Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulevan lapsen sukupuoleen vaikuttaminen lääketieteellisesti

Vierailija
21.04.2011 |

Jos Suomessa olisi ns. Family Balancing-klinikoita (kuten Jenkeissä), joissa tarjottaisiin siittiöiden erottelu-menetelmällä mahdollisuus vaikuttaa tulevan lapsen sukupuoleen niin käyttäisitkö ko. klinikan palveluja? Asiakkaaksi pääsee siis sellaiset perheet, joilla on jo useampi lapsi samaa sukupuolta ja haluaisivat vielä yhden lapsen vastakkaista sukupuolta. Menetelmä ei ole mitenkään varma eli siinä vain parannetaan mahdollisuutta saada joko tyttö tai poika.

Luin jotain vanhaa Tiede-lehden artikkelia, jossa lääkärit väittivät ettei Suomessa sellaisia palveluja edes tarvita, koska täällä niiden kysyntä olisi olematonta. Mistä lääkärit voivat niin päätellä? Luulen, että on aika paljon perheitä olemassa, jossa on lapset samaa sukupuolta ja toivottaisiin vielä sitä toista sukupuolta. En pidä mitenkään tuomittavana jos sellaisessa tapauksessa haettasiin asiaan lääketieteellistä apua. Kyllähän täälläkin palstalla harva se mamma ilmoittaa, että yritetään tyttöä tai poikaa ajoittamalla yhdyntä tiettyyn ajankohtaan ovikseen nähden. Ja jos jotain muita keinoja olisi kotikäytössä niin en yhtään epäile etteikö sellaisiakin käytettäisi.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi USA, miksei Pietari kelpaa? Tulisihan se paljon halvemmaksi matkustaa tuohon lähelle.

[/quote]

Olemme asuneet Usa:ssa, joten se tuntuu kotoisemmalta. Lisäksi pelkään kielimuuria. Puhumme erinomaista englantia, mutta jos toisenkaan osapuolen äidinkieli ei ole englanti, niin tuleeko kaikki asiat sanotuksi oikein? Ehkä turha huoli, mutta mietityttää silti.

Vierailija
22/33 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi USA, miksei Pietari kelpaa? Tulisihan se paljon halvemmaksi matkustaa tuohon lähelle.

Olemme asuneet Usa:ssa, joten se tuntuu kotoisemmalta. Lisäksi pelkään kielimuuria. Puhumme erinomaista englantia, mutta jos toisenkaan osapuolen äidinkieli ei ole englanti, niin tuleeko kaikki asiat sanotuksi oikein? Ehkä turha huoli, mutta mietityttää silti.

Oletko selvittänyt USA:n hoitojen hintoja? Voisin kuvitella, että siellä hinnat vielä Venäjää korkeammat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä olisi voinut kuvitellakaan meneväni ko. kliniikan asiakkaaksi, vaikka olisi ollut ilmainen. Kyllä nuo elämän ja kuoleman kysymykset ovat käsissä suuremmissa, kuin meidän ihmisten. Jokaisesta vauvasta, jonka olemme saaneet elävänä syliin saakka, olemme olleet ikikiitollisia ja lisäbonuksena vauvat ovat olleet myös terveitä.

Vierailija
24/33 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä olisi voinut kuvitellakaan meneväni ko. kliniikan asiakkaaksi, vaikka olisi ollut ilmainen. Kyllä nuo elämän ja kuoleman kysymykset ovat käsissä suuremmissa, kuin meidän ihmisten. Jokaisesta vauvasta, jonka olemme saaneet elävänä syliin saakka, olemme olleet ikikiitollisia ja lisäbonuksena vauvat ovat olleet myös terveitä.

Tarkoittaako tämä sitä ettet hyväksy esim. lapsettomuushoitoja? Meillä kun on kummatkin tytöt tehty IVF:n avulla niin on kyllä karissu tuollaiset käsitykset "korkeammasta voimasta". Ihan lääkärin käsissä ne jutut meillä on ja tuurista osittain kiinni. Jos olisimme lähteneet herran haltuun- tyylillä tähän niin olisimme lapsettomia edelleen. Jos seuraavan IVF:n kohdalla valittaisiin samalla myös sukupuoli niin eipä tuo tilannetta enää niin kummoisemmaksi muuttaisi. Jos lapset olisi meillä tehty luomusti tyyliin ekasta kierrosta tärppäsi niin ehkä sitten ajattelisin eri tavalla ja voisin ajatella lähinnä jotain oviksen ja yhdynnän ajankohtaan liittyvää kikkailua.

