Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylihysteerinen äiti ihmettelee, miten päiväkoti uskaltaa mennä kevätretkelle järven rantaan?

Vierailija
20.04.2011 |

Viettävät koko päivän leirikeskuksessa järven rannalla, mutta MITEN ne saavat vahdittua, että lapset eivät huku? Ohjelmassa mm. soutelua. Koko pk lähtee, myös alle 3-vuotiaiden ryhmä.

Rauhoitelkaa hysteerikkoa!

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta oma äitini on aina ollut jossain määrin ylisuojeleva, liekö periytyvää. Ja minut on kyllästetty opeilla, joiden mukaan 10cm vesimäärä riittää pikkulapsen hukkumiseen.

...

Pelkääkö ap itse vettä? Tai nämä muut, jotka ovat erittäin huolissaan?

Vierailija
2/21 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kuulostaa aika kamalalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ihmeessä olet laittanut lapsesi päiväkotiin?

Vierailija
4/21 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isommille lapsille on varmasti annettu hyvät ohjeet siitä että ei saa mennä rantaa lähelle. Pienimpiä vahditaan toki extra-tarkkaan. Varmasti ovat suunnitelleet retken niin että on tarpeeksi aikuisia matkassa!

Itse olen käynyt lastenhoitajana pk-ryhmän kanssa usein merenrannassa. Sinne kävellään parijonossa ja kyllä lapset osaavat rannallakin olla yllättävän nätisti. Hoitajat tekevät mm. niin että eväskeksejä saavat vain kiltisti olleet.

Vierailija
5/21 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehesi syy, pura ahdistus ja kiukku häneen...

Vierailija
6/21 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä menevätkö rannalle, maatilalle tai kaupubgibkeskstaan, ei ole mitään väliä, aina onnistun kehittämään kauhuskenaarion siitä mitä voi tapahtua. Koko retkipäivän ajan sydän hyppää kurkkuun aina kun puhelin soi aina olen varma että nyt päikystä soitetaan ja kerrotaan uutiset :( ihan hullua, tiedän, mut näin mun päni toimii :(

Vierailija
7/21 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun poika oli pienenä niiiiiin villi etten olis päästäny..nykyään ylirauhalline köntys =)jätä lapsi kotihoitoon,mummolaan tms.

Vierailija
8/21 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kestä tuota järvijuttua näiden pikkulasten hukkumisuutisten jälkeen. Lapsi ei ole ollut aiemmin pk:n retkellä, on erittäin vilkas taapero.

ap

Sillä menevätkö rannalle, maatilalle tai kaupubgibkeskstaan, ei ole mitään väliä, aina onnistun kehittämään kauhuskenaarion siitä mitä voi tapahtua. Koko retkipäivän ajan sydän hyppää kurkkuun aina kun puhelin soi aina olen varma että nyt päikystä soitetaan ja kerrotaan uutiset :( ihan hullua, tiedän, mut näin mun päni toimii :(

Vierailija
9/21 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka retkeillään lasten kanssa päiväkodissamme joka viikko, en ikimaailmassa lähtisi heidän kanssaan järvenrantaan retkelle.

Vierailija
10/21 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten annat matkaan pelastusliivit jotka ovat lapsella päällä koko päivän kun eivät ole sisällä. Vastuullisten veneilijöidenkin lapset pitää liivejä aina ollessaan rannalla, ellei aikuinen ole kädessä kiinni koko ajan.

Eli mielestäni huolesi ei ole yhtään turha. Lapset karkailevat kyllä ja on aika rohkeaa lähteä rannalle niin, että yhdellä aikuisella on useita pikkunaperoita vahdittavana. Kokemuksesta tiedän, että jo pari uimataidotonta on ihan riittävän iso ja hankala määrä vahtia.

Vierailija
11/21 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä tulisi mieleenkään tollanen retkipaikka. Omani olisi ehkä "kipeänä" retkipäivänä. En päästäisi.

Vierailija
12/21 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa todella vaaralliselta.. ihmeellinen retkivalinta - oletko jutellut asiasta pk:ssa että onko niillä joku extramiehitys tuona päivänä???

Vierailija
13/21 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No todellakin minäkin olisin hysteerinen , jos pieni lapseni lähtisi tuollaiseen paikkaan retkelle enkä itse olisi mukana vahtimassa .

Vierailija
14/21 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

....ja ei lapsen ole pakko lähteä retkelle mukaan, halutessaan voi viettää kotona aikaa vanhempiensa kanssa :)

Vierailija
15/21 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi murehtia retkipäivänä, koska tiedän, että lapsi on yhtä hyvässä turvassa kuin olisi minunkin valvonnassa.

:)

Vierailija
16/21 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soutelu kuulostaa aika kummalliselta mutta ei järven rannalle meneminen automaattisesti tarkoita hengenvaaraa. Niiden aikuisten tehtävä on niitä lapsia valvoa koko ajan ja jos ranta on matala niin voin kuvitella kuinka kivaa lapsista on heitellä kiviä ym. veteen ja läpsytellä siinä rantavedessä. Eli minusta rannan syvyydellä on myöskin merkitystä.

Monilla retkillä, joilla on myös alle 3v mukana, ne naperot vain istuvat tuplarattaissa (tai 4 lapsen "kärryissä"). Ihan oikeasti retki kotieläinpuistoon saattaa tarkoittaa 2,5v lapselle tuntien istumista rattaissa saamatta mennä lähellekään eläimiä... Eli tuskinpa sielläkään retkellä lasten annetaan vapaasti vaellella ihan miten tahansa vaan varmasti mennään tätien tiukan komennon alaisina.

Onko jokin erityinen syy miksi pelkäät retkeä niin kovasti? Etkö luota henkilökuntaan? Jos luotat heihin päiväkodissa niin varmaan he sen ulkopuolella pitävät vielä parempaa huolta lapsestasi. Ja voihan olla, että pienet viettävät päivän muualla kuin siellä rannassa esim. leikkipaikalla tai leirikeskuksen tiloissa. Jos retki sinua noin kovasti huolettaa niin kysy ihmeessä tarkemmin järjestelyistä, joilla lasten turvallisuus taataan. Turvallisuussuunnitelmien pitäisi olla arkipäivää eli yleensä turvallisuuden kannalta olennaiset seikat on valmiiksi mietitty etukäteen.

Vierailija
17/21 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset on ollut jonain vuonna tuollaisella retkellä. Ohjelmassa ei ollut soutelua, mutta kävivät saunassa ja grillasivat makkaraa ym.

Vierailija
18/21 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta useimmat hukkuvat lienevät humalaisia aikuisia.

Lapsi ja vesi ei ole välittömän hukkumisen yhdistelmä. Itse sain kuuden, seitsemän vanhana liikkua rannoilla hyvinkin vapaasti. Pienempänä varmastikaan en samoin. Mutta kyllä päiväkotimme teki retkiä merenrantaan.

Pelkääkö ap itse vettä? Tai nämä muut, jotka ovat erittäin huolissaan?

No niin. Tässä se nähdään, kuinka erilaisia ihmiset ovat. Totta kai lapseni saisi mennä päiväkodin retkelle rantaan, jos moinen olisi ajankohtaista. Mutta minä taas olen pikkumaisen tarkka tulen käsittelystä, eikä tule kuuloonkaa, että teini-ikäinen tyttäreni polttelisi huoneessaan kynttilää. Tiedän hänen olevan huolellinen ja ymmärtävän sen vaarat. Onneksi hän on jo niin iso, että ymmärtää pääasiallisen ongelman olevan minun huoleni, ei se minimaalinen mahdollisuus, että liekki hyppäisi tukevalla alustalla olevasta kynttilästä verhoihin.

Kaiketi ap:lle voisi olla hyväksi keskustella päiväkodin henkilökunnan kanssa siitä, kuinka lasten turvallisuudesta rannassa huolehditaan. Ja varmasti on hyvä kertoa, että ajatus aiheuttaa pelkoa ihan riippumatta päiväkodin henkilökunnan huolellisuudesta ja ammattitaidosta.

Vanhempana ap tietenkin saa päättää lapsensa asiat, mutta jos lapsi kovin odottaa retkeä, niin onhan se kova pettymys, jos sinne ei pääsekään. Suomi on täynnä vesistöjä, ja mietin tässä, että onko tarpeen opettaa lasta pelkäämään vettä. Eikö olisi tärkeämpää opettaa lapset toimimaan oikein veden äärellä. Ja ensimmäinen oppi olisi käydä siellä rannalla ja tutustua siihen, kuinka rannassa toimitaan ja käyttäydytään.

Vierailija
19/21 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lapset olivat pieniä ja kotihoidossa. Ei ollut yksi, eikä kaks kertaa kun lapsi tai pari unohtui lähipuistoon kun lähtivät syömään. Päiväkodin piha oli remontissa, joten ulkoilivat yleisessä puistossa. Liian monta kertaa heiltä unohtui lapsi sinne.

Oman lapsen reissun sain ikävästi estettyä. Ikävä, hysteerinen äiti kun olen. Olivat lähdössä keväällä jäälle retkeilemään, vaikka oli annettu jo varoitus heikoista jäistä. Olisihan se reissu saattanut hyvin mennä, mutta olisi saattanut olla menemättä. Ei olisi paljon lohduttanut jos koko lapsilauma olisi hukkunut jokeen päiväkotihenkilökunnan virhearvion takia. Onneksi jäivät rannalle.

Vierailija
20/21 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajat tekevät mm. niin että eväskeksejä saavat vain kiltisti olleet.

Ruokaa käytetään rangaistuksena. Toivottavasti juttusi ei ole totta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä