Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi eri tavalla uskovia on niin vaikeaa sietää?

Vierailija
23.04.2011 |

miksi jotkin asiat, esim tarot luetaan pahaksi?

Eikö ole hyvä, että ihmisillä on vaihtoehtoja, joista etsiä totuutta?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi jotkin asiat, esim tarot luetaan pahaksi? Eikö ole hyvä, että ihmisillä on vaihtoehtoja, joista etsiä totuutta?

Vierailija
2/14 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka julistavat tai käännyttävät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ei ihminen saisi itse valita kun heti joku alkaa kirkumaan?

ap

Vierailija
4/14 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi Suomi on aika vapaa maa ja jokainen voi uskoa, mihin haluaa. Muita ei kuitenkaan saa vahingoittaa. Pitäisin myös lasten käännyttämistä hyvin epäeettisenä.

Vierailija
5/14 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa mun pointsit.

Vierailija
6/14 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joopa joo.

Vierailija
7/14 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa mun pointsit.

kuule otapa selvää,ääripäät riehuu sielläki,ne tappaa kristittyjä.ota selvää

Vierailija
8/14 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ihmettelisin hieman. Eipä silti, ihmettelen myös jumaliin uskovien ihmisten ajatusmaailmaa. Eikä haittaa, vaikka joku ihmettelisi minun ajatuksiani :)

Vierailija
9/14 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa mun pointsit.

kuule otapa selvää,ääripäät riehuu sielläki,ne tappaa kristittyjä.ota selvää

En menis ihan sanomaan, ettei buddhalaisuuden nimissä olis koskaan tapettu ketään, mutten kyllä tähänkään väitteeseen usko ollenkaan.

Vierailija
10/14 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ihminen ei vain voisi saada tätä elämää ja lakata sen jälkeen olemasta. Sielujenvaelluskin tuntuu järkevämmältä kuin jokin jumaluus.

Vierailija
11/14 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua ei ärsytä noin lähtökohtaisesti, ehkä siksi että olen agnostikko. fanaattiset ja tuputtajat ärsyttävät, oli kyse sitten uskonnosta, politiikasta, ruokavaliosta tai mistä tahansa.

Vierailija
12/14 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä buddhalaiset tappaa kristittyjä!

Vierailija
13/14 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ei ihminen saisi itse valita kun heti joku alkaa kirkumaan?

ap

ja yhteisöjen ulkopuolella mutta samalla aluella elävät yksilöt koetaan "uhkina". Yhteisön identiteetti perustuu jaetulle käsiteparille "me vs. muut". Siitä johtuu ryhmien suorittama painostus ja uhkailu jäseniä ja ulkopuolisia kohtaan. Yhteisöt yrittävät kasvaa ja säilyä.

Vai oletteko kuulleet uskonnoista, joilla on vain 1 kannattaja? Ihmiset ovat sosiaalisia eläimiä ja omaa uskoa "vahvistetaan" tiedolla siitä, että on muitakin, jotka uskovat samalla tavalla. Muuten usko menettäisi merkityksensä.

Vierailija
14/14 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa,meidän kristitty porukka,joka on ns.fundamentalistiseksi järjestöksi ulkopuolelta käsin tuomittu on oikeasti oikein suvaitsevaista:kaikki saa pitää omat mielipiteensä eikä toista väkisin käännytetä.Kuitenkaan ei luovuta omasta uskosta sen takia,että haluttais miellyttää muita.

Esim. meitäkin on naispappeuden vastustajia ja puolustajia eikä tästä aiheesta kinastella tai tuomita toisten näkemyksiä.Ja ulospäin eriuskoisille varmasti ollaan myös ystävällisiä.Ollaan valmiita keskustelemaan uskon asioista,mutta jätetään ihmiset rauhaan eikä tyrkytetä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän