Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei hel*etti! Ette usko minkä puhelun äsken sain!

Vierailija
21.04.2011 |

PRKL!

Meillä kaksi pientä lasta ja unet vähissä muutenkin, mutta isäni soitti klo 23 kun olin jo sängyssä. Iso asuntolaina, kaksi autolainaa ja normaalit lapsiperheen kulut, joten rahaa ei todellakaan ole ylimääräistä.

Hän soitti ja vaati minua maksamaan veljeni tilille 200 e. Välittömästi. Hän on kuulemma monta kertaa maksanut ja ei muka mene perille. Ja nyt minun pitää maksaa.

Veljeni on naimisissa oleva työssä käyvä ihminen, ei lapsia, ei lainoja. Ja nyt jossain matkoilla. Isäni huusi ja karjui minulle että nyt maksat sille. Sanoin että meillä ei liikoja rahoja ole ja miksi ihmeessä meidän pitää rahoittaa aikuisen hyvin toimeen tulevan ihmisen elämää. Hän suuttui ja karjui että nyt sinä maksat etkä kysele.

Kysyin että miksi hän maksaa veljelleni koko ajan rahaa mutta meille ei koskaan. Hän raivosi ja huusi että siitä ei ole kysymys eikä se kuulu minulle. Sanoin että meillä ei ole ylimääräistä rahaa. Hän karjui että NYT MAKSAT ja olet hiljaa.

Sanoin hyvää yötä ja laitoin luurin kiinni. Maksoin rahat. Olo on todella omituinen.

Meidän pitäisi mennä sinne sunnuntaina syömään. Meidän perhe ei mene sinne. Ei todellakaan.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerroit että teillä "iso asuntolaina, kaksi autolainaa", niin oli muuten meilläkin.

Saanko kysyä missä pankissa? Meillä kun oli Nordeassa, ja vannoin kiveen etten ikinä vaihda pankkia, otimme OP:ssa uuden lainan. Asuntolaina oli nimi, mutta molemmat autot se laina piti sisällään, eli ei maksettu korkoja autoista, vain asuntolainasta.

Vielä saatiin 8 tonnia rakennusrahaa, + 400 vähenpää maksettavaa kuukaudessa. Ok, lainaa joudutaan maksaa vuoden kauemmin..

Käy kysymässä vaihtoehtoja. : )

nehän haluaa tarkan summan asuntolainasta? vai oletko ottanut 80 luvulla lainaa? ja paljonko lainaa otitte ja paljonko tuloja yhteensä?

en ole ap..

Vierailija
22/39 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joutuiko veli vankilaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina ollut isän tyttö, äiti ei ollut lapsuudessa läheinen. Kun aloin 18v iässä seurustella nykyisen itseäni vanhemman miehen kanssa oli se isälleni kova pala. Yhtenä iltana hän oli tulossa hakemaan minua kotiin tuoreen poikaystävän kluota, oli vihainen ja järkyttynyt siitä että mulla yleensä oli itseäni vanhempi miesystävä. Hän tuli mua vastaan omalla autollaan sivutiellä, otti kaulastani kiinni ja painoi vasten auon istuinsa ja sanoi että "toivottavasti oli viimeinen kerta kun makaat yöllä (oli ilta) miesten sängyssä" Mä ajoin järkyttyneenä kotiin ja päätin lähteä kotoa seuraavana päivänä.

Iltapäivällä koulun jälkeen isä tuli pyytämään multa anteeksi ja toivoi etten sylkisi hänen haudalleen vaikka oli tehnyt virheen.

Mun isä ei ole koskaan korottanut ääntä mulle, ei koskaan ole satuttanut mua. Siksi tuo tilanne oli tosi järkyttävä!

Mä uskon että teilläkin on siellä joku kumma juttu takana, ja se että nyt sitä murehdit ei asiaa selvitä.Kyllä se siitä :) Sinä olet upea nainen!

Vierailija
24/39 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuitko tosiaan veljesi kanssa raha-asiasta?

Olen itse yllättäen kokenut veljeni peliriippuvuuden ja vaikka pääsi siitä irti, niin minä muistan sen pitkään. Ja se tosiaan tuli ihan puun takaa eikä äitimme vieläkään taida tietää asiasta. Ei tosiaan näkynyt päälle päin.

Vierailija
25/39 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina ollut isän tyttö, äiti ei ollut lapsuudessa läheinen. Kun aloin 18v iässä seurustella nykyisen itseäni vanhemman miehen kanssa oli se isälleni kova pala. Yhtenä iltana hän oli tulossa hakemaan minua kotiin tuoreen poikaystävän kluota, oli vihainen ja järkyttynyt siitä että mulla yleensä oli itseäni vanhempi miesystävä. Hän tuli mua vastaan omalla autollaan sivutiellä, otti kaulastani kiinni ja painoi vasten auon istuinsa ja sanoi että "toivottavasti oli viimeinen kerta kun makaat yöllä (oli ilta) miesten sängyssä" Mä ajoin järkyttyneenä kotiin ja päätin lähteä kotoa seuraavana päivänä.

Iltapäivällä koulun jälkeen isä tuli pyytämään multa anteeksi ja toivoi etten sylkisi hänen haudalleen vaikka oli tehnyt virheen.

Mun isä ei ole koskaan korottanut ääntä mulle, ei koskaan ole satuttanut mua. Siksi tuo tilanne oli tosi järkyttävä!

Mä uskon että teilläkin on siellä joku kumma juttu takana, ja se että nyt sitä murehdit ei asiaa selvitä.Kyllä se siitä :) Sinä olet upea nainen!

Mä en tiedä miten tällaista voi tapahtua, en todellakaan. Nyt mä vain itkeä pillitän täällä kuin mikäkin lapsi.

En tiedä mitä teen jatkossa, olemme hyvin tiiviisti tekemisissä. Juuri nyt tuntuu että haluan jättää kaiken tekemisen heidän kanssaan.

Jotain kummaa tuolla taustalla on, todellakin. Ei tässä ole mitään järkeä.

Nyt on pakko mennä nukkumaan, vauva herättää ihan kohta. Kiitos teille kaikille kun sain jutella.

ap

Vierailija
26/39 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ihan millaista vaan tietenkin, onhan se jo todettu.

No sinuna en olisi maksanut. En olisi myöskään kuunnellut painostusta mihinkään maksamisiin. Olisin lopettanut tuon tasoisen puhelun.

Enkä TODELLAKAAN tuhlaisi sunnuntaita ruokailemiseen henkilöiden kanssa, jotka käyttäytyvät noin ala-arvoisesti. Vaadi parempaa!

Vierailija
27/39 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai soittaa veljelle? Tai äidille, jos hän on mitenkään tekemisissä edellisten kanssa? Pyydä nyt joltain selitys moiseen käytökseen ja rahan tarpeeseen.

Mä en olis kyllä laittanut kenellekään mitään rahaa tuolla tyylillä. Enkä kyllä lainaisi muutenkaan kenellekään noin paljoa ilman, että on henki tai lapsen ruoka tms. kyseessä.

Mä en tiedä miten tällaista voi tapahtua, en todellakaan. Nyt mä vain itkeä pillitän täällä kuin mikäkin lapsi.

En tiedä mitä teen jatkossa, olemme hyvin tiiviisti tekemisissä. Juuri nyt tuntuu että haluan jättää kaiken tekemisen heidän kanssaan.

Nyt on pakko mennä nukkumaan, vauva herättää ihan kohta. Kiitos teille kaikille kun sain jutella.

ap

Vierailija
28/39 |
22.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis jos veljellä ei ole mitään hätää, niin kuulostaa että isäsi oli joko juonut, tai sitten hän on harhaluuloinen, dementti tms? Vanhuksille voi tulla ihme harhaluuloja ja pelkoja. Onko isällä ollut mitään muuta oiretta?

Vierailija
29/39 |
22.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Mäkin olen jo lähempänä 40v kuin 30v, silti isä on tärkeä. Nämä äkkipikaiset kommentit eivät ymmärrä koko tilannetta, älä huoli, asia selviää!

t, edellinen

Vierailija
30/39 |
22.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olosi helpottaa kyllä. Tämä oli hyvä asia. Sait sanotuksi jotain, jota et olisi ehkä muuten saanut sanotuksi. Epäreilu kohtelu sisarusten välillä.

Tiedän tuon tunteen, kn oma vanhempi huutaa ja karjuu puhelimessa, eikä kunnioita lastaan kuten muita ihmisiä kunnioitetaan. Se tuntuu todella pahalle. Ja yritän kiinnittää huomiota siihen, että en vain määrää ja karju lapsilleni, vaan yritän kohdella heitä kuin olisivat keitä tahansa ihmisiä.Siis yritän puhhua heille kohteliaasti ja arvostavasti, kuten muillekin ihmisille, enkä siten kuten omille lapsille...(äh, en tiedä ymmärsikö kukaan)

Vierailija
31/39 |
22.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

menen nyt nukkumaan" ja luuri kiinni.

Mitään en makselis jos en tietäis mistä on kyse. Oli siihen varaa tai ei.

Vierailija
32/39 |
22.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko isäsi sekaisin? Vanha..

PRKL!

Meillä kaksi pientä lasta ja unet vähissä muutenkin, mutta isäni soitti klo 23 kun olin jo sängyssä. Iso asuntolaina, kaksi autolainaa ja normaalit lapsiperheen kulut, joten rahaa ei todellakaan ole ylimääräistä.

Hän soitti ja vaati minua maksamaan veljeni tilille 200 e. Välittömästi. Hän on kuulemma monta kertaa maksanut ja ei muka mene perille. Ja nyt minun pitää maksaa.

Veljeni on naimisissa oleva työssä käyvä ihminen, ei lapsia, ei lainoja. Ja nyt jossain matkoilla. Isäni huusi ja karjui minulle että nyt maksat sille. Sanoin että meillä ei liikoja rahoja ole ja miksi ihmeessä meidän pitää rahoittaa aikuisen hyvin toimeen tulevan ihmisen elämää. Hän suuttui ja karjui että nyt sinä maksat etkä kysele.

Kysyin että miksi hän maksaa veljelleni koko ajan rahaa mutta meille ei koskaan. Hän raivosi ja huusi että siitä ei ole kysymys eikä se kuulu minulle. Sanoin että meillä ei ole ylimääräistä rahaa. Hän karjui että NYT MAKSAT ja olet hiljaa.

Sanoin hyvää yötä ja laitoin luurin kiinni. Maksoin rahat. Olo on todella omituinen.

Meidän pitäisi mennä sinne sunnuntaina syömään. Meidän perhe ei mene sinne. Ei todellakaan.

Vierailija
33/39 |
22.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sanoin hyvää yötä ja laitoin luurin kiinni. Maksoin rahat. Olo on todella omituinen."

No on kyllä syytäkin olla omituinen olo! Jos sinä ihan tosissasi keskellä yötä alat maksaa veljellesi jotain isäsi vaatimuksesta, niin on vähintään outoa.

Minusta se on niin outoa, että sinun kannattaisi heti ensi tiistaina mennä maistraattiin ja pyytää itsellesi vapaaehtoista edunvalvontaa, että et ihan pelkkää pöljyyttäsi menisi maksamaan veljellesi mitä tahansa.

Vierailija
34/39 |
22.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko veli lainaillut isälle (joka ehkä juopottelee ja pelaa tms.) rahaa ja nyt jostain syystä vaatinut maksamaan velkoja takaisin pikavauhtia (koska itse tarvitsee rahaa tai koska on suuttunut tms.)?

Ehkä tilanne onkin juuri päinvastainen kuin miltä vaikuttaa; isä ei annakaan rahaa sille (oletettavasti) vauraammalle sisarukselle, vaan lainailee häneltä ja makselee ajoittain takaisin.

Vierailija
35/39 |
22.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko asia selvinnyt?

Vierailija
36/39 |
22.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekana tuli mieleen, että veli on joutunut johonkin vakavaan pulaan ja rahaa on PAKKO saada. Mutta eikös ne mene perille vasta seuraavana pankkipäivänä vai olenko väärässä?

Kerro nyt ihmeessä ap mikä tää homma oli?

Vierailija
37/39 |
22.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eikös ne mene perille vasta seuraavana pankkipäivänä vai olenko väärässä?

Saman pankin sisällä menevät heti. Eri pankkien välillä kestää jopa parikin pankkipäivää.

Kyllä minä olisin sen 200 euroa maksanut, mutta olettaisin että saisin sen sunnuntain tapaamisessa takaisin, jos ei jo aiemmin maksettaisi tililleni.

Menisin myös tapaamiseen, jotta saisi selityksen moiselle käytökselle.

Kiinnostaisi kyllä tietää miten tämä jatkuu.

Vierailija
38/39 |
22.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerroit että teillä "iso asuntolaina, kaksi autolainaa", niin oli muuten meilläkin. Saanko kysyä missä pankissa? Meillä kun oli Nordeassa, ja vannoin kiveen etten ikinä vaihda pankkia, otimme OP:ssa uuden lainan. Asuntolaina oli nimi, mutta molemmat autot se laina piti sisällään, eli ei maksettu korkoja autoista, vain asuntolainasta. Vielä saatiin 8 tonnia rakennusrahaa, + 400 vähenpää maksettavaa kuukaudessa. Ok, lainaa joudutaan maksaa vuoden kauemmin.. Käy kysymässä vaihtoehtoja. : )

nehän haluaa tarkan summan asuntolainasta? vai oletko ottanut 80 luvulla lainaa? ja paljonko lainaa otitte ja paljonko tuloja yhteensä? en ole ap..

Me vaihdettiin kanssa pankkia ja autolainat sisällytettiin asuntolainaan. Ja ihan pankin ehdotus.

Ja muuten mistä se pankki tietäis paljonko sull aon omia rahoja laittaa asuntoon jos et kerro? Sähän vaan haet tiettyä summaa asunotlainaa tietynsummaiseen asuntoon. Ei kaikki ota koko asunnon hintaa lainana. 5

Vierailija
39/39 |
22.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tässä on vahva provoepäily.