Sinä, joka sanot ettet voisi ottaa vammaista lasta vastaan.
Kommentit (35)
Ja (etenkin kehitysmaissa) hylättyjä (tai tapettuja) vammaisia lapsia jos se Jumala kerran tietää kuka taakat jaksaa kantaa?
sanoisin, että Jumala antaa meidän kannettavaksi sen, mihin pystymme ja mihin meidät on tarkoitettu.
Jos joku pitää vammaisen lapsen, kuten kuuluu, hän kasvaa henkisesti ja hengellisesti uudeksi ihmiseksi ja saa elämäänsä paljon enemmän kuin olisi ikinä pyytänytkään. Vaikka pahalta kuulostaa, se on totta!
jotkin vammat diagnosoidaan vasta myöhemmin.
Eihän kaikkia vammoja pysty näkemään sikiöseulonnoissa.
Samoin voit vammautua itse tai puolisosi? Entäs sitten? Kestätkö itseäsi vammaisena? Entä puolisoasi?
Kuulet odottavasti down lasta. Hankkiudut aborttiin ja tulet hetikohta uudelleen raskaaksi. Syntynyt lapsi onkin paljon vaikeammin vammainen kuin se down olisi ollut. Siinä sitten mietit, että olisiko sittenkin pitänyt ottaa vastaan se ensimmäinen. Elämä on yllätyksiä täynnä.
että lapsi on vammainen, niin tekisin abortin, koska silloin on vielä valinnan mahdollisuus.
Mutta jos vammaisuus selviäisi lapsen synnyttyä, niin silloin ei olisi muuta mahdollisuutta kuin sopeutua.
Samoin jos lapsi vammautuisi myöhemmin, niin olisi vain sopeuduttava. Yhtä rakas se lapsi olisi kuin ennen vammautumistakin.
Kahdessa jälkimmäisessä tapauksessa ei ole valinnanvaraa, vaan pelkästään yksi mahdollisuus, sopeutua.
Jokainen pystyy ottamaan vastaan ja hoitamaan vammaisen lapsen, kun se tilanne eteen tulee. On hyvin harvinaista, että vanhemmat jättävät lapsen suoraan synnäriltä toisten hoiviin. Sellaistakin olen kyllä nähnyt ja se on hyvin surullista.
Kuulet odottavasti down lasta. Hankkiudut aborttiin ja tulet hetikohta uudelleen raskaaksi. Syntynyt lapsi onkin paljon vaikeammin vammainen kuin se down olisi ollut. Siinä sitten mietit, että olisiko sittenkin pitänyt ottaa vastaan se ensimmäinen. Elämä on yllätyksiä täynnä.
sanoisin, että Jumala antaa meidän kannettavaksi sen, mihin pystymme ja mihin meidät on tarkoitettu.
Jos joku pitää vammaisen lapsen, kuten kuuluu, hän kasvaa henkisesti ja hengellisesti uudeksi ihmiseksi ja saa elämäänsä paljon enemmän kuin olisi ikinä pyytänytkään. Vaikka pahalta kuulostaa, se on totta!
Kertoisitko?
sanoisin, että Jumala antaa meidän kannettavaksi sen, mihin pystymme ja mihin meidät on tarkoitettu. Jos joku pitää vammaisen lapsen, kuten kuuluu, hän kasvaa henkisesti ja hengellisesti uudeksi ihmiseksi ja saa elämäänsä paljon enemmän kuin olisi ikinä pyytänytkään. Vaikka pahalta kuulostaa, se on totta!
Jos emme saa enempää kuin jaksamme kantaa, niin kerropa miksi maamme on täynnä loppuunpalaneita ihmisiä? En koe kasvaneeni uudeksi ihmiseksi, kyllä mä olen yhtä keskeneräinen ennenkuin tämän lapseni syntymää. Joitakin asioita ehkä näen eri tavalla, joissakin asioissa toimin eri tavalla kuin ennen. Perusluonteeni ja arvoni ovat kuitenkin pysyneet samoina. Olen saanut vammaisen lapsen jälkeen kaksi tervettä lasta ja molemmilta kävin seuloissa. Vammainen lapsi vie niin paljon enemmän energiaa et koin että en toista samanlaista olisi enää jaksanut hoitaa niin hyvin kuin pitäisi. Kaikki kolme ovat rakkaita. Olen onnellinen että olen saanut syntyä heidän äidiksi : )
mutta en minä tahallani elämääni paskaksi pistä, jos on jokin vara valita.
että Miksi Jumala antaa viattoman lapsen syntyä pereheeseen, jossa häntä kidutetaan, laiminlyödäään, pahoinpidellään jne.?
Kertoisitko?
jos on mahdollista välttää vakavasti vammaisen lapsen tuleminen, yritän välttää. Jos ei, niin sitten yritän sopeutua.
Sama kuin monissa muissa vastoinkäymisissä elämässä.