No kaikki jeesus intoilijat, mitä mieltä siitä
että 4 lasta on hukkunut vähänajan sisällä? Tuleeko nyt uskikset apuun kertomaan mikä kaikella oli tarkoitus?
Kommentit (54)
Nämä väitteesi lepäävät tyhjän päällä ja ovat taikauskoisen mielenrakenteen tuotosta.
Jokainen lapsensa menettänyt on kovan ahdistuksen pauloissa. Uskovainen väki tietää, että se on juuri oikea aika iskeä kiinni.
Jumala loi ihmiselle vapaantahdon. Siksi ihminen toimii miten itse haluaa tai kuten houkutukset häntä johdattavat tai joskus myös Jumala. Jumalalla ei ole syytä ppuutua jokaiseen pahaan asiaan, koska se kumoaisi vapaatahdon luomisen miellekkyyden.
Kun Jumala sulkee oven, hän avaa ikkunan.
Raamatussa lukee, että Jumala on luonut ihmiselle vapaantahdon (kohtaa en muista, koska en ole riittävän "taikauskoinen").
Eikö omastakin mielestäsi ole aika hölmö antaa ensin toiselle vapaatahto ja sitten kuitenkin vaikuttaa jokaiseen päätökseen? Sama, kun sanoisi lapselle saat leikkiä millä tahansa leulla, paitsi et tolla, tolla tolla etkä tällä, niin et oikeastaan sun pitää leikkiä vaan tällä jonka mä päätän. Eli ei olisi mielekästä sanoa et saa leikkiä millä tahansa.
Jos kaipaat perustelua, sille että Jumala avaa jokaista ovea kohti ikkunan, niin se on vanha sananlasku ja niit ei tietääkseni ole tarvetta perustella. En osaa muuta perustelua sille sano, kuin oma kokemus ja positiivinen elämän asenne.
Vanhemmilla vastuu ei Jumalalla. Ihmisellä vapaatahto, voi tehdä mitä haluaa. Turha mennä nurkan taakse ja huudella sieltä syytöksiä Jumalan suuntaan. Ihmisten aikaansaannosta kaikki paha maailmassa.
Katso asiaa lapsen näkökulmasta: miksi jumala ei pelastanut häntä väittämältäsi vanhempien välinpitämättömyydeltä (itse en siis väitä heitä välinpitämättömiksi kylläkään)?
Mitä pahaa lapset olivat tehneet, jotta hukkuivat?
kun kansa haluisi kruunata hänet kuninkaakseen ja pakeni paikalta.
Hän pyysi myös seuraajiaan rukoilemaan "tulkoon sinun valtakuntasi".
Hän sanoi myös ennen taivaaseen paluutaan että "tämän maailman jumala on tulossa eikä hänellä ole valtaa minuun".
Saatanan vei hänen korkealle vuorelle ja esitti että "jos teet minulle palvontateon niin annan sinulle koko tämän koko maailman koska MINUN KÄSIINI SE ON ANNETTU".
Saatanan esittämä väittämä siitä pystyykö ihminen hallitsemaan maailmaa ilman jumalan apua, on vielä loppuun saattamatta ja loppuratkaisu on vielä näkemättä.. ennen sitä maailmassa hallitsee kaos, sodat, nälänhätä, epätasa-arvoisuus, saastuminen ym.
Ihminen on kykenemätön saamaan aikaan esim. pysyvää rauhaa, taikka tuomaan oikeudenmukaisuutta kaikille ihmisille.
Se asia lienee jo nähtävissä.
Ehkä heidän elämänsä tarkoitus oli kuolla nuorina. Nyt he saavat olla ikuisesti onnellisia taivaan valtakunnassa.
Jeesus/ Jumala ei ole Supermies, joka pelastaa ihmisiä katastrofeilta. Jumala on ennalta määrännyt ihmisen kohtalon.
