Miten 10vee pääsee vapaapalokuntaan?
Löysin palokuntaan.fi -sivuilta kuntamme palopäällikön sähköpostiosoitteen ja puhelinnumeron. Hänellekö suoraan soitetaan, kun ei näytä vpk:lla olevan mitään omaa järjestäjää tms.
En tiedä itse aiheesta mitään, lasta kiinnostaisi.
Kommentit (5)
ja tuli vastaukseksi myös tuo meidän paikallinen vpk eikä muuta yhteystietoa kuin palopäällikkö. Taidan laittaa hänelle sitten sähköpostia :)
monessa vpk:ssa halutaan nuoria! itsekin olin nuorena (nyt en ole tosin ole palomies ;) )
Monesta nuoresta kasvaa palomiehiä vpk:hon isona. Nuoret pääsee avustamaan moneen asiaan "isompien" mukaan. Nyt en tiedä mikä on rajana lähtöihin, aikoinaan oli 16v, voi olla muuttunut 18:sta.
Pienellä paikkakunnalla tuntu "hurjalta" kun tuli hälytys niin melkein kaikki palomiehet oli 20 miehiä, mutta alansa osaajia! nuoresta asti ollut mukana.
Hyvä harrastus, laita ihmeessä poika mukaan jos vain haluaa. Osaavat varmasti kantaa vastuuta nuoresta asti, kun ovat toiminnassa mukana. Mietitpäs että hälytyksiä tulee laidasta laitaan ja nuoret miehet ovat ensimmäisenä paikalla auttamassa tilateessa kuin tilanteessa, moni tavallinen ihminen kokee turvallisuutta kun palomiehet saapuvat vaikka monet ovatkin mukana ihan vapaa ajalla ja saattavat lähteä hälylle "äidin helmoista"
viestiä vaan palopäällikölle.
Jonkin paikkakuntasi VPK:lisen ja kysyt häneltä ti sitten nuorisokouluttajalta suoraan
monessa vpk:ssa halutaan nuoria! itsekin olin nuorena (nyt en ole tosin ole palomies ;) ) Monesta nuoresta kasvaa palomiehiä vpk:hon isona. Nuoret pääsee avustamaan moneen asiaan "isompien" mukaan. Nyt en tiedä mikä on rajana lähtöihin, aikoinaan oli 16v, voi olla muuttunut 18:sta. Pienellä paikkakunnalla tuntu "hurjalta" kun tuli hälytys niin melkein kaikki palomiehet oli 20 miehiä, mutta alansa osaajia! nuoresta asti ollut mukana. Hyvä harrastus, laita ihmeessä poika mukaan jos vain haluaa. Osaavat varmasti kantaa vastuuta nuoresta asti, kun ovat toiminnassa mukana. Mietitpäs että hälytyksiä tulee laidasta laitaan ja nuoret miehet ovat ensimmäisenä paikalla auttamassa tilateessa kuin tilanteessa, moni tavallinen ihminen kokee turvallisuutta kun palomiehet saapuvat vaikka monet ovatkin mukana ihan vapaa ajalla ja saattavat lähteä hälylle "äidin helmoista" viestiä vaan palopäällikölle.
Hui, uskallanko mä vauvaani moisiin haasteisiin päästääkään *vitsi vitsi*
ap
Varsinaisesti palopäällikölle ei kuulu VPK:n nuoriso-osastojen toiminta, mutta hän kyllä varmasti tietää oikean henkilön, johon ottaa yhteyttä.
Käytännössä VPK:n päällikkö olisi paras, jollei ole tietoa nuorisotoimintaa vetävästä henkilöstä. Mutta jollet muita yhteystietoja löydä, laita vaikka sähköpostia palopäällikölle.