Kannattaa muistaa, että kaikilla on niin erilaiset lähtökohdat lapsen saamiseen. Ei niitä tilanteita voi verrata keskenään, eikä tuomita muita. Jokainen taplaa tavallaan ja hoitaa elämänsä niinkuin parhaaksi taitaa.

Vierailija
25/33 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tytär ja kolme poikaa. En haluaisi ainakaan julkisilla varoilla tällaista palvelua myöskään muille paitsi jos jokin sairaus vaatisi sitä. (Siis toista sukupuolta olevilla lapsilla erittäin vakava geneettinen sairausriski erittäin suuri9.

No helppohan se on sun sanoa, kun on kumpaakin sukupuolta jo ennestään! Ja eihän noita hoitoja julkisin varoin tarjotakaan vaan omalla rahalla voi palveluita ostaa. Jokainen tekee rahoillaan mitä lystää, mitä se sinua liikuttaa?!

Vierailija
26/33 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos rehellisiä ja anonyymeja ollaan niin voin minä sanoa, että meillä on kaksi tyttöä ja toivotaan perheeseen myös poikaa. jos kolmas ei olisi poika vaan kolmas tyttö niin kyllä minä neljättä suunnitellessa ottaisin yhteyttä tuollaiseen paikkaan. että saisi suuremman mahdollisuuden siihen poikaan. ettei tarvitsisi "tehdä" kymmentä lasta...

kyllä minä olen kiinalaista kalenteria katsellut milloin kannattaa yrittää jos haluan pojan. mutta en tiedä miten luotettava se on. ei kai kovin. tytöistä se piti kyllä paikkansa!

Vierailija
27/33 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi tyttöä ja kovasti toivoisin vielä yhtä lasta - poikaa. Tytöt ovat ihania ja maailman tärkeimpiä meille, mutta jostain syystä minulla on sellainen pojan kaipuu, että oksat pois. Kaikkea ei voi saada elämässä, tiedän sen, mutta myönnän että jos tuollainen klinikka löytyisi Suomesta niin luultavasti sen asiakkaaksi hakeutuisin. Olisin ehkä jopa valmis matkustamaan Jenkkeihin asti jos vain ottavat suomalaisia asiakkaita - en tiedä ottavatko. Luomusti kuitenkin on tiedossa, että kahden tytön jälkeen todennäköisempää on kolmas tyttö kuin ensimmäinen poika. Ainakin näin olen jostain lukenut.

Ap

Vierailija
28/33 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille syntyi ensin kaksi tyttöä ja kun odotin kolmatta, toivoin, että se olisi poika. Mikäli olisi ollut tyttö, olisimme yrittäneet vielä kerran, tai kaksi. Maksimissaan 5 lasta oli suunnitteilla. Kolmas lapsi oli kuin olikin poika :) Ihan luomusti tuli mutta kyllä minä sen kiinalaisen kalenterin mukaan katsoin missä kuussa aletaan yrittämään vauvaa. Ja se toimi. Sattumaa tai ei, en tiedä.

Lapsiluku jäi sitten kolmeen.

Vierailija
29/33 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pitkä matka ja hintatasokin tietääkseni suomalaiselle ihan edullinen.

Vierailija
30/33 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnistuu pietarissakin, ja lopputulos on varma. Itse harkitsin joskus, mutta nyt asia on menettänyt merkitystään minulle enkä taida enää haikailla.

Vierailija
31/33 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnistuu pietarissakin, ja lopputulos on varma. Itse harkitsin joskus, mutta nyt asia on menettänyt merkitystään minulle enkä taida enää haikailla.

Onko kellään noista klinikoista lisätietoa? Mitä maksaa ja minkä nimisiä klinikoita?

Vierailija
32/33 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.avapeter.com/en/about/

Ava Peter Pietarissa....

Vierailija
33/33 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tytär ja kolme poikaa. En haluaisi ainakaan julkisilla varoilla tällaista palvelua myöskään muille paitsi jos jokin sairaus vaatisi sitä. (Siis toista sukupuolta olevilla lapsilla erittäin vakava geneettinen sairausriski erittäin suuri9.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän