Onko sinun lapsellasi silmälasit?
Lapseni sai silmälasireseptin.
Hän on kymmenen vuotta, ja hyvin urheilullinen poika.
Suositteko jotain liikettä? Millaisia asioita kannattaa huomioida laseja hankkiessa?
Kiitos tuhannesti vastauksesta jo valmiiksi.
Kommentit (6)
on ollut lasit 1,5 v ikäisestä. Aluksi piti olla ne käyrät korvien takana, mutta nyt ihan normilasit, pysyy kyllä päässä vaikka vauhtia on (as, adhd) :) Huomioitava istuvuus, varsinkin jos karsastukseen tai jos erilliset luku-osat. Me ollaan hommattu laseja niin instrusta kuin specsaveriltakin, specillä musta ihania kehyksiä lapsille :)
Hyvin on kestänyt vaikka oltiin varmoja, että joudutaan teippailee niitä kokoajan :D
-Antakaa pojan itse vaikuttaa siihen minkä näköiset silmälasit hankitte. Jos hän itse tykkää kehyksestä, on niiden käyttökin mieluisampaa
-Kierrelkää muutamia liikkeitä läpi jotta saatte enemmän vaihtoehtoja
-Kuunnelkaa mitä liikkeiden optikoilla/myyjillä on sanottavana kehyksen istuvuudesta. Liikkuvaisella lapsella on tärkeää että kehys istuu hyvin eikä vain "sinne päin"
-Jossain vaiheessa kannattaa miettiä piilolinssien mahdollisuutta, esimerkiksi kertakäyttölinssejä treenejä varten. Mutta piilareita varten lapsen käsi-silmä-kordinaatio pitää olla kehittynyt niin että osaa itse käsitellä linssejä sekä pitää osata itse vasta piilareille sopivasta hygieniatasosta.
miettiminen kannata siirtää ainakin 5 vuoden päähän!
sai jo 3 vuotiaana on urheillut koko ikänsä, suosittelen ihan instrua. Sieltä me ollaan kaikki lasit ostettu hänelle.