Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuvolan terveydenhoitaja varoitti

Vierailija
20.04.2011 |

mm siitä että on pieni keskenmenon riski jos harrastaa lenkkeilyä. Katkarapuja ei kuulemma saisi ollenkaan syödä ja colajuomia ei juoda tippaakaa kun on raskaana. En ole näistä lukenut netissä mitään, enkä kuullut aiemmin. Toki että colajuomia ei niin paljon, mutta hän puhui siitä että niissä on yrttejä mitkä voivat olla pahaksi. Lisäksi että mielummin joisi tavallisia limuja kuin light limuja.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausaikana söin katkarapuja, join litratolkulla light-limsoja ja lenkkeilin.

No, raskaus meni ihan pilalle. Synnytin kaksoset.

Vierailija
2/17 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terkkari minäkin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallinen th sattunut kohdalle.

Lenkkeily on hyvinkin suotavaa alkuraskaudessa niin pitkälle kun hyvältä tuntuu.

Kola juomat ei ole suositeltavia kellekään sikäli, mutta kunhan katsoo millä ne on makeutettu, on makeutusaineita mitkä ei sovi raskausaikana, mutta esim aspartaami on ok.

Katkaravuista en ole kuullut, mutta luulisi hyvin kypsennettyinä olevan ihan ok.

t. th äitiysneuvolasta

Vierailija
4/17 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kokista ei suositella monissa maissa sen kofeiinin vuoksi. Sama koskee sitten kahvia ja teetäkin. Suomessahan kahvikulttuuri on niin voimakas, että täällä on se minimiraja.

Ajattelisin niin, että sekä kokista että kahvia ei pidä juoda ylenmäärin.

Vierailija
5/17 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mm. mäti, brie ja katkikset eivät ole ok! Jossain th:n antamassa lehtisessä tai th:n sanomana näin oli. Jäi itsellä mieleen kun olen noihin ihan himona ; ) Kypsennetyt/kuumennetut katkikset on ok. Tosin kaikkia noita olen kyllä syönyt...loppuraskaus ja terveitä ollaan kaikki?

Vierailija
6/17 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

taalla Englannissa katkaravut ovat kiellettyjen listalla, samoin kuin kaikki ayriaiset

Vierailija
8/17 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

raakojahan ne kuoritut, pakastetut katkaravut EIVÄT ole, vaan kypsinä pakastettuja.

Katkaravuissa kuumentamatta ehkäpä se listeriariski?

Vierailija
9/17 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koirien kanssa oli pakko lenkkeillä ja colaa join ylenmäärin (ei edes heilahtanut sokerirasitus vaikka olen colan suurkuluttaja). Syntyi ihan normaali lapsi. Nyt toinen tulossa ja samat "pahat" tavat kuin edellisessäkin raskaudessa.

Vierailija
10/17 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin olen lenkkeilyt molempien raskauksien aikana koiran kanssa päivittäin. Ja normaalit lapset on syntyneet, itselle ei jäänyt ollenkaan raskauskiloja ja toivuin synnytyksistä nopeasti.

Katkaravut ymmärrän, jos kiellettyjen listalla, samoin cokiksen.

Vierailija
11/17 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mm. mäti, brie ja katkikset eivät ole ok! Jossain th:n antamassa lehtisessä tai th:n sanomana näin oli. Jäi itsellä mieleen kun olen noihin ihan himona ; ) Kypsennetyt/kuumennetut katkikset on ok. Tosin kaikkia noita olen kyllä syönyt...loppuraskaus ja terveitä ollaan kaikki?

kunhan se on tehty pastöroituun maitoon

Vierailija
12/17 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aspartaamilla makeutetut light juomat on ok, eikä mua ainakaa kielletty cokista juomasta, joinkin zeroa koko raskauden ajan. Sokerilimut on ennemminkin pahasta. Söin katkarapuja myös. Vältin kylläkin mätiä, graavi/kylmäsavukaloja, pastöroimattomasta maidosta tehtyjä juustoja, maksaruokia en syö muutenkaan.

Vierailija
13/17 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aspartaamilla makeutetut light juomat on ok, eikä mua ainakaa kielletty cokista juomasta, joinkin zeroa koko raskauden ajan. Sokerilimut on ennemminkin pahasta. Söin katkarapuja myös. Vältin kylläkin mätiä, graavi/kylmäsavukaloja, pastöroimattomasta maidosta tehtyjä juustoja, maksaruokia en syö muutenkaan.

itse en kyllä raskaana ollessa (tai muutenkaan) haluaisi nauttia karsinogeeniksi (=syöpää aiheuttava) luokiteltua ainetta.

Virvoitusjuomista todellakin parhaita ovat ne tavalliset versiot, niissä vähiten lisäaineita ym. Light-tuotteissa on suuret määrät kaikkea ylimääräistä.

Vierailija
14/17 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisällä mikään muu kuin jääkylmä cola light. Huoh, onneksi en tiennyt tuosta silloin...

Vierailija
15/17 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös jossain vaiheessa raskautta pitäisi lopettaa liikunta, jossa syke kohoaa kovin korkeaksi? Mahtoikohan th tarkoittaa sitä? Jotkut taitavat kyllä puhua lenkkeilystä, vaikka kävisivät ihan kävelyllä ja siinähän syke ei toki ole ongelma :)

Makeutusaineiden suhteen minäkin olisin varovaisempi, kaikki eivät tosiaan sovi raskaana oleville.

Vierailija
16/17 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten vaan sen on todettu aiheuttavan syöpää koe eläimissä jos oikein muistan. siis siis ihan nisäkkäillä kuten rotilla.. hm.. en kyllä itse pitäisi sitä missään tapauksessa TURVALLISENA kenellekään ihmiselle. ja sitten ihan perus meijerivoi on niin vaarallista että.. kummalisiä nuo virallisterveelliset suositukset.. niin ja pakasteravut olis tosiaan syytä kiehauttaa raskaana syötäessä.. vai kuinka..? tämän ymmärrän kyllä.. sokeri kohtuullisena määränä siis huomattavasti terveellisempää kuin tuo hervoton aspartaami moskan nauttiminen.. ottakaapa vähän selvää mitä tuosta aineesta nykyisin tiedetään..

Vierailija
17/17 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin hölkkämistä mitä olen harrastanut muutaman vuoden. Th sanoi että kun tulee pieni tärähdys joka askeleelta niin on pieni keskenmenon riski alkuraskaudessa. Itse olen ajatellut että jossain kohtaa maha tulee niin isoksi että ei enää jaksa juosta. Mutta nykyään välillä vaan väsyn nopeammin ja joskus tulee vähän paha olo kun muutenkin on raskauspahoinvointia. Tuolloin olen ottanut rauhallisesti ja kävellyt välillä. Nyt vaan mietin uskaltaako enää ollenkaan juosta kun th sanoi noin...

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi