Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tietääkö joku, miten tämä menee: aloitan syksyllä koulun ja minulla ei ole luottotietoja?

Vierailija
20.04.2011 |

Eli siis joudummeko elämään pelkällä lapsilisällä ja opintotuella, vai saako jostain jotain lisätukea, esim. toimeentulotukea?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jäikö käteen 1500 euroa vuokran maksun jälkeen?? Montako lasta sinulla oli silloin?

Vierailija
22/29 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se häiriön aiheuttanut velka on pieni,maksettu tai sitä lyhennetään.Saathan asumistuen,lapsilisän ja opintotuen päälle vielä elatustuen joten muista hakea se!

Vuokra on liian suuri kahdelle ja siihen sossu kyllä takertuu tavalla tai toisella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuokra. Ja ulosottovelka on tuhansia euroja.

Vierailija
24/29 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin kuvittelisin, että sinut voidaan velvoittaa hankkimaan halvempi asunto - ainakin kaupungin asuntoihin voi muuttaa ilmankin luottotietoja.

Tilanne on oikeastaan aika hyvä, koska opintolaina on pienempi kuin toimeentulotuki.

Vierailija
25/29 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

800 euroa pitäisin jäädä käteen??

Milloin tuo on ollut? Minä vuonna?

Vierailija
26/29 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoin, minulla ei ole mahdollista saada muuta asuntoa, koska minulla on vuokrarästejä edellisestä asunnosta. Silloin edes kaupunki ei anna asuntoa.

Vierailija
27/29 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et joudu ottamaan lainaa, kuten raha-asiansa hoitaneet, vaan saat elellä tuilla. Ymmärrän, että sulla on varmaan hyvä syy luottotietojen menettämiseen, mutta monella ei niin ole. Onpahan vain eletty leveämmin, kuin mihin varaa.

Minäkin olen yh ja maksan nyt palkastani joka pennin lainaani takaisin. Jouduin ottamaan lainaa koko 4 vuotisen opiskeluni ajan. Ehkä vähän katkera. Olisi pitänyt hummata rahat ja jättää laskuja maksamatta...

Vierailija
28/29 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kahdesta lapsesta jää käteen 1500 euroa, kun yhdelle aikuiselle kuuluu jäädä käteen 400e? Saako lapsista ENEMMÄN tukea kuin mitä aikuinen saa?

Vai oliko 1500e kuitenkin summa, josta lähtee vielä vuokra pois?

Jos tuo piti paikkaansa, niin enpä enää ihmettele, miksi noitten tukien suuruutta kauhistellaan. Itse olen joskus ollut pari kuukautta yksinasuvan toimeentulotuen varassa, ja vaikka sillä pärjäsi, niin ei siinä mitään ylimääräistä hankittu ja menin heti töihin kun oli luvassa edes parikymppiä ylimääräistä, kyllä ehdottomasti kannatti. Ilmeisesti siis lapsiperheiden tuet saa kaikki toimeentulotuet näyttämään liian suurilta?

Vierailija
29/29 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta voin vakuuttaa, että mieluummin maksaisin myöhemmin opintolainaa, kuin ulosottorästejä. Olen käynyt läpi todella raskaita vaiheita, ennen, kuin olen päätynyt näinkin hyvään tilanteeseen. AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän