Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Höh mikä teidän biologian tietämys on, kun luulette että kukot ja puput munii?

Vierailija
21.04.2011 |

Mä oon ihan tyrmistynyt!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikääkin jo rutkasti :)

Vierailija
2/11 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

noilla on alkuperäisen juhlan kanssa? Häpeällistä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh mikä teidän biologian tietämys on, kun luulette että kukot ja puput munii? Mä oon ihan tyrmistynyt!

*loukkaantuu*

Vierailija
4/11 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsiäiskukko munii ja pääsiäinen on kaikkea muuta kuin uskonnollinen juhla. Olkoon miten häpeällistä tahansa :-D.

Vierailija
5/11 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nimittäin edes halua kuvitella sellaista äitiä (tai isää), joka ei tämän vertaa osaa olla leikkisä ja mennä mukaan lapsen maailmaan ja mielikuvitukseen.

Edelliselle kommentoisin, vaikka uskovainen olenkin, että tiedätkö, mikä tuo "alkuperäinen juhla" on? Ei ainakaan meidän kristillinen pääsiäisemme. Kulttuureihin kuuluu se, että ne yhdistelevät osia eri traditioista ja vaikuttavat toistensa juhlatapoihin. Siinä ei paljon jeesustelu vaikuta.

Vierailija
6/11 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

munivia transvestiitin näköisiä dinosauruksia =D

Vierailija
7/11 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sitten on alkuperäinen juhla?

Esim. joulua pidetään kristillisenä juhlana mutta jouluun on yhdistynyt piirteitä roomalaisten juhlasta, suomalaisesta kekristä ja jopa pakanallisen ajan talvipäivänseisauksen juhlasta.

Pääsiäiseen taas on yhdistelty tapoja muinaisesta keväänjuhlasta (kevätpäiväntasaus) ja tietysti pääsiäistä viettävät esim. juutalaisetkin mutta aivan eri syistä kuin kristityt.

Niin että mitähän alkuperäistä juhlaa nyt tarkoitat?

Vierailija
8/11 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh mikä teidän biologian tietämys on, kun luulette että kukot ja puput munii? Mä oon ihan tyrmistynyt!

*loukkaantuu*

Vierailija
9/11 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin parempi, kuin sun possessiivi-suffiksien käyttösi..

Vierailija
10/11 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsiäinen on jouluakin tärkeämpi juhla. Muna edustaa uutta syntymää, ja pääsiäisenä tapahtui ihmeistä suurin. Silloin voi kukkokin munia.

Vierailija
11/11 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä kanoilla/kukoilla että pupuilla on tietysti se tavanomainenkin lisääntymistapa, mutta harva tietää niiden toisesta tavasta. Aina keväisin tulee esiin niiden loismuotoinen lisääntyminen: kukot ja puput munivat suklaamunia, ja tekvät ne ihmisille houkuttelevimmiksi koristelemalla ne taidokkaasti kirkkailla väreillä. Ihmiset syövät suklaamunia, ja saavat sisäänsä loismatoja. Loismadot tunkeutuvat verenkiertoon ja ensimmäiset oireet on havaittavissa Vapun tienoilla. Loismadot päätyvät verenkierron kautta aivoihin ja saavat ihmiset himoamaan tavallista enemmän alkoholia ja hakeutumaan aurinkoon. Yleensä oireet laantuvat ilmojen viiletessä. Se mitä hyötyä tästä on loiselle, kukoille ja pupuille, on vielä epäselvää.

t. pseudotieteen tohtori