Tietääkö joku, miten tämä menee: aloitan syksyllä koulun ja minulla ei ole luottotietoja?
Eli siis joudummeko elämään pelkällä lapsilisällä ja opintotuella, vai saako jostain jotain lisätukea, esim. toimeentulotukea?
Kommentit (29)
jos se häiriön aiheuttanut velka on pieni,maksettu tai sitä lyhennetään.Saathan asumistuen,lapsilisän ja opintotuen päälle vielä elatustuen joten muista hakea se!
Vuokra on liian suuri kahdelle ja siihen sossu kyllä takertuu tavalla tai toisella.
vuokra. Ja ulosottovelka on tuhansia euroja.
Tosin kuvittelisin, että sinut voidaan velvoittaa hankkimaan halvempi asunto - ainakin kaupungin asuntoihin voi muuttaa ilmankin luottotietoja.
Tilanne on oikeastaan aika hyvä, koska opintolaina on pienempi kuin toimeentulotuki.
800 euroa pitäisin jäädä käteen??
Milloin tuo on ollut? Minä vuonna?
sanoin, minulla ei ole mahdollista saada muuta asuntoa, koska minulla on vuokrarästejä edellisestä asunnosta. Silloin edes kaupunki ei anna asuntoa.
Et joudu ottamaan lainaa, kuten raha-asiansa hoitaneet, vaan saat elellä tuilla. Ymmärrän, että sulla on varmaan hyvä syy luottotietojen menettämiseen, mutta monella ei niin ole. Onpahan vain eletty leveämmin, kuin mihin varaa.
Minäkin olen yh ja maksan nyt palkastani joka pennin lainaani takaisin. Jouduin ottamaan lainaa koko 4 vuotisen opiskeluni ajan. Ehkä vähän katkera. Olisi pitänyt hummata rahat ja jättää laskuja maksamatta...
että kahdesta lapsesta jää käteen 1500 euroa, kun yhdelle aikuiselle kuuluu jäädä käteen 400e? Saako lapsista ENEMMÄN tukea kuin mitä aikuinen saa?
Vai oliko 1500e kuitenkin summa, josta lähtee vielä vuokra pois?
Jos tuo piti paikkaansa, niin enpä enää ihmettele, miksi noitten tukien suuruutta kauhistellaan. Itse olen joskus ollut pari kuukautta yksinasuvan toimeentulotuen varassa, ja vaikka sillä pärjäsi, niin ei siinä mitään ylimääräistä hankittu ja menin heti töihin kun oli luvassa edes parikymppiä ylimääräistä, kyllä ehdottomasti kannatti. Ilmeisesti siis lapsiperheiden tuet saa kaikki toimeentulotuet näyttämään liian suurilta?
mutta voin vakuuttaa, että mieluummin maksaisin myöhemmin opintolainaa, kuin ulosottorästejä. Olen käynyt läpi todella raskaita vaiheita, ennen, kuin olen päätynyt näinkin hyvään tilanteeseen. AP
Siis jäikö käteen 1500 euroa vuokran maksun jälkeen?? Montako lasta sinulla oli silloin?