miksi eri tavalla uskovia on niin vaikeaa sietää?
miksi jotkin asiat, esim tarot luetaan pahaksi?
Eikö ole hyvä, että ihmisillä on vaihtoehtoja, joista etsiä totuutta?
Kommentit (14)
jotka julistavat tai käännyttävät.
miksi ei ihminen saisi itse valita kun heti joku alkaa kirkumaan?
ap
Onneksi Suomi on aika vapaa maa ja jokainen voi uskoa, mihin haluaa. Muita ei kuitenkaan saa vahingoittaa. Pitäisin myös lasten käännyttämistä hyvin epäeettisenä.
saa mun pointsit.
kuule otapa selvää,ääripäät riehuu sielläki,ne tappaa kristittyjä.ota selvää
mutta ihmettelisin hieman. Eipä silti, ihmettelen myös jumaliin uskovien ihmisten ajatusmaailmaa. Eikä haittaa, vaikka joku ihmettelisi minun ajatuksiani :)
saa mun pointsit.
kuule otapa selvää,ääripäät riehuu sielläki,ne tappaa kristittyjä.ota selvää
En menis ihan sanomaan, ettei buddhalaisuuden nimissä olis koskaan tapettu ketään, mutten kyllä tähänkään väitteeseen usko ollenkaan.
miksi ihminen ei vain voisi saada tätä elämää ja lakata sen jälkeen olemasta. Sielujenvaelluskin tuntuu järkevämmältä kuin jokin jumaluus.
mua ei ärsytä noin lähtökohtaisesti, ehkä siksi että olen agnostikko. fanaattiset ja tuputtajat ärsyttävät, oli kyse sitten uskonnosta, politiikasta, ruokavaliosta tai mistä tahansa.
missä buddhalaiset tappaa kristittyjä!
miksi ei ihminen saisi itse valita kun heti joku alkaa kirkumaan?
ap
ja yhteisöjen ulkopuolella mutta samalla aluella elävät yksilöt koetaan "uhkina". Yhteisön identiteetti perustuu jaetulle käsiteparille "me vs. muut". Siitä johtuu ryhmien suorittama painostus ja uhkailu jäseniä ja ulkopuolisia kohtaan. Yhteisöt yrittävät kasvaa ja säilyä.
Vai oletteko kuulleet uskonnoista, joilla on vain 1 kannattaja? Ihmiset ovat sosiaalisia eläimiä ja omaa uskoa "vahvistetaan" tiedolla siitä, että on muitakin, jotka uskovat samalla tavalla. Muuten usko menettäisi merkityksensä.
Jaa,meidän kristitty porukka,joka on ns.fundamentalistiseksi järjestöksi ulkopuolelta käsin tuomittu on oikeasti oikein suvaitsevaista:kaikki saa pitää omat mielipiteensä eikä toista väkisin käännytetä.Kuitenkaan ei luovuta omasta uskosta sen takia,että haluttais miellyttää muita.
Esim. meitäkin on naispappeuden vastustajia ja puolustajia eikä tästä aiheesta kinastella tai tuomita toisten näkemyksiä.Ja ulospäin eriuskoisille varmasti ollaan myös ystävällisiä.Ollaan valmiita keskustelemaan uskon asioista,mutta jätetään ihmiset rauhaan eikä tyrkytetä.