon semmonen että hymyilen kun tapaan ihmisiä, vaikka ei niin hymyilyttäiskään. Lapsesta asti vaan kasvanu sihen että kulissit pidetään pystyssä ja sen takia mua ei osata ottaa tosissaan.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme