Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ÄO:ni oli nettitestin mukaan 156. Yliopistossa minua on kohdeltu niin tökerösti, etten todennäköisesti koskaan

Vierailija
27.10.2005 |

pysty tekemään työtä. Ja vaikka pystyisin, en haluaisi.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kuten tarkasti ketjun lukemalla huomaat, en luota pelkän verkkotestin tulkseen, vaan perustelen väitteeni ihan oikeillakin testeillä.

Kuulostaa kyllä vähän omituiselle tuo sinun älykkyystestien esiintuomisjärjestyksesi. Itse olen käynyt Mensan järjestämässä älykkyystestissä, enkä sen jälkeen kyllä edes tällaisella palstalla mainitsisi ennemmin verkkotestin tulosta kuin valvotusta virallisesta älykkyystestistä saatua tulosta. Sen verran on noita verkkotestejä tullut tehtyä, että niissä on kyllä hajontaa suuntaan jos toiseenkin, eikä kaikissa edes kerrota mitä keskihajontaa niissä käytetään.

Vierailija
22/43 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä paitsi virkamiesasemassa ei voi tehdä päätöksiä fiilisten tai naamarajojen perusteella, vaan asiallisten asioiden perusteella. Toivottavasti ymmärrät ja toteutat oikeudenmukaisia periaatteita työssäsi!!!

t. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

opiskelenkin AMK:ssa :P

Vierailija
24/43 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänhän sen parhaiten tietäisi, kuka hänen työtään olisi paras jatkamaan. Ohjaajani ei kuitenkaan halunnut antaa mua kellekään toisellekaan ohjattavaksi (?).

t. ap

Vierailija
25/43 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mitä puhuin asenteestasi: tarkoitan tyyliä " minä minä minä minä, minä tiedän, minä olen oikeassa, minulla painavammat syyt etc."

ja mitä ihmettä valitat graduohjaajasta: juurihan kirjoitit, että hän olisi ottanut työsi vastaan! Tiedätkö laisinkaan sitä, että monissa tapauksissa graduohjaus on juuri tuota, tiedän omasta yliopistostani useita oppiaineita, joissa gradunohjaus on juuri tuota. Ikävä kyllä, toki olisi ihanaa, jos se ohjaus olisi todellista ohjausta, mutta aika harvoin näin on.

Ja ohjaajasi tapa ei miellytä niin hanki uusi. Se, etteivät muut ole tutkineet juuri sitä mitä itse tutkit, ei tarkoita sitä, että olisivat epäpäteviä tai huonoja ohjaamaan graduasi. Ja usein opiskelijoilla on _hieman_ liian suuret ajatukset ja luulot omasta tutkimuksestaan.

Vierailija
26/43 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt olla aina niin ystävällinen kuin olen osannut.

t. ap

Vierailija
27/43 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta luulis että tuntuis vähän hienommalta olla 157Äo:n omaava :/

Vierailija
28/43 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että korostin syideni painavuutta oli reaktio siihen, kun epäilit, etteivät syyni olisi olleet riittävän vakkavia, jotta minut olisi päästetty muille järjestettyyn ekstratenttiin: " ekstratenttejä järjestetään joskus, painavista syistä. Ja ne on sovittava kyseisen opettajan kanssa henkilökohtaisesti. Sillä perusteella, että joku muukin on saanut ekstratentin niin sitä ei saa. Mitkä olivat muiden ekstratenttijöiden syyt, mikä sinun syysi? Voisiko olla, ettei syysi ollut tarpeeksi painava (verrattuna muihin)?"

Ja kuten sanoin, ohjaajan tarkoitus on ohjata. On aika hankala kirjoittaa tieteellisesti, jos siihen ei saa minkäänlaista opetusta tai ohjausta. Siitähän laitokset rahaakin saavat. Tai rahat tulevat tehdyistä tutkimuksista ja lopputöistä, mutta siihen kuuluu ohjausvastuu.

t. ap

Vierailija
29/43 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole asiallista jättää alaisiaan edes mainitsematta. On mielestäni myös epäkohteliasta, että tekee uhanalaiseksi toisen ihmisen kuukausien kovan työn.

t. ap

Vierailija
30/43 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei ole asiallista jättää alaisiaan edes mainitsematta. On mielestäni myös epäkohteliasta, että tekee uhanalaiseksi toisen ihmisen kuukausien kovan työn.

t. ap

Vierailija
31/43 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että yliopistoilla ei mene kovin hyvin Suomessa.

Esimiehistähän riippuu paljolti koko organissaation toimivuus. He jos ketkä ovat " tilivelvollisia" alaisilleen siinä mielessä, että heistä riippuu heidän johtamiensa projektien toimivuus.

t. ap

Vierailija
32/43 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tämä aivan kun hakkaisi päätään seinään.

Joko olet provo (vieläpä hyvä sellainen), tai sitten elät " minä minä" -maassa.

Hyvää jatkoa, menen nukkumaan

Vierailija
33/43 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin keskustella ja argumentoida. Olisi hyvä tietä, mikä oli mielestänne mollaamista!

Kyllä opiskelijat ovat siinä mielessä henkilökunnan alaisia, että henkilökunnan jäsenet ottavat vastaan ja tarkastavat tentit ja kirjalliset työt. Heillä on myös mahdollisuus kieltää tenttiin osallistuminen tai jopa venyttää kirjallisen työn palautusta siten, että valmistuminen myöhästyy.

t. ap

Vierailija
34/43 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan toki tuollaisiakin opettajia. Ikävä kyllä opettajina on myös luonnehäiriöisiä ja entisiä koulukiusaajia, jotka jatkavat vanhaa tapaansa nykyisessäkin asemassaan.

t. ap

Vierailija
35/43 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin kysymyksen 60:lle.

t. ap

Vierailija
36/43 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin houkutellaan useampia tilaamaan maksullinen todistus tai maksullinen " oikea" testi.

Ainoa testi, joka kertoo totuuden älykkyysosamäärästäsi, on mensan virallinen testi, jota ei netissä tehdä.

Älykkyys ei myöskään pelkästään riitä. On kestettävä tosielämää, ja sitä sinä et näy kestävän kovin hyvin. Olet ehkä saanut epäreilua kohtelua, jos nyt sitä ettei sulle järjestetä ylimääräistä tenttiä, voi pitää epäreiluna. Miksi tarvitset ylimääräisen tentin, jos kerran olet niin älykäs?

Voisit hyvin totutella jo nyt siihen, että elämä ei ole reilua ja paskaakin tulee niskaan. Sitä se työelämä on myös.

Vierailija
37/43 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap ois muka maailman top 1%:ssa älykkyyden puolesta ja tehnyt myös virallisia testejä, mutta perustelee älykkyysosamääräänsä nettitestillä? Se mua häiritsee tässä ketjussa. :D Mä oon ihan virallisesti mitattuna saavuttanut äo:n 135, nettitesteissä heruu paljon isompiakin tuloksia.

Potku ap:lle persuksiin ja ottais itteään niskasta kiinni ja lopettas ton marinan! Perkele! :D

Vierailija
38/43 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:n ohjaajahan on ilmoittanut, että ottaa työn vastaan, ei vain ehdi auttaa prosessin aikana.

Miksei ap mene keskustelemaan gradustaan jonkun muun kanssa? On hyvin yleistä, että gradua luetetutaan muillakin kun sillä virallisella graduohjaajalla (vaikka ihan eri laitoksella) - tämä toki vaatii sen, että kyseinen henkilö haluaa auttaa.

