Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raumalla on käynnissä isot etsinnät jokeen pudonneen pikkupojan löytämiseksi.

Vierailija
23.04.2011 |

Jokeen pudonnutta pikkupoikaa etsitään Raumalla

Lauantai 23.4.2011 klo 13.15

Viisivuotias poika putosi virtaan puoli yhdeltä, palomestari kertoi.

Pelastuslaitos sukeltajineen, rajavartiolaitoksen helikopteri ja monet vapaaehtoiset etsivät poikaa.

STT

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vesistöjen äärellä isompiakin lapsia on syytä valvoa. Ja heille tulee kertoa tarkalleen mitkä asiat ovat vaarallisia. Itse aikanani vaaransin oman henkeni kaverien kanssa lähtemällä kumirenkaalla uimaan ja voin sanoa, että jos ei olisi vahtijat nähneet tapahtumia, niin minua ja kaveriani ei enää olisi. Sen verran kovassa tuulessa yritimme uida rengasta kiinni. Viime hetkellä ja väsyneinä meidät noukittiin vedestä.

12 vuotias on aivan lapsi ja kokematon. Eikä lapset ymmärrä, että heidän uimataitonsa ei riitä useimmiten kuin aivan rannalla pulikoimiseen tyynellä säällä ja valvonnan alla. Sitä varten siellä uimaloissakin niitä vahteja on. Aikuinenkin voi hukkua vaikka rantaan, jos suonta alkaa vetämään jalasta.

Todellakin ihmisten pitäisi tajuta, että vesien äärellä lapsia ei saa päästää leikkimään, jos ovat menossa uimaan tai rannassa on jäätä. Kiellot ei aina riitä. Lapset ei myöskään näe aina vaaraa tilanteissa, joissa aikuinen sen tunnistaa. Esimerkiksi kumiveneelläkin voi joutua pahaan pulaan kovalla tuulella.

Vierailija
22/25 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihastuttaa oikein tällaiset jutut! Tietenkään ei meistä kukaan tiedä mitä tässäkin tapauksessa on tapahtunut, mutta voisi kyllä sanoa, että MIKSI NE VANHEMMAT EI VAHDI LAPSIAAN?!? Tuntuu, että joka päivä nyt joku lapsi tippuu veteen, miksi???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

:((((

Vierailija
24/25 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vesistöjen äärellä isompiakin lapsia on syytä valvoa. Ja heille tulee kertoa tarkalleen mitkä asiat ovat vaarallisia. Itse aikanani vaaransin oman henkeni kaverien kanssa lähtemällä kumirenkaalla uimaan ja voin sanoa, että jos ei olisi vahtijat nähneet tapahtumia, niin minua ja kaveriani ei enää olisi. Sen verran kovassa tuulessa yritimme uida rengasta kiinni. Viime hetkellä ja väsyneinä meidät noukittiin vedestä.

12 vuotias on aivan lapsi ja kokematon. Eikä lapset ymmärrä, että heidän uimataitonsa ei riitä useimmiten kuin aivan rannalla pulikoimiseen tyynellä säällä ja valvonnan alla. Sitä varten siellä uimaloissakin niitä vahteja on. Aikuinenkin voi hukkua vaikka rantaan, jos suonta alkaa vetämään jalasta.

Todellakin ihmisten pitäisi tajuta, että vesien äärellä lapsia ei saa päästää leikkimään, jos ovat menossa uimaan tai rannassa on jäätä. Kiellot ei aina riitä. Lapset ei myöskään näe aina vaaraa tilanteissa, joissa aikuinen sen tunnistaa. Esimerkiksi kumiveneelläkin voi joutua pahaan pulaan kovalla tuulella.

lapsia ja aikuisiakin pitäisi muistuttaa, että varsinkin huonot uimarit uivat aina kohtuumatalalla ja rannan suuntaisesti. Ja uitpa missä tahansa, sameassa tai kirkkaassa vedessä, ainakin jos on syvää, jos suonta alkaa vetämään tai väsymys tulee tai sydänkohtaus tai mitä ikinä ja henkilö alkaa vajoamaan veden alle, ei ole sanottu, että viiden metrin päässä oleva kaveri enää löytää hukkavan ystävänsä veden alta. Jos ei osaa sukeltaa silmät auki, menettää suuntavaiston, hätääntyy, niin kaveri voi hukkua aivan silmien alle.

Vierailija
25/25 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden lapseni menettäneenä ahdistaa kaikki lasten kuolemat muutenkin... Mulla on jäljellä 5poikaa ja 1 tyttö. Menehtynyt lapseni oli poika. Omat pojat on ikäluokkaa 8-14 ja tyttö 4. Pelkään heidän puolestaan aivan hirveesti paljon muutenkin, tuntuu toisinaan että estän elämästä. En vaan kestäis menettää enää toista lasta, yhdenkin lapsen kuolemassa oli aivan liikaa vaikka hänen kuolema ei mitenkään ollutkaan estettävissä. Syytin silti itseäni hänen kuolemastaan, en tajuu miten olisin selvinnyt jos kyseessä olisi ollut tapaturma ja olisin itse ehkä pystynyt estämään tapahtuneen.

Loppuelämän helvetti vanhemmille / läheisille ja se kuka lapsesta on ollut vastuussa tapaturma ajankohtana, ei varmasti koskaan pääse tapahtuneesta yli.