Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tietääkö joku, miten tämä menee: aloitan syksyllä koulun ja minulla ei ole luottotietoja?

Vierailija
20.04.2011 |

Eli siis joudummeko elämään pelkällä lapsilisällä ja opintotuella, vai saako jostain jotain lisätukea, esim. toimeentulotukea?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä vaan sossun kanssa juttusille...

Vierailija
2/29 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on joku ihan pari hassua satasta... Meidän asunnon vuokra on tonnin luokkaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelianhan on normaalisti otettava opintolaina ja pärjätä sillä, mutta minä en saa sitä, koska luottotietoja ei ole.

Vierailija
4/29 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelianhan on normaalisti otettava opintolaina ja pärjätä sillä, mutta minä en saa sitä, koska luottotietoja ei ole.

Sossu antaa siihen spesiaalitakauksen. Nou problem. Sunlaisia varten ovat olemassa ne takaussäätiöt ja vastaavat.

Vierailija
5/29 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli käytännössä riippuu siitä, saatko sossuvirkailijan vakuutettua vai et. Koita käyttäytyä asiallisesti.

Huomautan kuitenkin että a) jos sulle asumistuki on pari hassua satasta niin niin ne ovat kaikki muutkin tuet. ja b) tonnin vuokraa ette pysty missään tapauksessa enää maksamaan, ellei sun puoliso sit ole töissä ja maksa sitä. Mitkään tuet ei siihen riitä (ja ihan hyvä niin).

Vierailija
6/29 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin voit ehkä saada nostettua opintolainaa

Vierailija
7/29 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli käytännössä riippuu siitä, saatko sossuvirkailijan vakuutettua vai et. Koita käyttäytyä asiallisesti.

Huomautan kuitenkin että a) jos sulle asumistuki on pari hassua satasta niin niin ne ovat kaikki muutkin tuet. ja b) tonnin vuokraa ette pysty missään tapauksessa enää maksamaan, ellei sun puoliso sit ole töissä ja maksa sitä. Mitkään tuet ei siihen riitä (ja ihan hyvä niin).

sun kaltaisiasi varten sen on valtion takaamaa.

Vierailija
8/29 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että en saa mitään muuta asuntoa, koska minulla on edellisestä asunnosta vuokrarästejä. (siksi luottotiedot menneet) Ja olen myöskin yksinhuoltaja.

Vierailija
9/29 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun pankki ei antanut lainaa. Kelan/ Valtion takaaminen ei ole lainapäätös, vaan sen tekee pankki.

Vierailija
10/29 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli samanlainen tilanne, mutta olin tuolloin yh, joten sain toimeentulotukea opintorahan lisäksi, eikä opintolainaa tarvinnut nostaa erityispäätöksillä.

Asumistuki on lapsiperheissä aina normaali asumistuki, ei opiskelijan asumislisä.

Vierailija
11/29 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun puhuin parista hassusta satasesta. minulle on vissi ero kahden satasen ja 600 e välillä... :) Nimittäin yhden aikuisen ja kahden lapsen toimeentulotuki on 600 e. siis se mitä pitää jäädä vuokran jälkeen.

Vierailija
12/29 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsiperheellä asumistuki on aina asumistuki, eikä asumislisä... :D Eli ei sitten tarvitse kauheasti hakea sitä toimeentulotukea... :D ap

Vierailija
13/29 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimeentulotukeen. Pyydä pankin vastaus kirjallisena ja sitten sen kanssa sossuun.

Vierailija
14/29 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että en saa mitään muuta asuntoa, koska minulla on edellisestä asunnosta vuokrarästejä. (siksi luottotiedot menneet) Ja olen myöskin yksinhuoltaja.

Sulla itselläsi ei tietenkään ole siihen osaa eikä arpaa vai?

Ja nyt oletat, että yhteiskunta kustantaa sun oleilun.

:=DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Vierailija
15/29 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole väittänyt, että minulla ei olisi osuutta tilanteeni huonouteen. Olen ollut vakavasti sairas, enkä ole kyennyt hoitamaan asioitani. Nyt olen terve ja minusta on pääasia, että menen nyt jouluun, enkä ole jäämässä kotiin loisimaan. sitten, kun olen opiskellut ammatin, menen töihin.

Vierailija
16/29 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

KOULUUN... :D

Vierailija
17/29 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on joku ihan pari hassua satasta... Meidän asunnon vuokra on tonnin luokkaa...

vaan voit hakea yleistäasumistukea.

Vierailija
18/29 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei enää nykyään saa, jos on luottotiedoissa merkintä. Joskus ennen saattoi saada, koska valtio takaa lainan, mutta nykyään ei onnistu. Eli haet lainaa, saat kielteisen päätöksen, menet päätöksen kanssa sossuun jolloin voit saada toimeentulotukea. Tosin jos sinulla ei ole hyvää syytä opiskelulle, saatat saada pienennettyä toimeentulotukea, sillä olet itse aiheuttanut tilanteesi.

Vierailija
19/29 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on 25 v. yksinhuoltaja? :)

Vierailija
20/29 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei enää nykyään saa, jos on luottotiedoissa merkintä. Joskus ennen saattoi saada, koska valtio takaa lainan, mutta nykyään ei onnistu. Eli haet lainaa, saat kielteisen päätöksen, menet päätöksen kanssa sossuun jolloin voit saada toimeentulotukea. Tosin jos sinulla ei ole hyvää syytä opiskelulle, saatat saada pienennettyä toimeentulotukea, sillä olet itse aiheuttanut tilanteesi.

ja sossu maksoi toimeentulotukea kun toimitin päätöksen sinne. Rahaa sai oikeastaan ihan kivasti, kaikkineen jäi käteen 1500 euroa kun siitä oli jo asumistuki vähennetty vuokraan. Ihan hyvin tuli toimeen, kun lasten hoitopaikoistakaan ei tarvinnu maksaa mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi