Hyvä ihme sentään, HBL ihan toisissaan väittää, että Ahvenanmaa uhkaa erota Suomesta
ja liittyä Ruotsiin persujen vuoksi. Ei voi muuta kuin sanoa, että tervemenoa vaan!
Mitä ihmettä ahvenien elämään vaikuttaa se, opiskellaanko mantereella pakkoruotsia vai ei? Eihän heilläkään ole pakkosuomea!
http://www.hbl.fi/text/inrikes/2011/4/22/w62402.php
Kommentit (23)
Myydään Ahvenanmaa eniten tarjoavalle. Myös vaihtotarjous esim. Karjalaan ja Petsamoon huomioidaan.
ilmaiseksi vaan hyvään hintaan myydään Ruotsille. Niin paljon ovat ahveniset kupanneet Suomelta rahaa, että jokin korvaus menetyksistä tulee saada - jos ei muuten niin myymällä koko paska eniten tarjoavalle. Vaihtokauppa Venäjän kanssa; Karjala meille, Ahvenanmaa Venäläisille olisi sekin erittäin hyvä vaihtoehto. Venäjä saisi sillanpääaseman Suomen ja Ruotsin välille sukellusveneitään varten, Suomi saisi arvokkaat Karjalan metsät ja unelmien Äänisen aallot. Nyt päättäjille järki käteen ja neuvottelut käyntiin, tätä tilaisuutta ei saa missata!
niin Ahvenanmaahan saattaa suuttua ja erota (hui kamala)! Vetipä sanansa pian takaisian, kun palaute olikin sellaista, että tervemenoa vaan! :)
hämäräksi verokeinottelumaaksi kuten nää jotkut karibian saaret.
Kysyn tätä ihan vilpittömästi! Maksamme sinne tukaisia, heidän nuorensa ei käy armeijaa, suomea eivät siellä puhu jne. mitä me maakunnalta saamme? Itse en edes miellä Ahvenanmaata Suomeksi, vaan itse asiassa enemmän Ruotsiksi. Joten minun puolestani saa liittyä Ruotsiin :)
Kysyn tätä ihan vilpittömästi! Maksamme sinne tukaisia, heidän nuorensa ei käy armeijaa, suomea eivät siellä puhu jne. mitä me maakunnalta saamme? Itse en edes miellä Ahvenanmaata Suomeksi, vaan itse asiassa enemmän Ruotsiksi. Joten minun puolestani saa liittyä Ruotsiin :)
Suomalaiset eivät saa edes ostaa tontteja sieltä! Kaikkialta muualta EU:sta voidaan ja jopa joiltain alueilta Venäjää kyllä onnistuu.
Ahvenanmaan liittäminen Ruotsiin.
ja liittyä Ruotsiin persujen vuoksi. Ei voi muuta kuin sanoa, että tervemenoa vaan!
Mitä ihmettä ahvenien elämään vaikuttaa se, opiskellaanko mantereella pakkoruotsia vai ei? Eihän heilläkään ole pakkosuomea!
<a href="http://www.hbl.fi/text/inrikes/2011/4/22/w62402.php" alt="http://www.hbl.fi/text/inrikes/2011/4/22/w62402.php">http://www.hbl.fi/text/inrikes/2011/4/22/w62402.php</a>
Ovat tosin jo kauemmin halunneet myos ihan itsenaistya omaksi lilliputtivaltioksi ja veroparatiisiksi. Onnistuvat halutessaan.
Ruotsiin liittyminen, se on mielenkiintoinen ajatus. Ihankohan onnistunee tuosta vain?
Otti lujille heille se Kansainliiton paatos joskus 1918 liittaa heidat tahtonsa vastaisesti Suomeen. Eivat ole ilmeisesti unohtaneet... ;)
Silloin olisivat kelvanneet Ruotsille, mutta mitenkohan nykypaivana? Onko Ruotsilta kysytty?
Nettosaaja Ahvenanmaa Suomen kaikista maakunnista nostaa suhteessa suurimmat tuet.
Rikkaalle maakunnalle erinomainen suoritus!;)
Suomalaiset eivät saa edes ostaa tontteja sieltä! Kaikkialta muualta EU:sta voidaan ja jopa joiltain alueilta Venäjää kyllä onnistuu.
Eli rotuerotteluahan tuo on, ei muuta. Kaikki muut taitavat saada ostaa tontteja Ahvenanmaalta. Miksei asiaan puututtu, kun nostivat kuitenkin samaan aikaan maksimituet Suomelta?
vaikka asukkaita on yhteensä alle 30000.
Ilmeisesti ei ole tarvetta byrokratian vähentämiselle, kun mantereelta tulee tukirahaa riittävästi?
Onko perustuslain mukaista, että suomenkielinen ei voi ostaa tonttia Ahvenanmaalta?
Sikailijoita.
joilla ei ole minkäänlaisia kielellisiä oikeuksia.
Huom: Mantereella on saman verran eli 5% ruotsinkielisiä.
Ahvenanmaalla on 16 kuntaa, asukkaita on yhteensä alle 30000.
Ilmeisesti ei ole tarvetta byrokratian vähentämiselle, kun mantereelta tulee tukirahaa riittävästi?
Keskustelun aika on siis tullut, ahvenanmaalaisten sanelu ei taida onnistua jatkossa noin vain.
Sen vuoksi melu ja melske alkakoon. Vai miten perustellaan tuokin Hoplailu.
Kajahtanutta porukkaa, vaikka taitaa Suomenkin kiltteys olla ollut ihan omaa luokkaansa noiden kuppareiden kanssa.
Ei ruotsinkielinenkään mannersuomalainen voi ostaa tonttia Ahvenanmaalta tuosta vaan.
Tuo oikeus tulee ruotsinkielentaitoisille suomalaisille kun on asunut ja työskennellyt vähintään viisi vuotta Ahvenanmaalla.
Onko perustuslain mukaista, että suomenkielinen ei voi ostaa tonttia Ahvenanmaalta?
Sikailijoita.
Eihän Suomi tuosta mitään ole hyötynyt. Maksaa joka vuosi tuonne tukiaisia kylläkin. Moukkiahan noi ahvenanmaalaiset on.
Ja HBL itse ihan helvetin epäisänmaallinen sylttytehdas, syöttää ruotsalaisille järkyttäviä valheita jotka tyhmät ruotsalaiset tietenkin nielevät. Mutta mitäs hurreilta voisi muuta odottaa kuin epäisänmaallista käytöstä. Ehkä heidät kaikki voisi laivata Ruotsiin pois täältä kun on niin vaikeaa