Suuri osa graduntekijöistä puurtaa yksin ja ohjaus on mitä on (<-- ikävä tosiasia). On toki laitoksiakin, missä graduohjaus hoidetaan hyvin, jopa loistavasti. Siksi jotkut etsivätkin lisäksi ns. epävirallisen ohjaajan joko omalta laitokseltaan tai toiselta laitokselta, eli henkilön joka suostuu lukemaan gradua, keskustelemaan siitä.

Ja ap, ei se gradu nyt kuitenkaan ole mitään uskomattoman syvää tieteellistä tutkimusta, hyvin harva gradu esim. ylittää julkaisukynnyksen. Eikä gradussa ole tarkoituskaan tehdä uraauurtavaa tieteellistä tutkimusta - jo sitä haluaa (ja on siihen ylipäänsä resursseja niin voi jatkaa lisuriin, väikkäriin). Jokaisella graduntekijällä _pitäisi_ olla jo kokemusta tieteellisestä kirjoittamisesta, kuuluuhan opintoihin esseitä, proseminaareja, seminaareja, joissa sitä prosessia ohjataan ja opetetaan. Ei graduohjauksen tarkoitus ole opastaa tieteelliseen kirjoittamiseen (graduvaiheessa oletetaan, että opiskelija hallitsee jo tämän, koska on vuosikausia opiskellut ja asiaa ohjauksessa harjoitellut).

Vierailija
39/43 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Suuri osa graduntekijöistä puurtaa yksin ja ohjaus on mitä on (<-- ikävä tosiasia). On toki laitoksiakin, missä graduohjaus hoidetaan hyvin, jopa loistavasti. Siksi jotkut etsivätkin lisäksi ns. epävirallisen ohjaajan joko omalta laitokseltaan tai toiselta laitokselta, eli henkilön joka suostuu lukemaan gradua, keskustelemaan siitä.

Jos näkisit proffien työsuunnitelmasta, miten vähän tunteja ohjaukseen on osoitettu, saattaisit ymmärtää ajoittaisen heikon tason. Usein henkilöt, jotka ottavat jonkun epäviralliseen ohjaukseen, käyttävät ohjaukseen tunteja, jotka ovat sitten pois muusta (tutkimuksesta, opetuksen suunnittelusta, omalta perheeltä). Toisaalta muilla kuin proffilla saattaa olla enemmän vapaita neuvontatunteja käytössään, kun virallisina neuvonta-aikoina opiskelijoita ei käy. On hyvä, että tällaiset resurssit tulevat käyttöön.

Kaikki työtehtävät on kuitenkin kirjattu tarkasti työsuunnitelmaan, jonka seurannasta jokainen on itse vastuussa. Valitettavasti hallintoasiat vievät yhä suuremman siivun työajasta melkein jokaisessa työntekijäryhmässä. Hallintotyöhön kuluva aika on aina pois jostakin muusta tehtävästä, yleensä tutkimuksesta ja opiskeijoilta.

Vierailija
40/43 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olenkin tyhmempi.minua on nimittäin" koulu" kiusattu AMK:ssa opiskellessani niin paljon että on todella vaikeaa mennä edes koulurakennukseen sisälle.aamut aiheuttavat minulle pahoinvointia,itkukohtauksia,käsien hikoamista,sydän hakkaa.yksikään saman vuosikurssin oppilaista ei tervehdi minua(vaikka itse tervehdin heitä),kukaan ei suostu tekemään ryhmätöitä kanssani joten joudun itse tekemään 4 ihmisen työn.kun esitän työni niin minulle naureskellaan,puhutaan päälle ja arvostellaan mm.sanomalla:" en mä ois noilla sun hiuksilla kehdannut lähtä ees kotoa" miten sä viittiit olla siellä luokan edessä!" opettajat vain sanovat että tälläinen kuuluu myös normaaliin työelämään,ettei kukaan voi koskaan pitää minusta koska minussa" on jotain outoa,ei osaa selittää" .kunpa joku osaisi selittää niin itsensä voisi ehkä muuttaa.

kertokaa te täydelliset mitä pitää tehdä että saa inhimillistä kohtelua?