Mitä pahaa lapset olivat tehneet, jotta hukkuivat? Ehkä heidän elämänsä tarkoitus oli kuolla nuorina. Nyt he saavat olla ikuisesti onnellisia taivaan valtakunnassa. Jeesus/ Jumala ei ole Supermies, joka pelastaa ihmisiä katastrofeilta. Jumala on ennalta määrännyt ihmisen kohtalon.
enemmänkin idän uskonnoista poimittuja. Ihmisen on helpompaa hyväksyä kohtalo jos uskoo että kaikki on määrätty.
Raamattu ei kuitenkaan tälläistä opetusta tue.
Sen mukaan ihmisellä on vapaa tahto ja määrämisoikeus mitä tulee itseensä.
Mutta vastuusta se ei ihmistä vapauta.
Eikä Jumala riistää pieniä lapsia vanhemmiltaan siksi että hän tarvitsee juuri tämän lapsen sinne taivaaseen (eikö siellä ole niitä jo ennestään?)
Pieniä lapsia kuolee sitä paitti tässä maailmassa joka päivä, niitä tapetaan ja näännytetään eikä sitä saa aikaan Jumala vaan ihminen itse... yhdessä Saatanan hallitseman maailman kanssa.
-se tätä edellinen, olinko 47?
Jumala on ennalta määrännyt
- lapsen hirtettäväksi leirintäalueella
- lapsen hyväksikäytettäväksi lestadiolaisessa lahkossa
- lapsen kuolemaan natsien keskitysleirillä
- lapsen hukkumaan virtaavaan jokeen
- lapsen kuolemaan äitinsä kohtuun
- lapsen joutumaan kiusatuksi koulussa
- lapsen kuolmaan isänsä tappamana
Aika kenkku Jumala, sanon minä.
Ehkä heidän elämänsä tarkoitus oli kuolla nuorina. Nyt he saavat olla ikuisesti onnellisia taivaan valtakunnassa.
Jeesus/ Jumala ei ole Supermies, joka pelastaa ihmisiä katastrofeilta. Jumala on ennalta määrännyt ihmisen kohtalon.
Jumala on ennalta määrännyt - lapsen hirtettäväksi leirintäalueella - lapsen hyväksikäytettäväksi lestadiolaisessa lahkossa - lapsen kuolemaan natsien keskitysleirillä - lapsen hukkumaan virtaavaan jokeen - lapsen kuolemaan äitinsä kohtuun - lapsen joutumaan kiusatuksi koulussa - lapsen kuolmaan isänsä tappamana Aika kenkku Jumala, sanon minä.
Mitä pahaa lapset olivat tehneet, jotta hukkuivat? Ehkä heidän elämänsä tarkoitus oli kuolla nuorina. Nyt he saavat olla ikuisesti onnellisia taivaan valtakunnassa. Jeesus/ Jumala ei ole Supermies, joka pelastaa ihmisiä katastrofeilta. Jumala on ennalta määrännyt ihmisen kohtalon.
Monet uskonnot uskovat näin koska heillä ei ole jumalan tuntemusta eikä edes halua etsiä sitä.
He haluavat uskoa siihen mikä tuntuu kaikista helpoimmalta.. elikää he ajattelevat että kaikki on ennalta määrättyä eikä vastutta omistakaan teoista tarvitse ottaa.
mikähän se on?
Johonkihan mielipiteensa kannattaa aina perustaa.
Pelkkä "mutu" ei anna vastauksia.
49.
Niisä esim. ei kehoteta väkivaltaan.
ovat varmasti ihan hyviä ajatuksiltaan .. periaatteessa. Nehän ovat ihmisten laatimia ja niitä rikotaan jatkuvasti.
Ne eivät myöskään vastaa kysymykseen miksi vääryyttä tapahtuu maailmassa, eivätkä lohduta esim. vanhempia jotka ovat menettäneet lapsensa.
49.
Missäs kohtaa siellä käsketäänkään murskata vauvojen päät kallioon?
Jumala loi ihmiselle vapaantahdon. Siksi ihminen toimii miten itse haluaa tai kuten houkutukset häntä johdattavat tai joskus myös Jumala. Jumalalla ei ole syytä ppuutua jokaiseen pahaan asiaan, koska se kumoaisi vapaatahdon luomisen miellekkyyden.
Kun Jumala sulkee oven, hän avaa ikkunan.